Demontaż deski rozdzielczej
Demontaż bocznych nawiewów Strona kierowcy: Odłącz przewód masy od akumulatora Wyciągnij pokrętło świateł do siebie (tak jak zapala się oświetlenie wewnętrzne) w pozycji "0". W otwór od spodu pokrętła świateł wsadź cienki śrubokręt i delikatnie wciśnij zatrzask zabezpieczający ciągnąc jednocześnie pokrętło. 3. Używając dwóch cienkich śrubokrętów wciśnij zatrzaski zabezpieczające po bokach włącznika świateł do środka i wyjmij go równocześnie 4. Opuść kratkę nawiewu do dołu, wsadź cienki śrubokręt między kratkę a obudowę i delikatnie wypchnij ją 5. Odkręć dwie śruby u góry i jedną na dole Strona pasażera 1. Odkręć schowek (trzy śruby od spodu schowka i trzy u góry po otwarciu schowka) 2. Opuść kratkę nawiewu do dołu, wsadź cienki śrubokręt między kratkę a obudowę i delikatnie wypchnij ją 3. Odkręć dwie śruby u góry i jedną na dole (ukrytą za mocowaniem schowka)
Demontaż kierownicy Ustawić koła na wprostOdłączyć przewód masy i przewód dodatni od akumulatora i odczekać około 1 min. 1. Odkręcić od spodu koła kierownicy dwie śruby mocujące poduszkę powietrzną 2. Zdjąć poduszkę powietrzną i odpiąć wtyczkę (wyciągnąć zabezpieczenie i wyciągnąć wtyczkę) 3. Odkręcić śrubę mocującą kierownicę 4. Rozpiąć wtyczkę łączącą sterowanie radiem z kierownicy 5. Zdjąć kierownicę (warto sobie jakimś flamastrem zaznaczyć położenie kierownicy przed zdjęciem) UWAGA!!!! Kierownicę powinno przykręcić się nową śrubą (oryginalnie jest ona nasmarowana niebieską substancją zabezpieczającą przed odkręceniem), dokręcić ją powinno się momentem 25 N*m Poduszkę powietrzną powinno sie dokręcić momentem 10 N*m (każda ze śrub)
Demontaż obudowy kolumny kierowniczej 1. Zdjąć dwie zaślepki i odkręcić śruby znajdujące się za nimi 2. Zdjąć górną część obudowy kolumny 3. Odkręcić dwie śruby od góry 4. Odkręcić śrubę od spodu dolnej obudowy kolumny kierowniczej 5. Zdjąć dolną obudowę UWAGA!!!!! Do zdjecia obudowy kolumny kierowniczej nie trzeba zdejmować kierownicy - wystarczy ją obrócić o 90 stopni raz w jedną stronę a później w drugą w celu odkręcenia śrub z pkt 1
Demontaż włącznika kierunkowskazów i wycieraczek Odłączyć przewód masy od akumulatora 1. Ścisnąć zaczepy na obudowie włącznika i wyciągnąć go 2. Rozłączyć wtyczki
Demontaż zespołu wskaźników Odłączyć przewód masy od akumulatora 1. Koło kierownicy opuścić całkowicie w dół i maksymalnie wyciągnąć do siebie 2. Zdjąć dwie zaślepki przy obudowie kolumny kierownicy i odkręcić śrubki znajdujące się za nimi. 3. Odkręcić dwie śruby u góry osłony wskaźników i wyciągnąć ją 4. Odkręcić dwie śruby na dole mocujące zespół wskaźników i przesunąć plastikową wajchę w lewo 5. Wyciągnąć zespół wskaźników
Demontaż obudowy tunelu środkowego 1. Wsadzić śrubokręt płaski między bok obudowy tunelu a panel z włącznikami podgrzewania foteli i wyłącznikiem kontroli trakcji (jak ktoś ma, jeśli nie to jest to ta zaślepka między popielniczką a mocowaniem mieszka skrzyni biegów) i wypchnąć go do góry 2. Otworzyć popielniczkę i odkręcić dwie śruby, delikatnie wyciągnąć popielniczkę (uwaga mocowana jest jeszcze na dwóch zatrzaskach po bokach tunelu) 3. Wyjąć plastikową zaślepkę między plastikiem mocującym mieszek skrzyni biegów a hamulcem ręcznym (delikatnie wsadzić śrubokręt w szczelinę między plastikiem od mieszka skrzyni biegów a plastikową zaślepką i podważyć ją) 4. Odkręcić śrubę mocującą obudowę tunelu (kolor czerwony) i dwie śruby mocujące osłonę mieszka skrzyni biegów (kolor fioletowy) A jakby ktoś nie wiedział to niebieskim kółkiem zaznaczyłem złącze diagnostyczne samochodu 5. Wyciągnąć do góry plastikową ramkę z mieszkiem hamulca ręcznego 7. Odkręcić śruby mocujące po bokach 8. Wyciągnąć obudowę tunelu środkowego a zobaczymy taki widok (oczywiście foteli nie trzeba wyciągać) UWAGA!!!!!NIE BAWIĆ SIĘ PRZY PODŁĄCZONYM AKUMULATORZE TĄ PUSZKĄ, KTÓRĄ ZAZNACZYŁEM W KÓŁKU - JEST TO SENSOR PODUSZEK POWIETRZNYCH
Demontaż konsoli środkowej Odłączyć przewód masy od akumulatora Konsola środkowa mocowana jest na czterech śrubach i jednym zatrzasku na górze 1. Otwórz popielniczkę i delikatnie podważ plastikową osłonę zapalniczki, mocowana jest na dwóch zatrzaskach (zaznaczone na niebiesko - uwaga jest je łatwo połamać, więc jeśli nie czujesz się na siłach lepiej wymontuj cała popielniczkę), odkręć dwie śruby zaznaczone na czerwono 2. Jeśli posiadasz schowek na płyty CD wepchnij jego środkową część do środka, następnie pozostałą ramkę wyciągnij do siebie 3. Jeśli posiadasz oryginalne radio Opla wymontuj je (wprowadź w dwa otwory po lewej stronie i w dwa otwory po prawej stronie klucze do wymontowywania radioodbiorników i równomiernie wyciągnij radio) Następnie na końcu kasety mocującej radio odkręć śrubę (znajduje się ona na środku kasety po prawej stronie od złączy radioodbiornika. Wyciągnij kasetę i odłącz złącza. 4. Odkręć śruby mocujące konsolę środkową (środkowa część konsoli) 5. Odepnij 4 zatrzaski (dwa na górze i dwa na dole) panelu sterowania klimatyzacją i wepchnij ją do środka (nie dotyczy klimatronika - tam po zdjęciu konsoli wystarczy odpiąć wtyczkę) 6. Śrubokrętem zdejmij klawisz od świateł awaryjnych, złap za dwa uchwyty włącznik i wyciągnij do siebie (gdybyś nie miał siły go wyjąć użyj śrubokręta w celu wypchnięcia go) 7. Naciśnij na górę konsoli środkowej (nad wyświetlaczem) i pociągnij ją do siebie 8. Odłącz wtyczkę od wyświetlacza oraz wypchnij w dół konsoli środkowej wtyczkę od włącznika świateł awaryjnych znajdującą się między kratkami nawiewów.
Demontaż deski rozdzielczej Odłącz przewód masy i przewód dodatni od akumulatora 1. Zdemontuj wszystko z deski rozdzielczej, wymontuj tunel środkowy oraz fotel kierowcy i pasażera 2. Deska rozdzielcza jest mocowana na trzy śruby u góry pod osłoną nawiewów na szybę, dwie śruby po bokach przy drzwiach i cztery śruby przy konsoli środkowej Na zielono zaznaczyłem jak biegną korytka z wiązkami kabli, które trzeba odpiąć od deski 3. Podważ śrubokrętem osłonę nawiewów na szybę i wyjmij ją 4. Odkręć wszystkie śruby mocujące deskę rozdzielczą 5. Odkręć dwie śruby mocujące skrzynkę z bezpiecznikami 6. Poodpinaj wszystkie korytka z przewodami od deski rozdzielczej i delikatnie wyciągnij deskę rozdzielczą kontrolując czy przypadkiem nie zapomniałeś czegoś odpiąć. 7. Jeśli ci się uda twoim oczom ukaże się następujący widok UWAGA!!!!!!DLA WSZYSTKICH ZAPALEŃCÓW, KTÓRZY ZARAZ POBIEGNĄ WYMONTOWYWAĆ DESKĘ ROZDZIELCZĄ, DEMONTAŻ JEST PROSTY, ALE ZMONTOWANIE WSZYSTKIEGO DO KUPY Z POWROTEM JUŻ NIE.DLATEGO JEŚLI NIE MASZ CZASU BĄDŹ CIERPLIWOŚCI LEPIEJ SIĘ ZA TO NIE BIERZ.
Kruchy75