P9X.pdf

(16450 KB) Pobierz
303025g01a25bg_pol.mif
UKŁAD SMAROWANIA -
PODSTAWOWE INFORMACJE
W układzie smarowania silnika P9X zastosowano wymiennik
powietrze/olej z termostatem.
Olej zaczyna krążyć w wymienniku po przekroczeniu
temperatury 100 °C. Maksymalna wartość obiegu oleju
następuje przy temperaturze rzędu 140 °C (duże obciążenie
silnika).
Z uwagi na obecność termostatu, olej, który znajduje się w
wymienniku nie jest zlewany podczas wymiany (termostat
zamknięty).
W przypadku demontażu konieczne jest napełnienie wymiennika
olejem (0,5 litra). Do tego celu służy specjalny otwór wymiennika.
W przypadku dolania tej ilości do miski olejowej nastąpiłoby
przekroczenie dopuszczalnego poziomu oleju, co mogłoby
spowodować uszkodzenie silnika.
PRZYPOMNIENIE
Okresową wymianę oleju w silniku P9X należy robić co 20 000 km.
1
419288770.003.png
2
419288770.004.png
SPIS TREŚCI
WTRYSK COMMON RAIL DENSO, SILNIK
P9X 4
Widok ogólny 4
Układ zasilania 6
Sterowanie silnikiem 17
3
SPIS TREŚCI
419288770.005.png
COMMON RAIL
WTRYSK
WTRYSK COMMON RAIL
DENSO, SILNIK P9X
DENSO, SILNIK P9X
WIDOK OGÓLNY
24
3
4
7
6
5
2
8
1
23
9
21
22
15
16
12
14
18
25
17
19
13
11
20
10
26
4
419288770.006.png 419288770.001.png 419288770.002.png
1 Wtryskiwacze.
2 Czujnik temperatury paliwa.
3 Czujnik ciśnienia paliwa.
4 Rampa wtrysku.
5 Czujnik położenia pedału przyspieszenia.
6 Czujnik ciśnienia atmosferycznego.
7 Mechaniczny ogranicznik ciśnienia.
8 Moduł sterujący (ECU).
9 Moduł zasilający (EDU).
10 Przepływomierz.
11 Czujnik położenia wału korbowego.
12 Czujnik położenia wałka rozrządu.
13 Czujnik temperatury płynu chłodzącego.
14 Świece żarowe.
15 Czujnik temperatury powietrza.
16 Czujnik ciśnienia doładowania.
17 Schładzacz gazów układu recyrkulacji.
18 Zawór recyrkulacji gazów spalinowych oraz czujnik położenia zaworu.
19 Filtr powietrza.
20 Turbosprężarka oraz czujnik położenia popychacza regulującego.
21 Moduł grzania świec żarowych.
22 Pompa wysokiego ciśnienia oraz elektrozawory regulacyjne.
23 Zbiornik paliwa.
24 Przekaźnik blokady wtrysku.
25 Stabilizator ciśnienia oraz elektrozawór sterujący.
26 Pompa próżniowa.
Silnik Diesel P9X jest wyposażony w system bezpośredniego wtrysku common rail
DENSO.
System precyzyjnie dostosowuje parametry wtrysku paliwa dzięki informacjom
nadchodzącym z czujników. Umożliwia to równoczesne sprostanie wymogom
komfortu, mocy oraz ochrony środowiska naturalnego.
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin