Coaching. Misja życia.pdf

(571 KB) Pobierz
801312768.001.png
Ten ebook zawiera darmowy fragment publikacji "Coaching. Misja życia"
Darmowa publikacja dostarczona przez
Copyright by Złote Myśli & Wanda Szulc, rok 2008
Autor: Wanda Szulc
Tytuł: Coaching. Misja życia
Data: 21.03.2012
Złote Myśli Sp. z o.o.
ul. Toszecka 102
44-117 Gliwice
Niniejsza
publikacja
może
być
kopiowana,
oraz
dowolnie
rozprowadzana
tylko
i
wyłącznie
w
formie
dostarczonej
przez
Wydawcę.
Zabronione
jakiekolwiek
zmiany
w
zawartości
publikacji
bez
pisemnej
zgody
Wydawcy.
Zabrania
się
jej
odsprzedaży,
zgodnie
z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli.
Autor
oraz
Wydawnictwo
Złote
Myśli
dołożyli
wszelkich
starań,
by
zawarte
w
tej
książce
informacje
były
kompletne
i
rzetelne.
Nie
biorą
jednak
żadnej
odpowiedzialności
ani
za
ich
wykorzystanie,
ani
za
związane
z
tym
ewentualne
naruszenie
praw
patentowych
lub
autorskich.
Autor
oraz
Wydawnictwo
Złote
Myśli
nie
ponoszą
również
żadnej
odpowiedzialności
za
ewentualne
szkody
wynikłe
z
wykorzystania
informacji
zawartych
w książce.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
P owe r ed by TCPDF ( www .t cpd f. o r g )
SPIS TREŚCI
...............................................................................................
5
.....................................................................................
7
..................................................................
8
........................................................................
9
Definicja coachingu w biznesie
.........................................................................
10
Rola coacha
.........................................................................................................
11
PODOBIEŃSTWA I RÓŻNICE POMIĘDZY COACHINGIEM,
DORADZTWEM A TERAPIĄ
............................................................
12
Różnica pomiędzy coachingiem a
doradztwem
................................................
13
Różnica pomiędzy coachingiem a terapią
.........................................................
14
STANDARDY ZAWODOWE
..............................................................
19
Standardy pracy z klientem
..............................................................................
20
Poufność/prywatność
........................................................................................
21
Konflikt interesów
.............................................................................................
22
COACHING PERSONALNY
.............................................................
23
COACHING KARIERY
......................................................................
24
COACHING W FIRMIE
.....................................................................
27
Dla kogo coaching?
............................................................................................
27
Korzyści z coachingu
.........................................................................................
28
Kiedy stosować coaching, a kiedy nie
...............................................................
29
COACHING KADRY MENEDŻERSKIEJ
...........................................
32
................................................................
34
...................................................................
34
.....................................................................
3 5
Komunikacja w coachingu
................................................................................
36
Techniki nawiązywania i potwierdzania kontaktu
...........................................
36
Wzorce myślenia
...............................................................................................
38
STRUKTURA COACHINGU
..............................................................
43
.....................................................................................
46
.........................................................................................
50
METAFORY
......................................................................................
53
RÓŻNE TYPY KLIENTÓW I JAK Z NIMI PRACOWAĆ
......................
57
MARKETING DLA COACHÓW
.........................................................
77
.....................................
91
Model GROW
.....................................................................................................
91
Ustalanie i osiąganie celu
..................................................................................
92
Goal — generowanie celów / generalny cel
......................................................
93
Reality — rzeczywistość
.....................................................................................
94
Options — szukanie opcji
..................................................................................
95
Will — wola
.......................................................................................................
96
Arkusz: Przygotowanie do sesji
........................................................................
97
.........................
98
Analiza wzorców myślenia
..........................................................................
103
Analiza straty czasu
.........................................................................................
104
Lista „pożeraczy czasu”
....................................................................................
107
Zmiana przekonań
...........................................................................................
109
Zmartwienia
.....................................................................................................
110
Nowa wiedza
.....................................................................................................
111
20 sposobów na rozwiązanie problemu
..........................................................
112
Dziennik
............................................................................................................
113
Zalety dziennika
...........................................................................................
113
Techniki pisania dziennika
..........................................................................
114
BIBLIOGRAFIA
..............................................................................
116
COACHING – darmowy fragment – Złote Myśli
Wanda Szulc
str. 5
Wstęp
Coach jest kimś, kto mówi ci, czego nie chcesz słyszeć, który widzi
to, czego nie chcesz widzieć — po to, żebyś był kimś, kim zawsze
chciałeś by ć.
Tom Landry
Jeżeli zaintrygował Cię tytuł tej publikacji, być może to oznacza, że
już spotkałeś się gdzieś z coachingiem. Być może w prasie, być może
w Internecie lub też słyszałeś, że Twój prezes ma swojego coacha
i przed podjęciem strategicznej dla firmy decyzji zamyka się z nim
w gabinecie na kilka godzin, gdzie spędza czas na długiej rozmowie.
Obojętne, gdzie zapoznałeś się tym pojęciem po raz pierwszy, istotne
jest, że zainteresowała Cię ta książka i być może chciałbyś znaleźć
kilka odpowiedzi na nurtujące Cię pytania, ponieważ pracujesz np.
jako coach lub jesteś klientem coacha albo zastanawiasz się, czy roz-
począć swoją przygodę życia z coachingiem.
Coaching jest w ostatnich latach jedną z najbardziej dynamicznie
rozwijających się dziedzin na świecie. Jego popularność wynika
z faktu, że przynosi nadzwyczajne efekty i pomaga osiągać ludziom
sukcesy w życiu zarówno zawodowym, jak i prywatnym. Najwięk-
szym sekretem popularności coachingu jest to, że nie ma w nim żad-
nych sekretów. Proces coachingu oparty jest na zaangażowaniu
dwóch osób: coacha (trenera) oraz klienta. Gdy zabraknie tego nie-
zwykle ważnego elementu, coaching może zakończyć się rozczarowa-
niem po obu stronach.
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Wanda Szulc
801312768.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin