KLIMATYZACJA4.doc

(50 KB) Pobierz
KLIMATYZACJA-Prawidłowe nabijanie i Jaka ilosc czynnika

DomyślnieKLIMATYZACJA-Prawidłowe nabijanie i Jaka ilosc czynnika.


Postanowiłem założyć Nowy Temat o klimatyzacji ZE względu Na wiele różnych bzdur które powstają w wyniku activities serwisów OD klimatyzacji i wątków które krążą po różnych forach.

Wszystko Co opisuje żart NIE tylko sprawdzone teoretycznie ale również i praktycznie, przede wszystkim jeśli chodzi o ilosc czynnika w układzie klimatyzacji.

Temat opisałem Na innym forum ale z racji IŻ korzystam również z Tego postanowiłem go skopiować.
Sprawa Klimatyzacji dotyczy każdego Forda (Ford mondeo fiesta ostrości również amerykańskich JAK Explorer czy INNE Fordy)
Ale również ta sama Zasada występuje w innych samochodach np. VW opel: Poza oczywiście Strona elektryczną którą każdy producent rozwiązuje Na swój sposób.

Czy Rzeczy

KLIMATYZACJA - diagnozowanie usterki
http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=48684
Tutaj opisana dokładnie instalacja OD Strony elektrycznej do diagnozowania.

TERAZ NAJWAŻNIEJSZE-NABIJANIE KLIMATYZACJI (napełnianie dobijanie)

Najważniejsze żart ciśnienie w klimatyzacji.
Nieważne Ile czynnika Ci nabiją ważne ABY mieć odpowiednie ciśnienie.

Jeżeli ktos wymienił chłodnice Lub np. węża bd NIE oryginalna
aby wówczas ilosc czynnika Moze Byc Inna ust większa Lub mniejsza) od podawanej w książce.
Ale i Tak te ilości w książce NIE sa prawidłowe.
Ciśnienie żart bardzo zależne OD Maks. Najlepiej byłoby mierzyć ciśnienie z rana, kiedy mamy pewność temp Ze. czynnika w układzie żart dokładnie zbliżona czy temp. otoczenia. Sprawdza SIĘ je bd wyłączonej klimatyzacji.

Inny POMIAR ciśnienia Na włączonej klimatyzacji-sprężarce do POMIAR wydajności sprężarki.

W serwisie OD klimatyzacji NIKT NIE zwraca bd ciśnienie statyczne Fiche (przy wyłączonej klimie) z dwóch powodów:
1-Bo żart na trudne do ustalenia jakie powinno Byc kiedy NIE temp znamy. czynnika w układzie silnik żart gorący, wówczas Moga Byc DOSC spore wahania ciśnienia.
2-z niewiedzy Pracowników obsługujących klimatyzacje ... bo zawsze teoretycznie podaję SIĘ ilosc płacach czynnika która powinna Byc w danej Marce pojazdu. Żart Jednak do błędem albowiem jakakolwiek wymiana elementu klimatyzacji ust skraplacz-parownik-filtr-Osuszacz) Na Inny zamiennik moze oznaczać DOSC sporą zmianę w ilości czynnika do której należy uzupełnić UkĹ, ad klimatyzacji.

Faktem żart IŻ producenci zaniżają wartości ZE względu bd przepisy ekologiczne.
Fabrycznie napełnione klimatyzacje często Maja wiecej czynnika OD ilości podawanych książkowo.

Dlaczego ustalenie trudne żart ciśnienia, ja Tak bardzo zależy OD temp.-odpowiedzią żart wykres DLA czynnika chłodniczego wg przemiany Ciecz-Gaz.
Np. WG. tabeli przemiany R134a DLA
Temp / C - ciśnienie / bar
0 stc = 2 bar
5stC = 2,5 bar
10 = 3,1
15 = 3,95
20 = 4,8
25 = 5,6
30'C = 6,6 bar
Uwaga-każdy czynnik ma inna przemianę (INNE ciśnienia w danej temp).
R12 ma np troszkę bardziej stabilną przemianę.

