ZABAWY DZIEŃ KOBIET.docx

(14 KB) Pobierz
  1. Skojarzenia. Jedna osoba wymyśla słowo, następnie osoby z „okręgu” podają skojarzenia. Np. auto -> jechać -> przemieszczać się -> iść -> uciekać itd
  2. Pamięciówka. Po kolei osoby mówią słowa, które się powtarza i dodaje jedno nowe. Np. pierwsza osoba mówi „dom”, następna „dom, pies”, następna „dom, pies, koło” itd.
  3. Inicjały
    Uczestnicy zabawy mają możliwość popisać się swoją wyobraźnią przy układaniu dziwnych i śmiesznych zdań.
    1. Jedna osoba wybiera dowolną literę, np. „K” i wypowiada ją na głos.
    2. Teraz wszyscy mają minutę na wymyślenie zdania zawierającego jak najwięcej wyrazów zaczynających się na tą literę. W tym przypadku może to być zdanie: ”Karol i Krysia kupili kiedyś keczup i kilo kiełbasy dla kolegi Krzysia”.
    3. Następnie wszyscy wypowiadają swoje zdania, a zwycięzcą w grze jest osoba, która w swoim zdaniu miała najwięcej wyrazów zaczynających się na tę literę. Zdania mogą być pozbawione sensu ale muszą być poprawnie ułożone.
    4. Zwycięzca pierwszej gry wybiera literę potrzebną do następnej zabawy.
  4. Widzę, widzę
    Cicha zabawa na każdą porę.
    1. Jedna osoba wybiera sobie jeden przedmiot, który widzi i mówi na głos: „Widzę, widzę”!.
    2. Pozostali uczestnicy zabawy pytają: „Co widzisz?”.
    3. Każdy po kolei zadaje pytanie, próbując odgadnąć, co pierwsza osoba mana myśli. Odpowiedzi mogą brzmieć tylko „tak” lub „nie”.
    4. Po każdej odpowiedzi „tak” osoba pytająca może spróbować zgadnąć, który przedmiot chodzi. Pierwsza osoba, która zgadnie poprawnie, wymyśla następny przedmiot
  5. Kalambury. Przygotowana lista słów musi zostać pokazana na migi. Klasę dzieli się na połowy lub na grupy, np. rzędy.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin