HASŁO TYGODNIA: W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH
Cele ogólne: Kształtowanie aktywnych postaw i nawyków dzieci wobec zdrowia. Pokazywanie rodzicom sposobu organizowania działań, podczas których dzieci zdobywają samodzielnie doświadczenie, są aktywne, a jednocześnie rozwiązują różne problemy. Stworzenie dzieciom sytuacji budzących ich emocje, radość, zadowolenie.
Poniedziałek pod hasłem: Czystość to zdrowie.
Cele ogólne: Wyjaśnienie ogólnego pojęcia zdrowie.
Zapoznanie z prawidłowym z prawidłowym sposobem i kolejnymi etapami mycia rąk.
Budzenie wiary dzieci w swoje możliwości podczas tworzenia i działania. Uczenie się dbania o własne rzeczy. Odzwierciedlenie ruchami i gestami treści zawartych w opowiadaniu i piosence.
Cele operacyjne: Dz. wie i przestrzega kolejne etapy mycia rąk.
Dz. potrafi dbać o własne rzeczy.
Dz. potrafi odzwierciedlić ruchem i gestami treści zawartych w opowiadaniu i piosence.
Przebieg dnia:
Wtorek pod hasłem: Bawimy się dbając o czystość naszego otoczenia.
Cele ogólne: Poznawanie sposobów wykorzystywania surowców wtórnych do zabawy. Poznanie pożądanych cech czystego otoczenia. Pamiętanie o nie rzucaniu papierków, uczulenie na estetykę otoczenia, Zapoznanie ze sposobem oklejania pudeł makulatury, Rozpoznawanie dźwięków z kasety: woda, pralka, odkurzacz, szorowanie.
Cele operacyjne: Dz. potrafi wykorzystać surowce wtórne do zabawy.
Dz. zna cechy czystego otoczenia .
Dz. potrafi działać tak, aby w otoczeniu było czysto w myśl określonych zasad.
Dz. zna sposób oklejania pudeł makulaturą.
Środa pod hasłem: Sport to zdrowie.
Cele ogólne: Uświadomienie dzieciom znaczenia ruchu dla prawidłowego funkcjonowania organizmu.
Rozwijanie pomysłowości, innowacji twórczej podczas realizacji zadań ruchowych oraz tematu pracy plastycznej.
Doskonalenie płynności ruchów ramion.
Ukazywanie możliwości pracy zespołowej w dużym formacie w nietypowej, a bliskiej dzieciom sytuacji.
Budzenie radosnej atmosfery.
Cele operacyjne: Dz. rozumie znaczenie ruchu dla prawidłowego funkcjonowania organizmu.
Dz. potrafi realizować zadania ruchowe oraz temat pracy plastycznej.
Dz. potrafi pracować w zespole.
Czwartek pod hasłem: Jedzmy zdrowo i wesoło.
Cele ogólne: Ukazanie zależności pomiędzy odżywianiem i zdrowiem (warzywa i owoce – źródła witamin), wzbogacenie słownika o wyrazy: witaminy, zdrowie, jarzyny.
Zapoznanie ze skutkami niewłaściwego ubierania się i sposobami domowego leczenia: syropy.
Cele operacyjne: Dz. wie jakie są zależności pomiędzy odżywianiem i zdrowiem.
Dz. zna znaczenie wyrazów witaminy, zdrowie, jarzyny.
Dz. zna skutki niewłaściwego ubierania się.
Dz. zna sposoby domowego leczenia.
I ,,Surówka krasnoludków” – kapusta, ogórek, pomidor, cebula.
II ,,Owocowe szaszłyki” – jabłko, marchew, papryka, winogron, ser.
III ,,Owocowy koktajl” – maślanka, mrożone owoce.
Piątek pod hasłem: Dentysta to nasz przyjaciel.
Cele ogólne: Rozumienie potrzeby dbania, kontrolowania i leczenia zębów.
Przezwyciężanie lęku do lekarza stomatologa.
Zapoznanie z charakterystycznymi cechami przedmiotów: zęby, szczotka, pasta. Ustalenie wyniku dodawania i odejmowania podczas manipulowania przedmiotami
...
nowiny