Poznajemy nową grę Piłka do kapitana.odt

(17 KB) Pobierz

SCENARIUSZ ZAJĘĆ:

 

 

Miejsce: sala gimnastyczna.

 

Cykl tematyczny: Poznajemy nowe zabawy, uczymy się i doskonalimy swoje umiejętności w minigrach sportowych.

 

Temat zajęć: Poznajemy nową grę „Piłka do kapitana”.

 

Prowadzący:

 

Cel ogólny:

                                    nauczenie gry “Piłka do kapitana”

 

Cele szczegółowe:

                                    opanowanie podań i chwytów piłki,

                                    kształtowanie celności i zręczności,

                                    doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej,

                                    kształtowanie orientacji przestrzennej,

                                    dziecko: zna przepisy i reguły gry,

                                    uczy się zmiany tempa biegu,

                                    uczy się kontroli wysiłku,

                                    współpracuje w grupie.

 

 

Klasa: III

 

Liczba uczniów: 20

 

Metody:

                                    zabawowo-naśladowcza

                                    problemowa

                                    zadaniowo-ścisła

 

 

Formy:

  1. wg podziału uczniów:

-zastępy zmienne

 

2.                                 wg ustawienia:

- frontalna

- pary,

- grupy, drużyny

 

      3. wg prowadzenia:

                                    praca w obwodzie ćwiczebnym

                                    zbiorowa

                                    indywidualna

 

Środki dydaktyczne: piłki dla każdego ucznia, szarfy w 2 kolorach, obręcz, piłka lekarska.

TOK LEKCJI:

ZADANIA:

LEKCJA 2:

LEKCJA 3:

I

1. Zorganizowanie grupy i sprawdzenie gotowości do zajęć.

 

1. Zbiórka w dwuszeregu.

 

2. Powitanie.

 

3. Sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć.

 

 

1..................................

 

 

2..................................

 

3..................................

 

1...................................

 

 

2..................................

 

3..................................

2. Motywacja do zajęć.

1. Podanie tematu i zadań zajęć.

 

2. Przekazanie informacji o cechach wartości kultury fizycznej.

 

 

3. Wywołanie pogodnego nastroju.

 

1...................................

 

 

2..................................

 

 

 

 

 

3..................................

1..................................

 

 

2..................................

 

 

 

 

 

3..................................

3. Rozgrzanie organizmu.

1. Zabawy i gry ruchowe: “Małe i duże piłeczki”.Niskie i wysokie podskoki na palcach naśladujące odbijanie się małych i dużych piłek.

 

Zabawa „Berek”.

 

 

Zabawa „Wyścig piłek w dwuszeregu”. 2 zespoły rywalizują ze sobą. Zawodnicy stoją w rozkroku, jeden za drugim, podają sobie piłkę między kolanami, zaczynają od ostatniego zawodnika tak, aby piłka jak najszybciej dotarła do przodu. Wygrywa zespół, który jako pierwszy przekaże piłkę do 1 zawodnika.

 

 

2. Ćwiczenia:

- krążenia ramionami, trzymając piłkę oburącz,

- przekładanie piłki z ręki do ręki dookoła tułowia,

- wznoszenie i opuszczanie ramion w górę i w dół trzymając piłkę,

- w marszu podrzucanie piłki w górę i chwyt piłki,

- w marszu podrzucanie piłki i chwyt piłki od osoby, która idzie przed nami.

 

 

3. Poruszanie się w dwójkach przez  długość sali i podawanie sobie piłki dowolnym sposobem i w dowolnym tempie.

 

1..................................

Zabawa “Celowanie do dużej piłki” Boisko na sali jest ograniczone szarfami. Na środku leży piłka lekarska 2kg. Dzieci z obydwu drużyn znajdują się po przeciwnych stronach za ławeczkami. Każde dziecko ma piłkę. Na sygnał drużyny starają się trafić w piłkę lekarską tak, aby potoczyła się i dotknęła szarfy przeciwników, którzy starają się zatrzymać ją własnymi rzutami. Wygrywa zespół, który w ciągu 5 min więcej razy “zagoni” piłkę do szaf przeciwników.

 

 

 

 

 

2..................................

- marsz w wysokim unoszeniem kolan i przekładanie piłki z ręki do ręki pod kolanami,

- toczenie piłki głową na czworakach po sali,

- w rozkroku- skłony w dół z piłką trzymaną w wyciągniętych rękach

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3..................................

- podawanie piłki w dwójkach do połowy sali, od połowy szybki bieg do  końca sali.

1…................................

Zabawa „Zbijanie chorągiewek”. 2 rywalizujące zespoły. 1 zespół ustawia się na linii równoległej do rzędu chorągiewek. Każdy zawodnik trzyma w ręku piłkę jego zadaniem jest zbicie chorągiewki. Zespół 2 obserwuje i liczy ilość zbitych chorągiewek, później następuje zmiana. Wygrywa zespół, który zbije więcej chorągiewek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2...............................

- w leżeniu tyłem z piłką trzymaną między stopami unoszenie nóg do pionu i powolne opuszczanie,

- w leżeniu przodem z ramionami w bok- przetaczanie piłki pod klatką piersiową z jednej ręki do drugiej,

- w staniu przeskoki obunóż nad piłką we wszystkie strony.

.

 

 

 

 

 

3..................................

- drużynowo: podawanie piłki w dwójkach do połowy sali, od połowy szybki bieg do  końca sali, wygrywa drużyna, która wykona to szybciej.

II

4. Kształtowanie umiejętności, doskonalenie sprawności i zdolności twórczych.

 

1. Ustawienie obwodu ćwiczebnego składającego się z 2 sektorów i podział zespołu na 2 zastępy.

 

2. Doskonalenie podań i przyjęć piłki.

 

Ćwiczenia:

- rzuty piłki o ścianę i  chwyty,

- w dwójkach podania i przyjęcia piłek  w 2 rzędach stojących naprzeciwko siebie,

- rzuty jednorącz, oburącz

-  w dwójkach podania i przyjęcia piłek  w 2 rzędach stojących naprzeciwko siebie, po rzucie bieg na koniec rzędu.

 

3. Kształtowanie zręczności i celności.

 

Ćwiczenia:

- rzut piłki do celu

- rzut piłki do celu z biegu

- rzut piłki do celu ruchomego (obręcz)

 

4. Podział grupy na 2 zespoły, rozdanie szarf,

podawanie piłki w dwójkach do połowy sali, od połowy szybki bieg do  końca sali, wygrywa drużyna, która wykona to szybciej.

 

5. Gra "Piłka do kapitana ".
W grze uczestniczą dwie drużyny po 8- 10 osób. Po obu końcach boiska od koszykówki dorysowuje się strefę w odległości 2 m od linii końcowej boiska. Zadaniem grających jest skierowanie piłki do strefy, w której znajduje się kapitan. Za podanie wykonane bezpośrednio sprzed linii do kapitana zalicza się 2 punkty, za podanie do kapitana przez całe boisko 1 punkt.

 

 

1...................................

 

 

 

 

 

2...................................

 

- podania i przyjęcia piłek w trójkach, po podaniu bieg na miejsce przyjmującego piłkę.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3...…............................

- rzut piłki z miejsca do ruchomego celu.

 

 

 

 

 

 

 

4...................................

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5...................................

 

1...................................

 

 

 

 

 

2...................................

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3…................................

- rzut piłki z biegu do ruchomego celu.

 

 

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin