Poszukiwanie klienta.pdf

(566 KB) Pobierz
803510261.001.png
Ten ebook zawiera darmowy fragment publikacji "Poszukiwanie klienta"
Darmowa publikacja dostarczona przez
Copyright by Złote Myśli & Artur Wojciechowski, rok 2008
Autor: Artur Wojciechowski
Tytuł: Poszukiwanie klienta
Data: 26.03.2012
Złote Myśli Sp. z o.o.
ul. Toszecka 102
44-117 Gliwice
Niniejsza
publikacja
może
być
kopiowana,
oraz
dowolnie
rozprowadzana
tylko
i
wyłącznie
w
formie
dostarczonej
przez
Wydawcę.
Zabronione
jakiekolwiek
zmiany
w
zawartości
publikacji
bez
pisemnej
zgody
Wydawcy.
Zabrania
się
jej
odsprzedaży,
zgodnie
z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli.
Autor
oraz
Wydawnictwo
Złote
Myśli
dołożyli
wszelkich
starań,
by
zawarte
w
tej
książce
informacje
były
kompletne
i
rzetelne.
Nie
biorą
jednak
żadnej
odpowiedzialności
ani
za
ich
wykorzystanie,
ani
za
związane
z
tym
ewentualne
naruszenie
praw
patentowych
lub
autorskich.
Autor
oraz
Wydawnictwo
Złote
Myśli
nie
ponoszą
również
żadnej
odpowiedzialności
za
ewentualne
szkody
wynikłe
z
wykorzystania
informacji
zawartych
w książce.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
P owe r ed by TCPDF ( www .t cpd f. o r g )
SPIS TREŚCI
CZYM SĄ TWOI POTENCJALNI KLIENCI? . ............................................................5
Jakich nawyków potrzebujesz? . ....................................................................................9
Cele niniejszego ebooka . ..............................................................................................11
JAK ZNALEŹĆ KLIENTÓW? . ................................................................................13
Określanie tendencji wzrostowych branży . ............................................................15
Profil klienta . ...............................................................................................................16
ZDOBYWANIE NAZWISK ....................................................................................29
Kontakty osobiste .......................................................................................................29
Zapisz się do organizacji branżowej lub zawodowej ..............................................29
Zapisz się do organizacji, do której należą Twoi klienci ........................................30
Skontaktuj się ze swymi dawnymi klientami .........................................................32
Skontaktuj się z kolegami z branży ........................................................................33
Poproś o pomoc przyjaciół .....................................................................................33
Korzystaj z całej swojej sieci kontaktów .................................................................33
Przemawiaj na forum publicznym .........................................................................34
Zorganizuj szkolenie ...............................................................................................35
Rozmawiaj z każdym ..............................................................................................35
Odszukaj swoich naturalnych potencjalnych klientów – Twoich przyjaciół ..............36
Referencje, rekomendacje i polecenia od klientów .....................................................37
Dlaczego powinniśmy pytać o polecenia? ..............................................................39
Dlaczego nie masz większej liczby poleceń? ..........................................................40
W jaki sposób powinniśmy pytać? .........................................................................41
Sugestie do poleceń ................................................................................................44
Proś o rekomendacje! .............................................................................................45
Sugestie do rekomendacji ......................................................................................47
Bierz referencje! .....................................................................................................47
Kiedy powinniśmy prosić o referencje? .................................................................49
Sugestie do referencji .............................................................................................50
Ośrodki oddziaływania ................................................................................................51
Rozwijaj ośrodki oddziaływania .............................................................................52
Koncepcja "kręgów koncentrycznych" ...................................................................54
Źródła publikowane ....................................................................................................55
Żółte kartki w książkach telefonicznych .................................................................55
Informatory gospodarcze i publikacje o charakterze ogólnym ..............................55
Prenumerata prasy .................................................................................................56
Pisma branżowe ......................................................................................................57
Wykorzystuj listy w celu rozszerzania kręgu Twoich potencjalnych klientów .......57
Inne źródła ..................................................................................................................59
Grupa wymieniająca informacje o nabywcach .......................................................59
Klienci Twoich konkurentów .................................................................................60
Obserwuj codzienne życie ......................................................................................60
Rozwijaj swoje rynki za pomocą sprawdzonych w
.......................61
Buduj grupy potencjalnych klientów ......................................................................61
Bezpośrednia korespondencja pocztowa ...............................................................62
Poszukiwanie potencjalnych klientów przez telefon ..............................................63
Wykorzystaj e-mail w poszukiwaniu klientów .......................................................63
Eliminuj „chińskie jaja” ...............................................................................................75
JAK KWALIFIKOWAĆ POTENCJALNYCH KLIENTÓW? .......................................77
Jak ocenisz fakty dotyczące potencjalnego klienta? ...................................................77
Korzystaj z obserwacji osobistych ..........................................................................77
Jakie konkretne potrzeby mają potencjalni klienci? ..................................................80
Zmieniające się potrzeby .......................................................................................80
Czy potencjalny klient zostanie zakwalifikowany przez firmę? ..................................82
Czy możesz skontaktować się z wybraną osobą? ........................................................83
działaniu środków
LISTA NAZWISK ..................................................................................................85
Czteropunktowa metoda kwalifikacji .........................................................................87
Kartoteka klientów .....................................................................................................89
PODSUMOWANIE ...............................................................................................92
DODATEK – CRM ................................................................................................94
CRM - co to jest? .........................................................................................................94
CRM - Korzyści ...........................................................................................................96
CeReM Personal ..........................................................................................................97
Dla kogo jest przeznaczony program CeReM Personal? ........................................97
Co zawiera program CeReM Personal? ..................................................................97
ZAPOWIEDZI .....................................................................................................100
Już dostępne ............................................................................................................................100
SKUTECZNE POSZUKIWANIE KLIENTÓW - darmowy fragment - Złote Myśli
Artur Wojciechowski
● str. 5
Czym są Twoi potencjalni klienci?
C
zym są potencjalni klienci w kontekście Twojego sukcesu
w sprzedaży? Nie pytam: "kim są Twoi potencjami klienci?",
ponieważ chciałbym, abyś pomyślał lub pomyślała najpierw
o własnych dążeniach finansowych, o tym, jaka będzie Twoja
sytuacja za tydzień, za miesiąc, za rok od dzisiaj. Ile planujesz
zarobić w ciągu roku?
W jakim stopniu potencjalni klienci mogą przyczynić się do
osiągnięcia tego celu finansowego? Mówiono Ci, że nie istnieje górny
pułap Twoich możliwości w sprzedaży. To prawda, istnieje jednak
górny pułap liczby godzin, jakimi dysponujesz w ciągu dnia. Istnieje
granica tego, co możesz dokonać w ciągu dnia.
Niezależnie od tego, jakie są Twoje cele w kwestii osiągnięcia
określonego dochodu, są one zawsze niejasnymi, nierzeczywistymi
i postulowanymi marzeniami, jeśli nie powiążesz ich z konkretnymi
ludźmi, Twoimi potencjalnymi nabywcami. Cała Twoja przyszłość,
związana ze sprzedażą, zależy od Twoich możliwości w zakresie
utrzymywania stałego poziomu potencjalnych klientów i związanego
z tym stałego poziomu sprzedaży. W tym momencie możesz
powiedzieć:
„Ależ oczywiście, być może któregoś dnia będę potrzebował więcej
potencjalnych klientów, jednak na dzień dzisiejszy mam kilkaset
osób na liście. Dlaczego nie miałbym lub nie miałabym poczekać, aż
wyczerpię listę, zanim zacznę się martwić poszukiwaniem
potencjalnych klientów?”
Copyright by Złote Myśli & Artur Wojciechowski
803510261.002.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin