Marketing alternatywny.pdf
(
648 KB
)
Pobierz
Ten ebook zawiera darmowy fragment publikacji
"Marketing alternatywny"
Darmowa publikacja dostarczona przez
ZloteMysli.pl
Copyright by Złote Myśli & Jakub Wicher, rok 2008
Autor: Jakub Wicher
Tytuł: Marketing alternatywny
Data: 26.03.2012
Złote Myśli Sp. z o.o.
ul. Toszecka 102
44-117 Gliwice
www.zlotemysli.pl
email:
kontakt@zlotemysli.pl
Niniejsza
publikacja
może
być
kopiowana,
oraz
dowolnie
rozprowadzana
tylko
i
wyłącznie
w
formie
dostarczonej
przez
Wydawcę.
Zabronione
są
jakiekolwiek
zmiany
w
zawartości
publikacji
bez
pisemnej
zgody
Wydawcy.
Zabrania
się
jej
odsprzedaży,
zgodnie
z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli.
Autor
oraz
Wydawnictwo
Złote
Myśli
dołożyli
wszelkich
starań,
by
zawarte
w
tej
książce
informacje
były
kompletne
i
rzetelne.
Nie
biorą
jednak
żadnej
odpowiedzialności
ani
za
ich
wykorzystanie,
ani
za
związane
z
tym
ewentualne
naruszenie
praw
patentowych
lub
autorskich.
Autor
oraz
Wydawnictwo
Złote
Myśli
nie
ponoszą
również
żadnej
odpowiedzialności
za
ewentualne
szkody
wynikłe
z
wykorzystania
informacji
zawartych
w książce.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
P
owe
r
ed
by
TCPDF
(
www
.t
cpd
f.
o
r
g
)
SPIS TREŚCI
KRÓTKA HISTORIA MARKETINGU ALTERNATYWNEGO
.....................................5
Wygrywają kreatywni
....................................................................................................5
Upadek Imperium
.........................................................................................................6
Wojna Światowa o klienta
.............................................................................................6
Nowa Era
.......................................................................................................................7
Podium w Twoim zasięgu
.............................................................................................7
Alternatywa
...................................................................................................................8
Dwa fronty rynku
..........................................................................................................8
Tryumf nowej ery
..........................................................................................................9
Zaoszczędzisz mnóstwo, a zyskasz jeszcze więcej
.........................................................9
MARKA I LANS
.....................................................................................................11
XXI wiek – wiek abstrakcji
..........................................................................................11
Zarządzanie wartością niematerialną
.........................................................................12
Podbój świadomości
....................................................................................................12
Skuteczna transmisja
..................................................................................................13
Aby klient poprosił o dokładkę
....................................................................................14
Nie szmery bajery
........................................................................................................14
Zmęczony rynek
..........................................................................................................15
Znokautuj konkurencję
...............................................................................................15
Nie masz czym się wylansować? Żaden problem!
.......................................................16
Poniesieni przez emocje
..............................................................................................17
Ideologia marki
...........................................................................................................18
Jak uczynić produkt kultowym?
.................................................................................18
Likwidacja przeszkód dla innowacji
...........................................................................25
I strzeż się zbyt jasnych gwiazd
...................................................................................26
Lansuję się, więc jestem
..............................................................................................27
Cement bytów abstrakcyjnych
....................................................................................28
Skromni zbierają resztki ze stołu
................................................................................28
Dzieło Twojego życia
...................................................................................................29
Zacznij budować swoją markę
....................................................................................29
Niezmordowany zapał
.................................................................................................31
Zysk dla wytrwałych
....................................................................................................31
Nigdy nie spoczywaj na laurach
..................................................................................32
Wejdź w inne dziedziny
..............................................................................................32
MARKETINGOWE FUNDAMENTY
.......................................................................33
Reklama mobilna
........................................................................................................33
Materiały reklamowe
..................................................................................................34
Dodatki do strony internetowej
..................................................................................35
Sklep internetowy
.......................................................................................................38
Pozycjonowanie stron internetowych
........................................................................39
Marketing internetowy
...............................................................................................42
Dbanie o kontakty z klientami/marketing partnerski
................................................43
Marketing Wirusowy i próby jego kontroli
.................................................................45
Marka dla młodzieży
...................................................................................................47
Przydatne adresy
.........................................................................................................50
SAMODZIELNE BADANIA RYNKU
......................................................................54
Zorientuj się, jak wygląda twój rynek
.........................................................................55
Zbadaj konkurencję
....................................................................................................65
Zbadaj swoich klientów
...............................................................................................72
Opracowanie ankiet
....................................................................................................84
Focus według marketingowych partyzantów
.............................................................88
A więc?
........................................................................................................................92
BADANIE WIZERUNKU FIRMY
...........................................................................93
Czym jest wizerunek firmy?
........................................................................................94
Dobór próby
................................................................................................................95
Czym zmierzyć wizerunek?
.........................................................................................97
Jak „zmierzyć” wizerunek firmy?
...............................................................................99
Zbieranie danych z ankiet
.........................................................................................100
Wykres wizerunku firmy – profil semantyczny
........................................................103
Jak odczytać wyniki?
.................................................................................................104
Jak porównać profile swojej firmy i konkurencji?
....................................................105
Przeprowadzenie Analizy SWOT
...............................................................................107
PUBLIC RELATIONS
...........................................................................................110
Zarząd Sfery Abstrakcji
.
............................................................................................110
Zabawa w Boga
.
..........................................................................................................111
Nie tylko korumpowanie dziennikarzy
.
.....................................................................111
Kanon narzędzi i technik PR
.
....................................................................................113
Działaj na wyobraźnię klientów
.
................................................................................115
Tożsamość wizualna
.
.................................................................................................116
Biuletyn firmowy
.
......................................................................................................118
Ogłoszenia świąteczne w mediach
.
...........................................................................120
Przekazywanie inwentarza
.
........................................................................................121
Sponsoring inkubatorów branżowych
.
......................................................................123
Pomocna dłoń
.
...........................................................................................................124
Jak wykorzystać dziennikarzy do promocji firmy?
.
..................................................125
Jak wykorzystać dziennikarzy do promocji produktu lub usługi?
.
...........................129
Współpraca z pismami branżowymi oraz serwisami internetowymi
.
.......................131
Wpływ na środowiska opiniotwórcze
.
.......................................................................134
Patronat nad serwisem internetowym
.
.....................................................................135
Wywiady w mediach
.
.................................................................................................138
Wykorzystanie zjawiska Flash Mob/happeningów
.
..................................................139
Pracownicy narzędziem PR
.
......................................................................................144
Obrona przed czarnym pijarem
.
...............................................................................145
„Pismaki & Szmatławce”
.
......................................................................................146
Kłopotliwe fora internetowe
.
................................................................................150
PRZYDATNE ADRESY
.........................................................................................151
TWOJA FIRMA, TWOJA TWIERDZA
..................................................................153
Zbadaj atmosferę w Twojej firmie
.............................................................................154
Zbuduj pozytywną atmosferę w firmie
......................................................................164
Podstawy rewolucji ducha firmy
...............................................................................167
Imprezy integracyjne
................................................................................................169
Szkolenia dla pracowników
.......................................................................................170
ZAKOŃCZENIE
.
..................................................................................................174
MARKETING ALTERNATYWNY -
darmowy fragment -
Złote Myśli
Jakub Wicher
● str.
5
Public Relations
Public Relations to zarządzanie informacją i sferą niematerialną
w ramach działań na rynku poprzez budowanie wizerunku firmy
i zaufania do niej. PR to działania długookresowe, mające na celu
budowanie więzi między firmą a otoczeniem. PR to obustronna
komunikacja między firmą a klientem, promocja firmy oparta na
opiniach innych, reklama firmy poprzez „niezależne” informacje,
informowanie otoczenia o działalności firmy, nadawanie ducha
firmie, zarządzanie jej wizerunkiem i relacjami z klientami,
wykorzystywanie wszystkich możliwych kanałów komunikacji
i odnajdywanie nowych.
Zarząd Sfery Abstrakcji
Zarówno reklama jak i PR zarządzają sferami wyobrażeń klientów
o firmie, czyli kontrolują niematerialny byt, jakim jest wizerunek
firmy. Między tymi dwoma dziedzinami są atoli pewne różnice.
Reklama to ogół treści, które mówisz o swojej firmie, PR to ogół
treści otoczenia na temat Twojej firmy. Reklama ma na celu
zwiększenie sprzedaży, jest apoteozą Twoich produktów i firmy,
przejaskrawia rzeczywistość i działa na emocje. PR działa na
racjonalną część naszego postrzegania.
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli
& Jakub Wicher
Plik z chomika:
SwiatKsiazki
Inne pliki z tego folderu:
Podstawy pisania przekonujących tekstów.pdf
(460 KB)
Scientific Advertising.pdf
(683 KB)
Tajniki warsztatu legendarnego copywritera.pdf
(751 KB)
Władca Słowa.pdf
(741 KB)
Dzwonisz, sprzedajesz.pdf
(491 KB)
Inne foldery tego chomika:
!!!Złote Myśli PEŁNE WERSJE!!!
18+
Dla rodziców
E-biznes
Finanse osobiste
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin