miło być miłym.doc

(17 KB) Pobierz
I Temat: „Jak to miło być miłym”- zajęcia dla uczniów klas I-III

I Temat: „Jak to miło być miłym- zajęcia dla uczniów klas I-III

 

II Cele:

- zachęcanie do używania zwrotów grzecznościowych,

- ukazywanie korzyści kulturalnego zachowania.

- uwrażliwianie na drugiego człowieka,

- zmniejszenie zjawiska agresji,

- rozwijanie umiejętności komunikowania się,

- kształtowanie umiejętności poszukiwania rozwiązania problemów, konfliktów

- zachęcanie do współpracy,

Materiały: tekst wiersz J.Białobrzeskiej , tekst „Jesteś czarodziejem...”w formie rozsypanki w 4 kolorach,

arkusz szarego papieru, naklejki punkty, naklejki z „buźkami”, wycięte „szerokie” uśmiechy, mazaki

Metody:

pokaz, obserwacja, rozmowa, praktyczne działanie,

aktywizujące: zabawa, dywanik pomysłów

Formy: indywidualna, zbiorowa, grupowa

Przebieg zajęć

Wprowadzenie

Wstępem do zajęć jest zabawa „Komu mam się ukłonić” 1 dziecko wychodzi za drzwi pozostali wybierają jedną

osobę, która podpowiadając „zimno- ciepło” doprowadzi do dziecka, któremu ma się ukłonić. 4-5 razy

Czy sprawiła wam przyjemność ta zabawa, dlaczego?

Czy gest kolegi, koleżanki był miły? Czy domyślacie się o czym dziś będziemy mówić?

Część właściwa

1.Prowadząca rozkłada przed dziećmi pocięte paski kolorowego papieru z rozsypanką w 4 kolorach. Każde

dziecko bierze 1 pasek / podział na grupy/

2.Każdy kolor układa tekst rozsypanki, kto ułoży najszybciej czyta głośno. Praca w grupach.

3.Rozmowa z dziećmi na temat przeczytanego tekstu:

Co to znaczy być miłym?

Jak możesz wyczarować uśmiech innej osoby?

Dlaczego uśmiech ma czarodziejska moc?

Jakie znamy magiczne zaklęcia?

Czy używamy ich na co dzień? Dlaczego?

Jak one mogą nam pomóc?

4.Zapisanie tych ustaleń w formie dywanika na dużym arkuszu papieru / można rozpocząć od zwrotu „BYĆ

MIŁYM”.

Dzieci otrzymują wycięte 2-3 uśmiechy, na których wpisują to co ich zdaniem oznacza bycie miłym. Na każdym

tylko jeden pomysł, zwrócenie uwagi na staranność zapisu.

Przyklejają podchodząc kolejno, odczytując swoje pomysły, grupując obok siebie podobne hasła, bądź

wyjaśnienia.

5.Zawieszenie dywanika w widocznym miejscu- ocena proponowanych pomysłów.

6.Każdy uczeń otrzymuje jeden punkt i stawia go przy rozwiązaniu, które jego zdaniem jest najlepsze i

najtrafniejsze.

7.Podsumowanie i podliczenie punktów. Pomysł, który ma najwięcej punktów jest najlepszy. Dyskusja

8.Wysłuchanie wiersza J.Białobrzeskiej „Proszę, przepraszam dziękuję

- wybrane osoby pięknie go recytują ,

- nauka na pamięć,

Ewaluacja

Co zapamiętaliście z dzisiejszych zajęć?

Proszę, żeby każdy z was wziął nalepkę i przykleił ją przy tym magicznym słowie, którego powinien od dzisiaj

używać częściej, bo do tej pory tego nie robił.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin