prośby dziecka nadpobudliwego.doc

(95 KB) Pobierz
Pamiętaj o dziesięciu podstawowych prośbach dziecka nadpobudliwego, które zawierają całą esencje i wykładnie skutecznego postępowania z dzieckiem nadpobudliwym

Pamiętaj o dziesięciu podstawowych prośbach dziecka nadpobudliwego, które zawierają całą esencje i wykładnie skutecznego postępowania z dzieckiem nadpobudliwym.  Oto one:

1.       Pomóż mi skupić się na jednej czynności.

2.       Chcę wiedzieć, co się zdarzy za chwilę.

3.       Poczekaj na mnie, pozwól mi się zastanowić.

4.       Jestem w kropce, nie potrafię tego zrobić, pokaż mi wyjście z tej sytuacji.

5.       Chciałbym od razu wiedzieć, czy to, co robię, jest zrobione dobrze.

6.       Dawaj mi tylko jedno polecenie naraz.

7.       Przypomnij mi, żebym się zatrzymał i pomyślał.

8.       Dawaj mi małe zadania do wykonania, kiedy cel jest daleko gubię się.

9.       Chwal mnie choć raz dziennie, bardzo tego potrzebuję.

10.    Wiem, że potrafię być męczący, ale czuję, ze rosnę, kiedy okazujesz mi, jak mnie kochasz!

 

Pamiętaj o dziesięciu podstawowych prośbach dziecka nadpobudliwego, które zawierają całą esencje i wykładnie skutecznego postępowania z dzieckiem nadpobudliwym.  Oto one:

1.       Pomóż mi skupić się na jednej czynności.

2.       Chcę wiedzieć, co się zdarzy za chwilę.

3.       Poczekaj na mnie, pozwól mi się zastanowić.

4.       Jestem w kropce, nie potrafię tego zrobić, pokaż mi wyjście z tej sytuacji.

5.       Chciałbym od razu wiedzieć, czy to, co robię, jest zrobione dobrze.

6.       Dawaj mi tylko jedno polecenie naraz.

7.       Przypomnij mi, żebym się zatrzymał i pomyślał.

8.       Dawaj mi małe zadania do wykonania, kiedy cel jest daleko gubię się.

9.       Chwal mnie choć raz dziennie, bardzo tego potrzebuję.

10.    Wiem, że potrafię być męczący, ale czuję, ze rosnę, kiedy okazujesz mi, jak mnie kochasz!

 

 

 

Pamiętaj o dziesięciu podstawowych prośbach dziecka nadpobudliwego, które zawierają całą esencje i wykładnie skutecznego postępowania z dzieckiem nadpobudliwym.  Oto one:

1.       Pomóż mi skupić się na jednej czynności.

2.       Chcę wiedzieć, co się zdarzy za chwilę.

3.       Poczekaj na mnie, pozwól mi się zastanowić.

4.       Jestem w kropce, nie potrafię tego zrobić, pokaż mi wyjście z tej sytuacji.

5.       Chciałbym od razu wiedzieć, czy to, co robię, jest zrobione dobrze.

6.       Dawaj mi tylko jedno polecenie naraz.

7.       Przypomnij mi, żebym się zatrzymał i pomyślał.

8.       Dawaj mi małe zadania do wykonania, kiedy cel jest daleko gubię się.

9.       Chwal mnie choć raz dziennie, bardzo tego potrzebuję.

10.    Wiem, że potrafię być męczący, ale czuję, ze rosnę, kiedy okazujesz mi, jak mnie kochasz!

 

 

 

Pamiętaj o dziesięciu podstawowych prośbach dziecka nadpobudliwego, które zawierają całą esencje i wykładnie skutecznego postępowania z dzieckiem nadpobudliwym.  Oto one:

1.       Pomóż mi skupić się na jednej czynności.

2.       Chcę wiedzieć, co się zdarzy za chwilę.

3.       Poczekaj na mnie, pozwól mi się zastanowić.

4.       Jestem w kropce, nie potrafię tego zrobić, pokaż mi wyjście z tej sytuacji.

5.       Chciałbym od razu wiedzieć, czy to, co robię, jest zrobione dobrze.

6.       Dawaj mi tylko jedno polecenie naraz.

7.       Przypomnij mi, żebym się zatrzymał i pomyślał.

8.       Dawaj mi małe zadania do wykonania, kiedy cel jest daleko gubię się.

9.       Chwal mnie choć raz dziennie, bardzo tego potrzebuję.

10.    Wiem, że potrafię być męczący, ale czuję, ze rosnę, kiedy okazujesz mi, jak mnie kochasz!

 

 

 

Pamiętaj o dziesięciu podstawowych prośbach dziecka nadpobudliwego, które zawierają całą esencje i wykładnie skutecznego postępowania z dzieckiem nadpobudliwym.  Oto one:

1.       Pomóż mi skupić się na jednej czynności.

2.       Chcę wiedzieć, co się zdarzy za chwilę.

3.       Poczekaj na mnie, pozwól mi się zastanowić.

4.       Jestem w kropce, nie potrafię tego zrobić, pokaż mi wyjście z tej sytuacji.

5.       Chciałbym od razu wiedzieć, czy to, co robię, jest zrobione dobrze.

6.       Dawaj mi tylko jedno polecenie naraz.

7.       Przypomnij mi, żebym się zatrzymał i pomyślał.

8.       Dawaj mi małe zadania do wykonania, kiedy cel jest daleko gubię się.

9.       Chwal mnie choć raz dziennie, bardzo tego potrzebuję.

10.    Wiem, że potrafię być męczący, ale czuję, ze rosnę, kiedy okazujesz mi, jak mnie kochasz!

 

 

 

Pamiętaj o dziesięciu podstawowych prośbach dziecka nadpobudliwego, które zawierają całą esencje i wykładnie skutecznego postępowania z dzieckiem nadpobudliwym.  Oto one:

1.       Pomóż mi skupić się na jednej czynności.

2.       Chcę wiedzieć, co się zdarzy za chwilę.

3.       Poczekaj na mnie, pozwól mi się zastanowić.

4.       Jestem w kropce, nie potrafię tego zrobić, pokaż mi wyjście z tej sytuacji.

5.       Chciałbym od razu wiedzieć, czy to, co robię, jest zrobione dobrze.

6.       Dawaj mi tylko jedno polecenie naraz.

7.       Przypomnij mi, żebym się zatrzymał i pomyślał.

8.       Dawaj mi małe zadania do wykonania, kiedy cel jest daleko gubię się.

9.       Chwal mnie choć raz dziennie, bardzo tego potrzebuję.

10.    Wiem, że potrafię być męczący, ale czuję, ze rosnę, kiedy okazujesz mi, jak mnie kochasz!

 

 

 

Pamiętaj o dziesięciu podstawowych prośbach dziecka nadpobudliwego, które zawierają całą esencje i wykładnie skutecznego postępowania z dzieckiem nadpobudliwym. Oto one:

1.       Pomóż mi skupić się na jednej czynności.

2.       Chcę wiedzieć, co się zdarzy za chwilę.

3.       Poczekaj na mnie, pozwól mi się zastanowić.

4.       Jestem w kropce, nie potrafię tego zrobić, pokaż mi wyjście z tej sytuacji.

5.       Chciałbym od razu wiedzieć, czy to, co robię, jest zrobione dobrze.

6.       Dawaj mi tylko jedno polecenie naraz.

7.       Przypomnij mi, żebym się zatrzymał i pomyślał.

8.       Dawaj mi małe zadania do wykonania, kiedy cel jest daleko gubię się.

9.       Chwal mnie choć raz dziennie, bardzo tego potrzebuję.

10.    Wiem, że potrafię być męczący, ale czuję, ze rosnę, kiedy okazujesz mi, jak mnie kochasz!

 

 

 

Pamiętaj o dziesięciu podstawowych prośbach dziecka nadpobudliwego, które zawierają całą esencje i wykładnie skutecznego postępowania z dzieckiem nadpobudliwym.  Oto one:

1.       Pomóż mi skupić się na jednej czynności.

2.       Chcę wiedzieć, co się zdarzy za chwilę.

3.       Poczekaj na mnie, pozwól mi się zastanowić.

4.       Jestem w kropce, nie potrafię tego zrobić, pokaż mi wyjście z tej sytuacji.

5.       Chciałbym od razu wiedzieć, czy to, co robię, jest zrobione dobrze.

6.       Dawaj mi tylko jedno polecenie naraz.

7.       Przypomnij mi, żebym się zatrzymał i pomyślał.

8.       Dawaj mi małe zadania do wykonania, kiedy cel jest daleko gubię się.

9.       Chwal mnie choć raz dziennie, bardzo tego potrzebuję.

10.    Wiem, że potrafię być męczący, ale czuję, ze rosnę, kiedy okazujesz mi, jak mnie kochasz!

 

 

 

10 wskazówek dla rodziców i nauczycieli, które pomogą wyjaśnić dzieciom, czym jest ADHO

1.  Mów prawdę. Jest to najważniejsza zasada.

2.  Używaj dokładnego słownictwa.

3.  Użyteczną metaforą przy wyjaśnianiu ADHD dzieciom jest porównywanie zaburzenia do krótkowzroczności.

4.  Odpowiadaj na pytania. Proś o pytania.

5.  Upewnij się, że powiedziałeś dziecku, czym ADHD nie jest: głupotą opóźnieniem, dowodem jakichś szczególnych braków, złym charakterem itp.

6.  Podaj pozytywne przykłady: z historii, np. Thomasa Edisona, albo z otoczenia dziecka, np. członka rodziny (mama albo tata)

7.  Jeśli to możliwe, powiadom innych, że dziecko ma ADHD.

8.  Uczul dziecko, aby nie używało ADHD jako wymówki.

9.  Poucz innych. Edukuj innych rodziców i dzieci z klasy.

10.          Poucz dziecko, jak mogłoby odpowiadać na pytania, szcze­gólnie zadawane przez rówieśników. Podstawowa reguła jest zawsze ta sama: mówić prawdę.

10 wskazówek dla rodziców i nauczycieli, które pomogą wyjaśnić dzieciom, czym jest ADHO

1. Mów prawdę. Jest to najważniejsza zasada.

2. Używaj dokładnego słownictwa.

3. Użyteczną metaforą przy wyjaśnianiu ADHD dzieciom jest porównywanie zaburzenia do krótkowzroczności.

4. Odpowiadaj na pytania. Proś o pytania.

5. Upewnij się, że powiedziałeś dziecku, czym ADHD nie jest: głupotą opóźnieniem, dowodem jakichś szczególnych braków, złym charakterem itp.

6. Podaj pozytywne przykłady: z historii, np. Thomasa Edisona, albo z otoczenia dziecka, np. członka rodziny (mama albo tata)

7. Jeśli to możliwe, powiadom innych, że dziecko ma ADHD.

8. Uczul dziecko, aby nie używało ADHD jako wymówki.

9. Poucz innych. Edukuj innych rodziców i dzieci z klasy.

10. Poucz dziecko, jak mogłoby odpowiadać na pytania, szcze­gólnie zadawane przez rówieśników. Podstawowa reguła jest zawsze ta sama: mówić prawdę.

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin