SPRAWOZDANIE PO I ROKU STAŻU
§ 8, ust. 2, pkt 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły
ZREALIZOWANO 2006/2007
DO ZREALIZOWANIA 2007/08
1. Analiza dokumentów prawnych.
2. Śledzenie stron internetowych MEN
3. Stosowanie w praktyce różnych metod nauczania np. burza mózgów,
4. Stworzenie próbnego testu gimnazjalnego badającego umiejętności uczniów po drugiej klasie
5. Współtworzenie zmian w programie wychowawczym
1. Współorganizacja konkursu na szczeblu międzyszkolnym
2. Opracowanie autorskiego programu do realizacji zajęć wyrównawczych: „Praca z dziećmi mającymi trudności w matematyce”
3. Stworzenie próbnego testu gimnazjalnego badającego umiejętności uczniów po pierwszej klasie
4. Opracowanie i analiza wyników po teście gimnazjalnym części matematyczno-przyrodniczej
5. Udział w zajęciach prowadzonych przez innych nauczycieli
§ 8, ust. 2, pkt 2
Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej
ZREALIZOWANO 2006/07
1. Ukończenie szkolenia uprawniającego dopełnienia funkcji administratora szkolnej pracowni internetowej.
2. Stworzenie własnej strony internetowej oraz publikowanie w niej własnych materiałów
www.malgonia1.nazwa.pl
3. Tworzenie prezentacji multimedialnych jako scenariuszy lekcji
4. Korzystanie z materiałów znajdujących się na stronach portali edukacyjnych
1. Prezentacja multimedialna jako scenariusz lekcji matematyki
2. Pozyskiwanie funduszy do zakupu nowych programów komputerowych
§ 8, ust. 2, pkt 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli stażystów i kontraktowych
1. Współudział przy organizowaniu zakończenie roku szkolnego dla klas I i II.
2. Publikacja własnych scenariuszy zajęć na stronach portali edukacyjnych
1. Prowadzenie zajęć pokazowych dla zainteresowanych, a szczególnie dla nauczycieli z krótkim stażem pracy
§ 8, ust. 2, pkt 4a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.
1. Zredagowanie egzaminu gimnazjalnego po klasie drugiej
1. Zredagowanie egzaminu gimnazjalnego po klasie pierwszej
2. Zredagowanie zadań na konkurs Gniew – Pelplin
3. Ankieta ewaluacyjna dla rodziców
§ 8, ust. 2, pkt 4c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.
1. Organizacja apelu na zakończenie roku szkolnego.
2. Ukończenie kursu „ Jak pomóc dziecku z zespołem aspergera”
3. Wycieczka autokarowa do kina
4. Karaoke dla uczniów w barze Podzamcze
5. Biwak do Borówna- organizacja, program,
6. Wycieczka rowerowa do leśniczówki w Brodach
7. Ukończenie kursu Fascynacja = aktywizacja – tajemnice na lekcjach matematyki
8. Wycieczka autokarowa do Sopotu
1. Organizacja konkursu 1 z 10 wiedzy ogólnej.
§ 8, ust. 2, pkt 4e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.
1. Ukończenie szkolenia dla kandydatów na egzaminatorów oraz otrzymanie wpisu do ewidencji egzaminatorów uprawniającego do sprawdzania prac części matematyczno-przyrodniczej egzaminu gimnazjalnego
1. Współpraca z Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną w Tczewie.
2. Współpraca z Policją.
3.Współpraca z domem Dziecka w Tczewie.
4.Współpraca z Przedszkolem w Gniewie.
5. Współpraca z lokalną gazetą „Nowiny Gniewskie” i „Dziennik Bałtycki”.
6. Współpraca z Domem Pomocy Społecznej w Gniewie.
§ 8, ust. 2, pkt 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.
1. Opis i analiza wychowanka Mariusza Ślizewskiego cierpiącego na zespół Aspergera dokonywana przez cały okres stażu.
1. Opis innej osoby lub problemu
Iwa.4