00:00:00:www.napiprojekt.pl - nowa jako�� napis�w.|Napisy zosta�y specjalnie dopasowane do Twojej wersji filmu. 00:00:00:T�umaczenie: Nierobol 00:00:02:Moje pierwsze napisy| wi�c prosz� o wyrozumia�o�� 00:00:09:Jak si� pan dzisiaj miewa?|Bardzo dobrze, dzi�ki. 00:00:11:Dzi�kuj�. 00:00:15:Mam nadziej� �e nie podziwiasz| w�asnej pracy. 00:00:19:Chcia�bym.|Ale mam bardzo dobre alibi. 00:00:22:Wczoraj pracowa�em z Tob�. 00:00:23:Mog� to potwierdzi� 00:00:24:kiedy b�dziemy rozmawia�| z Lamson Gallery. 00:00:26:Kustosz czeka na nas na g�rze 00:00:28:Uwielbiam dobry przekr�t. 00:00:29:Rozwi�zywa� dobry przekr�t. 00:00:31:Przecie� to powiedzia�em. 00:00:32:Poka� mi to. 00:00:35:Lewis Thayer's|"untitled #2." 00:00:37:Jest wart $4 milliony. 00:00:39:Pomy�la�by�, �e za |tak� ilo�� pieni�dzy 00:00:40:pok�opota�by si� by |wymy�li� jaki� tytu� 00:00:43:To jest jedno |z jego najwa�niejszych dzie�. 00:00:45:Czy to dziwactwo czy talent|tak zawy�aj� cen�? 00:00:48:I to i to.|�adne. 00:00:49:Nie staraj si� zrozumie� osobliwo�ci 00:00:51:rynku sztuki popularnej. 00:00:52:Czy zap�aci�by�|$4 milliony za to? 00:00:54:"Zap�aci�"? 00:00:55:Yeah.|Jeste� z�� osob� by si� o to pyta�. 00:00:58:Panna Jeffries,|Jestem Agent Specialny Burke. 00:01:00:To jest Neal Caffrey.|Jak si� masz? 00:01:02:Powiedz nam co si� sta�o. 00:01:04:Wi�c jak widzicie, 00:01:05:"untitled #2"|by� po prostu wyci�ty ze swojej ramy. 00:01:08:Jak kto� wchodzi, tnie i zabiera co� 00:01:10:z g��wnej galerii? 00:01:12:To jest jedna z kilku opcji|je�eli nie chcesz uaktywni� 00:01:14:dobrze strze�onego... 00:01:15:M�wi�em do niej. 00:01:16:Pan Caffrey ma racje. 00:01:17:Mamy czujniki w ramie, 00:01:19:ale nic przymocowanego|do p��tna. 00:01:21:Wyci�cie go z ramy|nie uaktywni alarmu. 00:01:23:Rozumiem. 00:01:24:Kamery? 00:01:25:Kradzie� mia�a miejsce 00:01:26:w czasie codziennej zmiany kaset. 00:01:28:Czyli nie mamy do czynienia| z ca�kowitymi amatorami. 00:01:30:Nie. W�a�ciwie brzmi to |jak ca�kiem dobry plan. 00:01:33:Jakie s� szanse �e b�dziecie| w stanie odzyska� obraz? 00:01:36:Wi�c, gdyby� trzyma�a to z dala od prasy 00:01:37:uczyni�oby to moj� prac� o wiele �atwiejsz�. 00:01:39:My trzymali�my. Kto� za to nie. 00:01:47:Anonimowy cynk. 00:01:48:Czy s�dzimy �e to nasi| z�odzieje to zg�osili? 00:01:50:Bardzo prawdopodobne. Nag��wki przyci�gaj� nielegalnych kupc�w. 00:01:52:Co oznacza �e b�d� chcieli| szybko przenie�� obraz. 00:01:55:Mog� si� popyta�. 00:01:56:Dobrze.|Uruchom swoje uliczne kontakty. 00:01:58:Diana, Ty bierzesz Europe.|Pogadaj z Interpolem. 00:02:00:Jones, Ty bierzesz Azj�.|Sprawd� tam z Alat. 00:02:03:Yep. 00:02:09:Co? 00:02:10:Wybaczysz? Potrzebuj� pogada� |z moimi ulicznymi znajomymi. 00:02:12:Dzwonisz do Mozziego?|On jest dobry w sprawach tego typu. 00:02:14:Jeste� pewien �e to |on tego nie zrobi�? 00:02:18:Rama jest za wysoko. 00:02:20:Yeah. 00:02:23:Hello? 00:02:25:Hey, Moz,|Lamsonowi brakuje Thayer. 00:02:27:Ja tego nie ukrad�em. Wiesz o tym. 00:02:29:Nagroda? 00:02:30:Spora. 00:02:32:W porz�dku. Ju� si� tym zajmuj�. 00:02:48:Co Ty tu robisz?|Powiedzia�em spotkaj si� ze mn� za godzin�. 00:02:50:I znalaz�e� �r�d�o w nieca�� godzin�.. 00:02:52:To do�� szybko, Moz. 00:02:53:Pracuj� tylko z zawodowcami. 00:02:55:I pyta�es o nagrod�,|czego nigdy nie robisz. 00:02:58:Wi�c zaczynam si� my�le�| �e rozmawiasz z kim� innym 00:03:00:i mi o tym nie m�wisz.|Masz paranoj�. 00:03:02:Kto jest Twoim pzyjacielem, Moz? 00:03:04:Mam wielu przyjaci� o |przykrym charakterze. 00:03:08:Mm-hmm. Jak d�ugo |z Ni� rozmawiasz? 00:03:11:Nie wiem o kim m�wisz. 00:03:14:Sorry. Spotkanie odwo�ane.|Moje �r�d�o �atwo si� przestrasza. 00:03:18:Maj� my�le�, �e jestem skarbcem. 00:03:20:Spotkanie odwo�ane! 00:03:26:Brzmi jakby spotkanie| jednak wci�� trwa�o. 00:03:32:Nie mog� uwierzy�, |�e to m�wi�. 00:03:34:Widzia�am przedrze�niacza w parku. 00:03:37:Jakiego koloru by� ten przedrze�niacz? 00:03:38:Ptak zdech�.| Chod�my. 00:03:40:Co Ty tutaj robisz, Alex? 00:03:42:Nie sadzi�em �e 00:03:43:czyhasz na pieni�dze z nagrody. 00:03:45:Wi�c, po tym jak samolot wybuch�, 00:03:47:wielu ludzi zacz�o zadawa� pytania. 00:03:49:Staram si� przebywa� w ukryciu. 00:03:50:Co utrudnia znalezienie pracy. 00:03:51:Przysz�a� do Mozziego, a nie do mnie? 00:03:53:On nie jest na smyczy FBI. 00:03:54:Dwa stukni�cia oznaczaj� "odwo�ane"|tak przy okazji. 00:03:56:Albo mog�e� po prostu krzycze� "odwo�ane". 00:03:58:Znalaz�em zaginiony obraz Thayera. 00:04:00:Zosta� sprzedany w Dubai.|Dzi�ki. 00:04:02:Ale nie przesz�a� ca�ej tej| drogi tylko po to, �eby mi to powiedzie�. 00:04:05:Co tak naprawd� tutaj robisz, Alex? 00:04:06:Musz� porozmawia� z Mozzim. 00:04:08:Na osobno�ci. 00:04:09:Co takiego zrobi�em? 00:04:11:Porozmawiamy o tym. 00:04:12:Nie jeste�my ju� przyjaci�mi? 00:04:17:Co jest grane, Peter? 00:04:19:Mam wiadomo�ci o obrazie.| Spotkaj si� ze mn� w biurze. 00:04:22:Ju� id�. 00:04:25:Musz� i�� do biura.| Pogadamy p�niej. 00:04:32:O czym b�dziemy rozmawia�? 00:04:34:Mam du�y problem.|Yeah. 00:04:42:�wietnie, �wietnie.| Z dnia na dzie�. 00:04:45:Znalaz�em obraz.|Jak go znalaz�e�? Ja go znalaz�em. 00:04:47:Gdzie? Zosta� sprzedany |w��kienniczemu magnatowi w Dubai. 00:04:50:Dziedziczka hotelowa |w Budapeszcie si� przyzna�a. 00:04:51:Dobra wiadomo��. 00:04:53:Znalaz�a� obraz za oceanem. 00:04:54:Scotland yard go ma. 00:04:55:Jest r�wnie� w Dubaju i Budapeszcie. 00:04:57:Co?|S� fa�szywe. 00:04:58:Wszystkie?|Sk�d to wiesz? 00:05:00:Poniewa� blokady celne si� zaciskaj� |kiedy ma miejsce kradzie�. 00:05:02:Ryzyko wywiezienia |orygina�u jest zbyt wysokie. 00:05:05:Ale je�eli wykonasz i |wywieziesz podr�bki z kraju 00:05:07:przed kradzie��, jeste� czysty. 00:05:09:Ukra�� Thayer, zg�osi� |kradzie� prasie, wtedy sprzeda� kopie. 00:05:12:A orygina� nigdy| nie opuszcza kraju. 00:05:14:Widzia�e� ten przekr�t wcze�niej? 00:05:15:Znam kogo� kto... 00:05:16:rzekomo. ...|Rzekomo ju� go wcze�niej zrobi�. 00:05:19:Mamy do czynienia z na�ladowc�. 00:05:20:Kogo oni na�laduj�? 00:05:22:Mnie. 00:05:40:Wi�c potwierdzone, �e to s� kopie. 00:05:42:Tak.|Wszystkie. 00:05:55:Neal? 00:06:04:Neal? 00:06:05:Nie wydaje mi si� by nasz fa�szerz korzysta� ze zdj�cia. 00:06:07:Wydaje mi sie �e stali przed orygina�em 00:06:08:kiedy malowali te.|Sk�d to wiesz? 00:06:10:Thayer u�y� metody "Ben-Day dots"|by pokaza� cienie. 00:06:12:Nak�ada� farb�|w poprzek szablonu 00:06:14:i pcha� go na p��tno za pomoc� p�dzla. 00:06:16:Cienie na tych obrazach s�|bardziej zamierzone. 00:06:19:To jest drobiazg, ale te kropki|narastaj� na dole. 00:06:23:Fa�szerze prawdopodobnie|zacz�li w popo�udniowym �wietle, 00:06:25:kiedy kolor by� |nieznacznie bardziej czerwony. 00:06:26:Oni tak�e nie zdawali sobie sprawy,| �e patrzyli na obraz 00:06:29:gdy �wiat�o pada�o bezpo�rednio w d� na niego, 00:06:31:powoduj�c g��bszy kontrast na dole.|Nad nami nie ma �adnego o�wietlenia. 00:06:33:Czy ten obraz wisia� kiedy�|poni�ej tego �wietlika? 00:06:37:Tak. Pod koniec kwietnia.|Mieli�my wystawe sztuki popularnej. 00:06:40:Chcieli�my wystawi� Thayera|w widocznym miejscu. 00:06:42:Wi�c powinni�my sprawdzi� rejest z kwietnia. 00:06:45:Prawdopodobnie szukamy studenta... 00:06:47:utalentowanego ale wci�� eksperymentuj�cego|z technik�. 00:06:50:Kogo� takiego jak Justin Magary|z East Side University. 00:06:52:Zatrzyma� si�|21 kwietnia o 1:45. 00:06:55:To by by�o popo�udniowe �wiat�o. 00:07:03:Co to na Twojej twarzy? 00:07:05:Nie wiedzia�em Ci� tak szcz�liwego ju� troch� 00:07:07:Wiesz, pi�kny dzie�. 00:07:09:Jeste� podekscytowany tym|�e kto� Ciebie na�laduje. 00:07:11:Imitacja, pochlebstwa...|wiesz co m�wi�. 00:07:14:Mm-hmm.|By�e� kiedy� w kampusie? 00:07:16:Nie jako student. 00:07:17:A jednak posiadasz trzy magistry|i dwa doktoraty 00:07:20:Widocznie co� jest nie tak |z systemem.. 00:07:21:Szkoda ze je podrobi�e�. 00:07:23:Mogliby robi� Twoje kopie|i wype�nia� nimi domy bractw. 00:07:26:Oh, jest Ci przykro �e nie by�e� zapraszany na imprezy? 00:07:29:Oh, przy budowlanym wynagrodzeniu mojego ojca, 00:07:32:musia�em stale dobrze si� uczy�. 00:07:33:Cztery lata zaawansowanej |matematyki na stypendium, 00:07:36:p�niej dwa lata ksi�gowo�ci. 00:07:38:Nadal nie mog� wyobrazi� sobie Ciebie|zgarbionego nad biurkiem 00:07:40:z ma�ym daszkiem,|rozliczaj�cego mnie z podatk�w. 00:07:42:Masz szcz�cie �e FBI|zatrudnia mathletet�w. 00:07:44:Nie by�em mathletem. 00:07:46:By�em sportowcem kt�ry by� dobry z matematyki. 00:07:48:Yeah. My, cz�onkowie bractw|nazywamy Was "kujony". 00:07:51:Wi�c, dlaczego zrzek�e� si� szko�y|i pojecha�e� do Nowego Yorku? 00:07:54:Wybacz ale jeste�my tu by|przes�uchiwac kogo� innego. 00:08:03:Zobacz co przegapi�e�? 00:08:05:Ponownie rozwa�am moje|miejsce na uczelni. 00:08:08:Skup si�. 00:08:37:Peter... 00:08:42:Justin Magary? 00:08:44:Tak? 00:08:46:Chcemy z Tob� porozmawia�.|Dlaczego? 00:08:50:Co wiesz o|Lewis Thayer's "untitled #2"? 00:08:54:Uh...Nic. 00:08:56:Znaczy si�,|oczywi�cie znam to. 00:08:58:Namalowa�es kiedy� jeden?|Dobre pytanie. 00:09:01:Nie powinienem nic m�wi�. 00:09:02:Mamy Ci� na ta�mie. 00:09:04:Jak szkicowa�e� to|w kwietniu w Galerii Lamson. 00:09:06:To jest legalne, prawda? 00:09:09:Nie gdy trzy Twoje kopie|s� sprzedane jako prawdziwe dzie�o. 00:09:12:To czyni z nich falsyfikaty... 00:09:14:Co jest nielegalne. 00:09:15:R�cz� za to. 00:09:17:Wygl�da to dla Ciebie |dosy� kiepsko, dzieciaku. 00:09:19:Je�eli ze mn� porazmawiasz|mog� Ci pom�c. 00:09:23:Jaki� czas temu, odpowiedzia�em na og�oszenie,|ze szkolnej listy, 00:09:26:odno�nie reprodukcji. 00:09:27:I dosta�em z powrotem e-mail| zlecaj�cy siedem kopii 00:09:29:"untitled #2."|Siedem? 00:09:31:Zastanawia�e� si� dlaczego|kto� chcia�by siedem kopii? 00:09:33:Czy wiesz jak ci�ko jest zarobi�|studentowi sztuki na sztuce? 00:09:36:Kto Ci� zatrudni�?|Nigdy ich nie spotka�em. 00:09:38:...
krzyspiatek87