Granica Ciecz gaz R134a DLA
http://www.intercars.com.pl/pliki/PL...26_dodatek.pdf

Żart Optymalnie ABY zawsze w wyłączonej klimatyzacji przy danej temp. bylo ciśnienie w okolicach przemiany czynnika-Ciecz gazowa. Dlaczego?
Bo wówczas po uruchomieniu sprężarki Czynnik łatwo zamienia SIĘ W Ciecz ZA sprężarką i pozostaje gazem przed sprężarką.

Mniejsze ilości czynnika Dlaczego (ciśnienia) SA niepożądane?
Bo:
1 - Spada wydajność klimatyzacji
2-czujnik niskiego ciśnienia szybciej reaguje Na mniejszą ilosc czynnika w układzie-rozłącza sprzęgło sprężarki.
3-w wyniku szybszego rozłączania czujnika ciśnienia dochodzi do częstszych wyłączeń-załączeń sprzęgła sprężarki co powoduje szybsze zużywanie SIĘ (wycieranie) sprzęgła sprężarki klimatyzacji. Sprężarka zamiast pracować i pompować gaz dłużej czeka az bd czujniku znowu pojawi SIĘ ciśnienie ABY sterownik mógł ja znowu załączyć.

Dlaczego ostrości niema czujnika temperatury. który MOWI O Tym ZE żart ZA zimno ABY uruchomić klimatyzację?
Bo do Zadanie spełnia czujnik niskiego ciśnienia (ALD496-A)
W Jaki sposób czujnik niskiego ciśnienia wie Ze żart zimno?
Prawidłowo nabity czynnik chłodniczy w temp. 5 C ma ciśnienie 2,4 bara.

Czujnik niskiego ciśnienia:
- Rozłącza SIĘ w przedziale 1,5 - 1,9 bar
-Załącza SIĘ w przedziale 2,7-3,2 bar.

Jeśli prawidłowo nabita KLIMATYZACJA ma odpowiednie ciśnienie w temp. swojej. na czujnik temp wag. 5stC moze pozwolić bd załączenie sie sprzęgła klimatyzacji ale po chwili zostanie rozłączona bo ciśnienie po Stronie niskiego ciśnienia spadnie poniżej 1,5-1,9 bara.
Ponieważ po wyrównaniu ciśnienia osiągnie 2,4 bara Ono ciśnienie >> bedzie do ZA Malo zrobić ponownego załączenia czujnika niskiego ciśnienia. Na Tej zasadzie opiera SIĘ Zasada activities klimatyzacji w fordzie. Niema czujnika temperatury. Na parowniku-chłodnicy Kabiny wewnątrz pojazdu dlatego temp. z klimatyzacji Moze Byc nawet poniżej 0 st C.

PS. NIE JESTEM serwisantem OD klimatyzacji.
Wiec Prosze NIE zadawać zbędnych pytań związanych z tematem NIE.

JAK ktos chce samemu napełnić do polecam
20service% http://www.focushacks.com/?modid=85&...0and

Uwaga-nie dobija SIĘ pustych klimatyzacji tylko takie które sa sprawne, Lub zostało w nich jeszcze troche ciśnienia.
Pusta KLIMATYZACJA (Osuszacz-filtr) pochłania wilgoć.
Jeżeli KLIMATYZACJA nigdy NIE była Pusta do niema sensu wymieniać, filtracji i osuszacza.
Bzdurą żart Tez konieczność współpracy 03/1 rocznego serwisu klimatyzacji. KLIMATYZACJA, aby zamknięty UkĹ, ad.
KLIMATYZACJA moze wytrzymać Bez nabijania nawet 10/5 łac.
Wszystko zależy OD Jakości Produkcji Elementów użytych zrobić.
Olej SIĘ NIE zużywa do NIE żartem silnik gdzie mamy konieczność Wymiany oleju który zanieczyszcza SIĘ związkami powstającymi w wyniku spalania Paliwa. Tutaj żart UkĹ, ad zamknięty i jedyne zanieczyszczenie jakie moze powstać w normalnie używanej klimatyzacji do zanieczyszczenia powstające wagowo wyniku tarcia CZESCI wagowo sprężarce, które ja Tak ZA Zadanie ma wychwycić filtr znajdujący SIĘ W osuszaczu-odwadniaczu.
NIE DA SIE wymienić oleju w układzie klimatyzacji-Bez rozbierania-przepłukiwania układu.
Można tylko dodać odpowiednią ilosc jeśli wiemy Ile oleju ubyło z układu.

Jeśli żart przepłukiwany UkĹ, ad do należy napełnić sprężarkę-UkĹ, ad nowym olejem wagowo ilości podanej przez producenta.
Jeśli bedzie troche wiecej Lub mniej do Nic Sie NIE stanie.

Jeszcze kilka informacji Chyba najważniejszych
JAK powinno pracować sprzęgło sprężarki?
Temp. zewnętrzna 20 'C
obroty silnika 800rpm
nadmuch wentylatora -2 Bieg
Sprzęgło MUSI Byc załączone przez co najmniej 30 sek. Moze Byc Tez nie załączone stop. Jeśli SIĘ rozłącza się źle sklepie jest cos.
Najczęstsza przyczyna Malo czynnika R134a chłodniczego r.
Przy obrotach 1500 obr sprzęgło powinno pracować prze Okolo 6-12sekund.
Jeśli pracuje krócej:
-Za malo Lub ZA duzo czynnika. Zazwyczaj ZA malo
-Przytkany rozprężnik Lub Osuszacz

Jesli pracuje dłużej:
-Niewłaściwa wydajność sprężarki-słabo pompuje
-Niewłaściwe działanie rozprężnika (dysza prędkość rdzenia parownika / zawór rozprężny).
Oczywiście Moze Byc wiele wiecej usterek rozwiązujących dziesięć sam problem-ale zbyt długo bym sie rozpisywać Musiał

725-750g do ZA Malo czynnika wagowo Foce! na sklepie jest niewłaściwa INFORMACJA należy sprawdzać po, ciśnieniu!
Powinno wejść Okolo 850 ... 900g. ABY bylo poprawnie. Ale każde nabicie powinno Byc sprawdzone indywidualnie ZE względu bd Faktu IŻ NIE ZNA przeszłości serwisant pojazdu Ani Tego co zostało zmienione w układzie, często te same samochody Maja rożną ilosc Tego samego czynnika.
Należy także dodać ZE Olej i czynnik w układzie klimatyzacji SIĘ Na wzajem uzupełniają wiec jesli brakuje cisnienia weszło duzo czynnika do zapewne dlatego Ze brakuje oleju.

Wiecej szczegółów odnośnie prawidłowych załączeń sprężarki:
Ford AC System wykresy i information.pdf
Normalna jazda na rowerze, chłodniczy System Center Rejestracja Zakres temperatur
powyzsze linijki skopiowac zrób google

Podsumowanie ... Ze ktos Wam na sklepie jest powie Ze właściwa ilosc czynnika-Ze nabili Tyle współpracy pisze-nie oznacza ZE wzięcie żartem. !
Tolerancja ciśnienia W 25 'C do Okolo 5-7 bar.
Panowie ... Panie w serwisie zawsze nabijają JAK najmniej dzieki Temu Maja większy Ruch bo szybciej sprężarki wysiadają i czynnik SIĘ kończy
Powodzenia z serwisami.
Moze jakieś komentarze do wypowiedzi ... chętnie wysłucham

 


Ostatnio edytowane przez mjprzem; 24-05-2011 o 23:21

nieaktywny żart mjprzem

Zgłoś jeśli naruszono regulamin