Marketing alternatywny.pdf

(648 KB) Pobierz
803510264.001.png
Ten ebook zawiera darmowy fragment publikacji "Marketing alternatywny"
Darmowa publikacja dostarczona przez
Copyright by Złote Myśli & Jakub Wicher, rok 2008
Autor: Jakub Wicher
Tytuł: Marketing alternatywny
Data: 26.03.2012
Złote Myśli Sp. z o.o.
ul. Toszecka 102
44-117 Gliwice
Niniejsza
publikacja
może
być
kopiowana,
oraz
dowolnie
rozprowadzana
tylko
i
wyłącznie
w
formie
dostarczonej
przez
Wydawcę.
Zabronione
jakiekolwiek
zmiany
w
zawartości
publikacji
bez
pisemnej
zgody
Wydawcy.
Zabrania
się
jej
odsprzedaży,
zgodnie
z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli.
Autor
oraz
Wydawnictwo
Złote
Myśli
dołożyli
wszelkich
starań,
by
zawarte
w
tej
książce
informacje
były
kompletne
i
rzetelne.
Nie
biorą
jednak
żadnej
odpowiedzialności
ani
za
ich
wykorzystanie,
ani
za
związane
z
tym
ewentualne
naruszenie
praw
patentowych
lub
autorskich.
Autor
oraz
Wydawnictwo
Złote
Myśli
nie
ponoszą
również
żadnej
odpowiedzialności
za
ewentualne
szkody
wynikłe
z
wykorzystania
informacji
zawartych
w książce.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
P owe r ed by TCPDF ( www .t cpd f. o r g )
SPIS TREŚCI
KRÓTKA HISTORIA MARKETINGU ALTERNATYWNEGO .....................................5
Wygrywają kreatywni ....................................................................................................5
Upadek Imperium .........................................................................................................6
Wojna Światowa o klienta .............................................................................................6
Nowa Era .......................................................................................................................7
Podium w Twoim zasięgu .............................................................................................7
Alternatywa ...................................................................................................................8
Dwa fronty rynku ..........................................................................................................8
Tryumf nowej ery ..........................................................................................................9
Zaoszczędzisz mnóstwo, a zyskasz jeszcze więcej .........................................................9
MARKA I LANS .....................................................................................................11
XXI wiek – wiek abstrakcji ..........................................................................................11
Zarządzanie wartością niematerialną .........................................................................12
Podbój świadomości ....................................................................................................12
Skuteczna transmisja ..................................................................................................13
Aby klient poprosił o dokładkę ....................................................................................14
Nie szmery bajery ........................................................................................................14
Zmęczony rynek ..........................................................................................................15
Znokautuj konkurencję ...............................................................................................15
Nie masz czym się wylansować? Żaden problem! .......................................................16
Poniesieni przez emocje ..............................................................................................17
Ideologia marki ...........................................................................................................18
Jak uczynić produkt kultowym? .................................................................................18
Likwidacja przeszkód dla innowacji ...........................................................................25
I strzeż się zbyt jasnych gwiazd ...................................................................................26
Lansuję się, więc jestem ..............................................................................................27
Cement bytów abstrakcyjnych ....................................................................................28
Skromni zbierają resztki ze stołu ................................................................................28
Dzieło Twojego życia ...................................................................................................29
Zacznij budować swoją markę ....................................................................................29
Niezmordowany zapał .................................................................................................31
Zysk dla wytrwałych ....................................................................................................31
Nigdy nie spoczywaj na laurach ..................................................................................32
Wejdź w inne dziedziny ..............................................................................................32
MARKETINGOWE FUNDAMENTY .......................................................................33
Reklama mobilna ........................................................................................................33
Materiały reklamowe ..................................................................................................34
Dodatki do strony internetowej ..................................................................................35
Sklep internetowy .......................................................................................................38
Pozycjonowanie stron internetowych ........................................................................39
Marketing internetowy ...............................................................................................42
Dbanie o kontakty z klientami/marketing partnerski ................................................43
Marketing Wirusowy i próby jego kontroli .................................................................45
Marka dla młodzieży ...................................................................................................47
Przydatne adresy .........................................................................................................50
SAMODZIELNE BADANIA RYNKU ......................................................................54
Zorientuj się, jak wygląda twój rynek .........................................................................55
Zbadaj konkurencję ....................................................................................................65
Zbadaj swoich klientów ...............................................................................................72
Opracowanie ankiet ....................................................................................................84
Focus według marketingowych partyzantów .............................................................88
A więc? ........................................................................................................................92
BADANIE WIZERUNKU FIRMY ...........................................................................93
Czym jest wizerunek firmy? ........................................................................................94
Dobór próby ................................................................................................................95
Czym zmierzyć wizerunek? .........................................................................................97
Jak „zmierzyć” wizerunek firmy? ...............................................................................99
Zbieranie danych z ankiet .........................................................................................100
Wykres wizerunku firmy – profil semantyczny ........................................................103
Jak odczytać wyniki? .................................................................................................104
Jak porównać profile swojej firmy i konkurencji? ....................................................105
Przeprowadzenie Analizy SWOT ...............................................................................107
PUBLIC RELATIONS ...........................................................................................110
Zarząd Sfery Abstrakcji . ............................................................................................110
Zabawa w Boga . ..........................................................................................................111
Nie tylko korumpowanie dziennikarzy . .....................................................................111
Kanon narzędzi i technik PR . ....................................................................................113
Działaj na wyobraźnię klientów . ................................................................................115
Tożsamość wizualna . .................................................................................................116
Biuletyn firmowy . ......................................................................................................118
Ogłoszenia świąteczne w mediach . ...........................................................................120
Przekazywanie inwentarza . ........................................................................................121
Sponsoring inkubatorów branżowych . ......................................................................123
Pomocna dłoń . ...........................................................................................................124
Jak wykorzystać dziennikarzy do promocji firmy? . ..................................................125
Wpływ na środowiska opiniotwórcze . .......................................................................134
Patronat nad serwisem internetowym . .....................................................................135
Wywiady w mediach . .................................................................................................138
Wykorzystanie zjawiska Flash Mob/happeningów . ..................................................139
Pracownicy narzędziem PR . ......................................................................................144
Obrona przed czarnym pijarem . ...............................................................................145
„Pismaki & Szmatławce” . ......................................................................................146
Kłopotliwe fora internetowe . ................................................................................150
PRZYDATNE ADRESY .........................................................................................151
TWOJA FIRMA, TWOJA TWIERDZA ..................................................................153
Zbadaj atmosferę w Twojej firmie .............................................................................154
Zbuduj pozytywną atmosferę w firmie ......................................................................164
Podstawy rewolucji ducha firmy ...............................................................................167
Imprezy integracyjne ................................................................................................169
Szkolenia dla pracowników .......................................................................................170
ZAKOŃCZENIE . ..................................................................................................174
MARKETING ALTERNATYWNY - darmowy fragment - Złote Myśli
Jakub Wicher
● str. 5
Public Relations
Public Relations to zarządzanie informacją i sferą niematerialną
w ramach działań na rynku poprzez budowanie wizerunku firmy
i zaufania do niej. PR to działania długookresowe, mające na celu
budowanie więzi między firmą a otoczeniem. PR to obustronna
komunikacja między firmą a klientem, promocja firmy oparta na
opiniach innych, reklama firmy poprzez „niezależne” informacje,
informowanie otoczenia o działalności firmy, nadawanie ducha
firmie, zarządzanie jej wizerunkiem i relacjami z klientami,
wykorzystywanie wszystkich możliwych kanałów komunikacji
i odnajdywanie nowych.
Zarząd Sfery Abstrakcji
Zarówno reklama jak i PR zarządzają sferami wyobrażeń klientów
o firmie, czyli kontrolują niematerialny byt, jakim jest wizerunek
firmy. Między tymi dwoma dziedzinami są atoli pewne różnice.
Reklama to ogół treści, które mówisz o swojej firmie, PR to ogół
treści otoczenia na temat Twojej firmy. Reklama ma na celu
zwiększenie sprzedaży, jest apoteozą Twoich produktów i firmy,
przejaskrawia rzeczywistość i działa na emocje. PR działa na
racjonalną część naszego postrzegania.
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Jakub Wicher
803510264.002.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin