haasPl_roz12.pdf
(
354 KB
)
Pobierz
Microsoft Word - haasPl_roz12.doc
Funkcje prędkości wrzeciona są głównie kontrolowane przez kody S. Adresy S określają prędkość w
obr/min (RPM) w wartościach całkowitych od 1 do wartości maksymalnej określanej przez parametr
131 (Parameter 131). NIE POWINIEN ON BYĆ ZMIENIANY PRZEZ UŻYTKOWNIKA!
Dwa kody M, M41 (bieg niski) i M42 (bieg wysoki) mogą być używane aby zmieniać biegi maszyny.
Dokładność obrotów wrzeciona jest najlepsza przy użyciu niskiego biegu.
Głowic skrzyni biegów zawiera dwubiegową przekładnię. Silnik wrzeciona jest bezpośrednio
połączony z przekładnią, a przekładnia zawiera połączenie z kołem za pomocą pasa zębatego. Silnik
elektryczny porusza przesuwnik skrzyni biegów na wysoki lub niski bieg
Skrzynia biegów jest smarowana olejem Mobil DTE 25.
Niski i wysoki bieg są wybierane przez programowanie M41 (bieg niski) i M42 (bieg wysoki).
Wrzeciono nie będzie zmieniało biegów automatycznie.
Wrzeciono musi zostać zatrzymane, aby
nastąpiła zmiana biegu.
Maszyna będzie pozostawała na właściwym biegu (zanim zostanie zmieniony przez M41 lub M42),
nawet gdy maszyna zostanie wyłączona. Gdy włączy się maszynę, będzie na tym samym biegu (lub
pomiędzy nimi) jak w chwili wyłączenia.
Obecne ustawienie biegów jest monitorowane przez wyjścia dyskretne SP HIG (dla biegu wysokiego) i
SP LOW (dla biegu niskiego). Zero („0”) na którymś z tych wyjść oznacza że maszyna jest na tym
biegu. Jeśli wyjścia mają taki sam stan, żaden bieg nie jest wybrany. Jeśli maszyna pozostaje w tych
warunkach odpowiedni czas, zostanie wygenerowany Alarm 126, „błąd biegów” („Gear Fault”).
Jedynym sposobem na wyłączenie tego alarmu jest naciśnięcie przycisku POWER UP/RESTART.
Stan biegów może być również monitorowany poprzez naciśnięcie CURNT COMDS. Ten ekran
pokaże, czy maszyna jest na biegu wysokim ("HIGH GEAR"), na niskim ("LOW GEAR"), lub nie ma
wybranego biegu ("NO GEAR").
Istnieje wiele parametrów związanych ze skrzynią biegów. Ich wartości nie powinny być zmieniane
przez użytkownika.
409
Maszyny Haas są wyposażone w silniki asynchroniczne, które zapewniają wyższą jakość pracy i
konserwacji.
Oprócz różnic w jakości pracy, maszyny te różnią się od posiadających silniki szczotkowe, co
było już wspominane, w następujący sposób
Silniki asynchroniczne mają wbudowane enkodery o 8192 liniach, co daje 32768 części na obrót.
Parametry 101, 102, 103, 104 i 165 również wpływają na silniki asynchroniczne.
Płyta kontrolna silników ma dedykowany procesor który wykonuje algorytm kontroli serwo. Nie istnieje
płyta dystrybucyjna serwo, tak więc nie ma świetlnej sygnalizacji jej włączenia („CHARGE”). Pomimo
teko należy zachowywać ostrożność, gdyż wzmacniacze są pod wysokim napięciem, nawet gdy
maszyna jest wyłączona. Napięcie to pochodzi od napędu wektorowego, który posiada kontrolkę
„CHARGE”.
Karty napędów serwo zostały zastąpione wzmacniaczami asynchronicznych serwo (Brushless Servo
Amplifiers), i są kontrolowane w inny sposób. Została dodana karta zapewniająca niskie napięcie dla
napędu serwo, gdyż takiego potrzebują wzmacniacze.
Interfejs użytkownika oraz obróbka kształtowa nie zmieniły się, a użytkownik nie powinien zauważyć
żadnych zmian w funkcjonowaniu pomiędzy tymi dwoma typami maszyn.
Wzmacniacz asynchronicznego serwa jest źródłem prądu modulowanego fazowo (PWM). Wyjścia
PWM kontrolują asynchroniczne silniki trzyfazowe. Częstotliwość wynosi 125 kHz lub 16 kHz.
Wzmacniacze są ograniczone prądowo do 30 amperów prądu szczytowego (45A dla średniego
wzmacniacza). Oprócz tego są bezpieczniki sprzętowe i programowe aby zabezpieczyć wzmacniacze
i silniki przed zbyt dużym prądem. Nominalne napięcie dla tych wzmacniaczy wynosi 320V. Dlatego
moc szczytowa wynosi około 9600 W lub 13 HP. Wzmacniacze są również zabezpieczone przed
zwarciem, przegrzaniem i zbyt dużym napięciem.
Zainstalowano bezpiecznik 15A (20A w średnim wzmacniaczu). Jest on relatywnie wolny, dlatego
może wytrzymać 30A prądu szczytowego. Właściwy ciągły dopływ prądu jest kontrolowany przez
oprogramowanie.
Użytkownik nie powinien nigdy próbować wymiany bezpieczników.
Komendy dla silnika to prąd +/-5 voltów w dwu nóżkach i cyfrowy sygnał włączenia. Sygnał z
wzmacniacza oznacza błąd w napędzie lub wysokie napięcie w zablokowanym silniku.
Podłączenia do wzmacniaczy:
+H.V. + 320 voltów prądu stałego
-H.V. 320 voltów powrotu
A faza silnika A
B faza silnika B
C faza silnika C
J1 Złącze trzypinowe Molex używane do +/-12 i GND.
J2 Złącze ośmiopinowe Molex używane sygnałów wejściowych.
410
Zespół wejścia/wyjścia zawiera pojedynczą płytkę drukowaną zwaną IOPCB.
IOPCB zawiera obwód który elektronicznie włącza i wyłącza zmieniacz narzędzi. To zapobiega
przypadkowym zmianom przekaźników zmieniacza i zwiększa ich żywotność. Potencjometr R45
reguluje poziom prądu dla silników zmieniacza narzędzi. R45 powinien być ustawiony na wartość
pomiędzy 4 a 6 amperami.
IOPCB również zawiera obwód do wykrywania błędów uziemienia źródła zasilania. Jeśli więcej niż
0,5A przepływa przez uziemienie linii 160V, generowany jest alarm, a system kontroli wyłącza serwa i
zatrzymuje maszynę.
Przekaźnik K6 obsługuje zasilanie pompy chłodziwa 230V AC. Jest on typem wyłącznika
dwubiegunowego, wtykowego. przekaźniki K9 do K12 są również typami wyłącznikami typu
wtykowego, służą do obsługi zmieniacza narzędzia.
Złącza w IOPCB są następujące:
P1 16-pin sterowniki przekaźnika z MOCON 1 do 8 (510)
P2 16-pin sterowniki przekaźnika z MOCON 9 do 16 (520)
P3 16-pin sterowniki przekaźnika z MOCON 17 do 24 (M21-M24) (540)
P4 34-pin wejścia do MOCON (550)
P5 Przekaźnik włączający serwo 1-1 (110)
P6 230V AC z CB3 (930)
P7 230V AC do pompy chłodziwa (940)
P8 przekaźnik automatycznego wyłączenia 1-7 (170)
P9 Komendy napędu wrzeciona (710)
P10 Wiatrak wrzeciona i pompa oleju 115V AC (300)
P12 115V AC do solenoidów wrzeciona (880A)
P13 Wejście stanu głowicy rewolwerowej (820)
P14 Niskie TSC (900)
P15Wejścia stanów głowicy wrzeciona (890)
P16 Wejście awaryjnego zatrzymania (770)
P17 Wejście niskiego stanu smaru (960)
P18 Wejście zbyt dużego napięcia (970)
P19 Wejście niskiego stanu powietrza w systemie pneumatycznym (950)
P20 Wejście przegrzania (830)
P21 Wejścia stanu napędu wrzeciona (780)
P22 wejście M-FIN (100)
P23 Przełącznik pedałowy (190)
P24 Zapas 2
P25 Zapas 3
P26 Zapasowe terminale dla M21 do M24
P27 Zamkniecie drzwi (1040)
P28 115V AC z CB4 (910)
P29 Wyjście solenoidu hamującego ruch w osi A (390)
P30 Wyjście iskrownika silnika zmieniacza narzędzia (810A)
P31 230 VAC dla przenośnika wiórów (160)
P33 115V AC trzyfazowe wejście z zespołu zasilającego (90)
P34 115V AC do CRT (90A)
P35 115V AC do wymiennik a ciepła (90B)
P36 115V AC do CB4 (90C)
P37 115V AC zapas (870)
P38 Otworzenie drzwi (1050)
P39 Wyjście silnika zmieniacza narzędzi (810)
P40 (770A) A/B
P43 Wejście sygnału wykazującego błąd uziemienia (1060) Hamowanie ruchu w osiach
P44 5TH hamowanie ruchu w osiach (319)
P45 HTC Shuttle
411
P46 Przenośnik wiórów (140)
P47 Sygnał pominięcia wejścia (1070)
P48 zapas 1
P49 zapas 2
P50 Silnik sworznia (200)
P51 16 PIN sterowniki przekaźników 17-24 (530)
P52 zapas 1
P53 detektor sworznia (180)
P54 Hamulec serwo (350)
P55 Czerwone/zielone światła (280)
P56 Pompa chłodzenia przepływowego dla wrzeciona (940A)
P57 115V zapas
P58 115V zapas
P59 Skrzynia biegów (370B)
P60 TSC 230 IN 930A
412
Manipulator przesuwu jest w rzeczywistości 100 liniowym enkoderem obrotu. Używa się 100 kroków
na obrót aby poruszyć jedno z serw dla osi. Jeżeli nie wybrano żadnej osi do przesunięcia, obrót korbą
nie spowoduje żadnego efektu. Gdy ruch w osi nastąpi aż do punktu granicznego, sygnały z korby
będą ignorowane w kierunku, w jakim nastąpiło dotarcie do granic możliwości ruchu.
Aby odwrócić kierunek działania korby, używa się parametru 57.
Przełącznik POWER ON włącza główny stycznik. Przycisk ten doprowadza prąd do zwojów stycznika.
Przełącznik POWER OFF przerywa dopływ zasilania do zwojów stycznika i zawsze wyłączy zasilanie.
POWER ON jest stycznikiem zwiernym, a POWER OFF rozłącznym. Maksymalne napięcie na
POWER ON i POWER OFF to24V AC, i to napięcie jest obecne przez cały czas gdy włączony jest
główny przerywacz obwodu
Miernik obciążenia mierzy obciążenie silnika wrzeciona jako procent ciągłej mocy silnika. Istnieje
niewielkie opóźnienie pomiędzy obciążeniem a wskazaniem miernika. Osiem wejść A-do-D
zapewniają pomiar obciążenia dla określenia zużycia noża. Drugi ekran danych diagnostycznych
będzie pokazywał obciążenie w %. Miernik powinien zgadzać się z tym wskazaniem co do 5%.
Wyświetlacz napędu wrzeciona powinien również zgadzać się z miernikiem co do 5%.
Są różne rodzaje napędów wrzeciona, które są kontrolowane przez tą funkcję. Wszystkie są podobne
w działaniu, ale różnią się sposobem ustawienia.
Przełącznik EMERGENCY STOP jest zwierny. Jeśli przełącznik się otworzy lub zepsuje, natychmiast
zostanie odcięte zasilanie od serw. Wyłączy to też głowicę rewolwerową, napęd wrzeciona i pompę
chłodziwa. Przełącznik EMERGENCY STOP wyłączy ruch nawet gdy przełącznik otworzy się na 0,005
sekundy.
Należy być świadomym że parametr 57 zawiera przełącznik stanu, który, jeśli nastawiony, może
spowodować wyłączenie systemu kontroli po naciśnięciu EMERGENCY STOP.
Nie powinno się w normalnych warunkach przerywać zmiany narzędzia za pomocą przycisku
EMERGENCY STOP, jako że pozostawia to zmieniacz narzędzi w nienormalnej pozycji , co wymaga
dodatkowego działania dla poprawienia.
Uwaga:
Alarmy zmieniacza narzędzi mogą być łatwo
poprawione przez
naprawienie błędów mechanicznych, naciskając RESET dopóki alarmy nie
znikną, wybierając tryb powrotu do pozycji referencyjnej (ZERO RETURN
mode), i wybierając AUTO ALL AXES.
413
Plik z chomika:
madziaipawelek
Inne pliki z tego folderu:
SL_ENG.pdf
(29521 KB)
haasPl_roz12.pdf
(354 KB)
haasPl_roz11.pdf
(1333 KB)
haasPl_roz10.pdf
(209 KB)
haasPl_roz09.pdf
(212 KB)
Inne foldery tego chomika:
design visionaries
egzamin prawo jazdy B
Encyklopedia Technik Wytwarzania
Fanuc
Konstrukcja Przyrządów i Urządzeń Precyzyjnych - W NT
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin