NA ŁĄCE-3l.doc

(41 KB) Pobierz

NA ŁĄCE 

 

 

 

Zdrowie i aktywność ruchowa

 

 

Dziecko – Rodzina - Środowisko

 

Estetyka i aktywność twórcza

Oczekiwane rezultaty

 

 

Dziecko:

- rozumie, że ubiór musi być dostosowany do pogody i pory roku,

- potrafi prawidłowo wykonać proste zadanie ruchowe,

- biega w jednym kierunku bez potrącania kolegi,

- rozumie zakaz brania do rąk rzeczy znalezionych na podwórku,

- rozwija swoja sprawność ruchową poprzez różnorodne ćwiczenia,

- wie, że nie należy oddalać się od grupy podczas spaceru,

- odkłada zabawki na wyznaczone miejsce,

Dziecko:

- słuch uważnie tekstu czytanego przez nauczycielkę,

- rozwiązuje proste, wiosenne zagadki,

- potrafi dobrać odpowiedni strój do pory roku,

- wypowiada się na temat wiersza,

- opisuje zjawiska atmosferyczne na podstawie wiersza, ilustracji

- rozpoznaje i nazywa podstawowe kolory,

- potrafi nazwać aktualna porę roku, wiosnę,

- rozumnie potrzebę niesienia pomocy innym,

- formułuje swoje myśli w proste zdanie poprawnie zbudowane,

- prawidłowo odpowiada na postawione przez nauczycielkę pytanie,

Dziecko:

- wyraża w sposób werbalny i niewerbalny uczucia,

- słucha uważnie prezentowanych utworów literackich i muzycznych,

- śpiewa piosenkę „Na wiosennej łące” przy akompaniamencie muzycznym,

- określa nastrój piosenki: wesoła, smutna, śmieszna itd.

- skleja motylka z kilku części

- potrafi wykonać dowolne, twórcze ruchy do słuchanej piosenki lub utworu muzycznego,

- reaguje na przerwy w muzyce,

Formy i metody pracy

 

 

 

 

 

1. Zestaw zabaw i ćwiczeń ruchowych „Motylki na wiosennej łące” z elementami ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne

·   Zaufanie osobie współćwiczącej,

·   Ćwiczenie równowagi

·   Wirowanie i opadanie, reagowanie na przerwy w muzyce.

2. Opowieść ruchowa „Na łące” z wykorzystaniem kolorowych szarf. Doskonalenie równowagi.

3. Zabawa ruchowa „Motyle i kwiaty”.

4. Zabawa ruchowa z elementami czworakowania „Szukamy stokrotek”

4. Spacer w pobliżu przedszkola. Obserwowanie przyrody budzącej się ze snu, szukanie oznak wiosny. Przestrzeganie zakazu oddalania się od grupy podczas spaceru.

Zajęcia zorganizowane

1. „Jak jeden malarz chciał namalować szczęśliwego motyla” słuchanie fragmentu opowiadania I. Jurgielewiczowej z wykorzystaniem ilustracji i sylwet. Zwrócenie uwagi na potrzebę niesienia pomocy innym.

2. „Majowy deszczyk” słuchanie wiersza L. Łącz recytowanego przez nauczycielkę. Określanie nastroju wiersza. Określanie majowej pogody

3. „Kolorowe motylki” słuchanie bajki opowiadanej przez nauczycielkę z wykorzystaniem sylwet motyli. Przeliczanie motyli, porównywanie liczebności na oko: więcej, mniej, tyle samo. Utrwalenie podstawowych kolorów.

4. „Na łące” Słuchanie wiersza I. Salach recytowanego przez nauczycielkę. Rozpoznawanie i nazywanie niektórych zwierząt tam żyjących: biedronka, zając, konik polny itd.

5. „Majowa łąka” rozwiązywanie prostych zagadek słownych                              i obrazkowych związanych z aktualna tematyką.

 

1. „Na wiosennej łące” osłuchanie dzieci z piosenka tematyce wiosennej. Zabawy ruchowe przy piosence, doskonalenie umiejętności marszu po kole.

2. „Błyskawica grzmot” zabawa ruchowa wg Pedagogiki Zabawy KLANZA.

3. „Odgłosy łąki” zabawa ortofoniczna. Ćwiczenie mięśni narządów mowy na zgłoskach: kum, bzy itd.

4. Nauka piosenki „Na wiosennej łace”. Zachęcanie wszystkie dzieci, zwłaszcza nieśmiałe do wspólnej zabawy przy piosence.

5. „Wesołe wiosenne motylki” zabawy ruchowe przy muzyce klasycznej z wykorzystaniem metody aktywnego słuchania muzyki wg Batti Strauss.

6. „Szczęśliwy motylek” wykonanie motyli techniką wypełniania konturów przygotowanym materiałem np. kulki bibuły, ścinki kolorowego papieru itp.

 

1. Zabawy ruchowe ze śpiewem. Nauka nowej zabawy „Wesoły miś”.

2. „Zgadnij co robię?” zabawa naśladowcza. Próby nazywania czynności wykonywanych przez nauczycielkę np. odkurzanie, podlewanie kwiatków itp. Zachęcanie dzieci do prezentacji wybranych czynności np. ubierania się.

3. Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci. Przestrzeganie reguł i umów przyjętych w grupie dotyczących wspólnej zabawy.

4. Zabawa tematyczna „Śniadanie misia”. Nabywanie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych podczas zabawy.

5. Ćwiczenia oddechowe „Wąchamy kwiaty”. Kontrolowanie prawidłowego oddechu – wdech nosem wydech ustami.

 

Inne formy pracy

1. „Wiosenne zagadki” rozwiązywanie zagadek o tematyce wiosennej. Kształtowanie umiejętności logicznego myślenia.

2. Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. Przestrzeganie zasady zgodnej i cichej zabawy. Zwracanie dzieciom uwagi na szkodliwość hałasu dla zdrowia.

3. „Kolorowe patyczki” układanie płaskich ornamentów z kolorowych patyczków.

4. Wspólne oglądanie czasopism dziecięcych – wyszukiwanie ilustracji związanych z aktualną tematyką.

5. „Za oknem” obserwowanie pogody z okna, wspólne określanie pogody na dworze. Wyjaśnienie zjawiska powstawania tęczy.

7. Zabawa dyd. „Czyj to głos?” rozpoznawanie kolegów po słyszanym głosie.

8. Zabawy konstrukcyjne wybranymi klockami – przestrzeganie umów dotyczących poszanowania zabawek i odkładania  ich na miejsce po skończonej zabawie.

 

1. „Czyj to odgłos” zagadki muzyczne. Odgadywanie odgłosów otoczenia oraz piosenek śpiewanych po sylabie LA.

2. Rysowanie kredkami świecowymi nt dowolny. Rozwijanie inwencji twórczej dzieci, zachęcanie do rysowania na dużej powierzchni, wykorzystanie wiosennej, barwnej kolorystyki.

3. „Muzyka łąki” ćwiczenia artykulacyjne połączone z rozwiązywaniem zagadek słownych.

4. „Sekret barw motyla” ćwiczenia manualne palców i całej dłoni. Zwijanie chusteczki opuszkami palców do i rozwijanie.

5. „Wesoła i smutna muzyka”. Dowolna ruchowa interpretacja słuchanych utworów muzycznych.

6. Zabawa pantomimiczna „Zgadnij co robię?”. Rozpoznawanie i określanie wykonywanych przez nauczyciela czynności.

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin