BIZNES PLAN
RESTAURACJA
Lacona
Mariola Marzec
Edyta Niebudek
Wydział Zarządzania
Semestr III, Grupa V
POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA
Spis treści:
1. Konspekt projektu.
2. Charakterystyka ogólna przedsięwzięcia.
2.1. Lokalizacja przedsiębiorstwa.
2.2. Logo firmy.
2.3. Dane firmy..
2.4. Dane o właścicielach.
2.5. Zakres oferowanych przez nas usług
2.6. Wystrój restauracji.
3. Cele i misja firmy.
3.1. Podstawowe cele restauracji Lacona.
3.2. Misja restauracji Lacona.
4. Charakterystyka rynku i plan działalności marketingowej.
4.1. Podmioty działające w branży, w tym główni konkurenci.
4.2. Klienci (odbiorcy)
4.3. Strategia cenowa.
4.4. Dostawcy.
4.5. Działania promocyjno-reklamowe.
5. Analiza SWOT.
5.1. Mocne strony.
5.2. Słabe strony.
5.3. Szanse.
5.4. Zagrożenia.
6. Struktura organizacyjna i plan zatrudnienia.
6.1. Kadra zarządzająca.
6.2. Kadra pracownicza.
6.3. Wynagrodzenia.
6.4. Schemat organizacyjny.
6.5. Rekrutacja i selekcja pracowników.
6.6. Przykłady ogłoszeń o pracę.
7. Wprowadzenie do organizacji.
7.1. Szkolenia pracownicze.
7.2. Ocena pracowników.
7.3. Motywowanie pracowników.
7.4. Kultura organizacyjna.
8. Styl kierowania.
8.1. Style kierowania zastosowane w naszej firmie.
9. Konflikty i sposoby ich przezwyciężania.
9.1. Metody przezwyciężania konfliktów w naszej firmie.
10. Podsumowanie.
Jesteśmy osobami, które zawsze wyznaczają sobie konkretne cele i staramy się dążyć do ich realizacji. Celem, który przed sobą postawiłyśmy, a zarazem jednym z naszych największych życiowych marzeń było otworzenie i prowadzenie własnej działalności gospodarczej w formie dobrze prosperującej i cieszącej się renomą oraz uznaniem klientów restauracji. Wybór właśnie takiego rodzaju działalności wynikało z naszych zainteresowań. Od wielu lat pasjonujemy się, bowiem gotowaniem i poznawaniem kuchni różnych krajów i narodowości. Dotychczas swoje pasje realizowałyśmy jedynie w domu dla potrzeb własnych. Postanowiłyśmy, więc uczynić nasze hobby także sposobem na życie i stąd wziął się właśnie pomysł na otwarcie własnej restauracji. I tak 8 marca 2007 roku Mariola Marzec, czyli obecny Prezes i Edyta Niebudek obecny Wiceprezes oficjalnie otworzyłyśmy naszą działalność.
Nasza restauracja Lacona kieruje do swoich klientów niezwykle bogatą i zróżnicowaną ofertę konsumpcyjną, a nasza oferta skierowana jest zarówno do osób zamożnych jak i tych o niższym statusie społecznym. W naszym menu znajdują się potrawy charakterystyczne dla wielu różnych kuchni z całego świata, w tym między innymi: kuchni włoskiej, francuskiej, greckiej, śródziemnomorskiej, tradycyjne potrawy kuchni polskiej oraz dania regionalne. Nasza działalność oprócz tradycyjnej obsługi klientów indywidualnych obejmuje również organizowanie różnego rodzaju imprez okolicznościowych, takich jak: komunie, wesela, studniówki, osiemnastki, rocznice, komersy oraz innych imprez o charakterze tanecznym. Naszym klientom zapewniamy w tym zakresie kompleksową obsługę, gdyż oprócz pełnego wyżywienia posiadamy w lokalu parkiet o powierzchni 25m na 30m., a także dysponujemy bardzo dobrej jakości sprzętem grającym, nagłaśniającym i dającym efekty specjalne w postaci gry świateł.
W odróżnieniu do innych restauracji Nasza firma prowadzi wnikliwe badania marketingowe a także przeprowadza sondy z klientami na temat obsługi klienta, jakości i oczekiwań z wiązanych z oferowanymi potrawami naszej lokalizacji oraz nastroju panującego w naszej restauracji. Jako początkujące przedsiębiorstwo proponujemy Naszym klientom wysoką jakość naszych ofert, niskie ceny oraz liczne, interesujące promocje.
Niniejszy biznes plan został sporządzony z podziałem na pewne zasadnicze części. Wśród nich wymienić można:
- przedstawienie ogólnej charakterystyki naszego przedsięwzięcia,
- cele i misje naszej restauracji,
- przedstawienie aktualnej sytuacji na rynku i planowanie działalności marketingowej (zapoznałyśmy się z panującą obecnie na rynku sytuacją oraz zwróciłyśmy uwagę na najbardziej zagrażających naszemu przedsięwzięciu konkurentów; przed otwarciem restauracji przeprowadziłyśmy badanie w formie ankiety skierowanej do mieszkańców Gdańska, które miało na celu zorientowanie się w aktualnych potrzebach i oczekiwaniach potencjalnych klientów),
- przedstawienie słabych i mocnych stron naszej działalności oraz szans i zagrożeń,
- przedstawienie struktury organizacyjnej i planu zatrudnienia,
- wprowadzenie do organizacji oraz sposoby rozwiązywania konfliktów w naszej firmie.
Restauracja mieści się w Gdańsku w bardzo pięknej, kolorowej i czystej dzielnicy Żabianka. Gwarantujemy, że:
· Dojazd do naszej restauracji nie sprawi państwu żadnych problemów, gdyż na terenie Gdańska umieszczone są banery i plakaty ukazujące lokalizację naszej restauracji;
· Jeśli chcą się Państwo dostać do naszej restauracji samochodem, to nie sprawi to wam żadnego kłopotu, gdyż posiadamy dość duży, bezpłatny i strzeżony parking
2.3. Dane firmy.
· Pełna nazwa firmy: Lacona
· Forma prawna firmy: spółka jawna
· Zakres działalności: działalność gastronomiczna
· Branża: przedsiębiorstwo handlowo-usługowe
· Siedziba firmy:
Gdańsk – Żabianka
Ul. Pomorska 9680-761 Gdańsk
Woj. Pomorskie
· Tel./fax: 058-556-22-44
· Tel. kom. 513-174-430
· Strona internetowa firmy: www.lacona.com.pl
· Adres E-Mail: Lacona@poczta.wp.pl
v Godziny otwarcia Restauracji Lacona:
Poniedziałek-Piątek: 9:00-24:00
Sobota: 10:00- do ostatniego klienta.
Niedziela: 10:00-24:00
Imię i nazwisko
Adres zamieszkania
Stanowisko.
Ul. Władysława Łokietka 10
80-761 Gdańsk
Prezes
UL.Piastowska 7
Wiceprezes
2.5. Zakres oferowanych przez nas usług.
Restauracja Lacona oferuje Państwu takie usługi, jak:
· Imprezy- organizowanie wesel, chrzcin, osiemnastek, studniówek oraz innych imprez okolicznościowych o charakterze tanecznym na 250 osób.
· Szeroki wybór dań w naszym menu (oferujemy potrawy charakterystyczne dla wielu różnych kuchni z całego świata, w tym między innymi: kuchni włoskiej, francuskiej, greckiej, śródziemnomorskiej, tradycyjne potrawy kuchni polskiej oraz dania regionalne)
· Restauracja- posiłki (śniadania, obiady, kolacja); kuchnia włoska, francuska, grecka, śródziemnomorska, tradycyjne potrawy kuchni polskiej, dania regionalne.
· Bar- serwowanie napojów alkoholowych i bezalkoholowych, fast-food’y.
· Szkolenia – szkolenie w zakresie barmana i kelnera
· Praktyki i staże- organizowanie praktyk dla uczniów oraz stażów dla absolwentów szkół średnich.
PRZYKŁADOWE MENU RESTAURACJI Z PRZEWAGĄ KUCHNI GRECKIEJ.
1
MEZEDAKIA- NA DOBRY POCZ ĄTEK
1. Scordalia (150g) pasta ziemniaczana z dodatkiem czosnku
2. Pita z gyrosem z kurczaka (200g) ...
ewunia696