…......................................
(pieczątka szkoły)
INFORMACJA O GOTOWOŚCI DZIECKA
DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE PODSTAWOWEJ
Imię i nazwisko dziecka –
Rok szkolny – 2010/2011
Forma wychowania przedszkolnego – oddział przedszkolny w szkole podstawowej
Informacja o stanie przygotowania dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej
I. Opanowanie wymagań określonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego w obszarze:
1. Umiejętności społecznych i odporności emocjonalnej :
a) mocne strony dziecka – Stosuje się do norm społecznych, współpracuje chętnie i bez konfliktów z rówieśnikami. Pomaga rówieśnikom, dzieli się z nimi zabawkami, potrafi inicjować zabawy. Chętnie bierze udział w grupowych zajęciach i zabawach, jest lubiane przez inne dzieci. Dziecko jest pogodne i interesuje się czynnościami szkolnymi.
b) zauważone trudności – brak
c) podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka – brak
d) wskazówki dla rodziców – brak
2. Umiejętności matematycznych i gotowości do nauki pisania i czytania:
a) mocne strony dziecka – Dziecko bardzo ambitne. Jest aktywna na zajęciach. Prawidłowo przelicza liczmany, dodaje i odejmuje w granicach 10 i więcej w pamięci. Rozumie i potrafi wskazać: tyle samo liczmanów, więcej lub mniej. Zna liczebniki porządkowe oraz figury geometryczne. Potrafi dokonywać prostej klasyfikacji elementów. Umie zdanie podzielić na kilka wyrazów oraz prawidłowo dzieli wyrazy na sylaby i głoski. Potrafi z podanych sylab złożyć wyraz. Prawidłowo rozpoznaje litery drukowane i potrafi je odwzorować. Sama próbuje pisać litery pisane i pisze je we właściwym kierunku. Czyta zdania. Dziewczynka posiada dużą wiedzę i bardzo często zgłasza się do odpowiedzi.
3. Umiejętności motorycznej i koordynacji wzrokowo - ruchowej:
e) mocne strony dziecka – Porusza się zwinnie. Ruchy są płynne, skoordynowane. Dobrze utrzymuje równowagę. Lubi zabawy ruchowe i gry zespołowe. Prawidłowo posługuje się ołówkiem, przyjmuje prawidłową postawę przy rysowaniu, pisaniu. Rysowane szlaczki utrzymuje w liniaturze, prawidłowo odwzorowuje figury geometryczne. Dobrze wycina nożyczkami. Prace plastyczne są staranne i bogate w szczegóły. Chętnie podejmuje wykonania się trudnych prac plastyczno-technicznych. Bardzo ładnie śpiewa, chętnie uczy się wierszyków na pamięć.
a) zauważone trudności – brak
b) podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka – brak
c) wskazówki dla rodziców – brak
4. Samodzielności, w tym umiejętności wykonywania czynności samoobsługowych:
a) mocne strony dziecka – Potrafi zorganizować sobie czas wolny w szkole. Utrzymuje porządek w swoim otoczeniu. Bez upomnień osoby dorosłej odkłada zabawki na swoje miejsce i uczestniczy w pracach porządkowych. Dziecko jest bardzo samodzielne. Sprawnie i bez pomocy osoby dorosłej ubiera się i rozbiera, korzysta z toalety, spożywa posiłki.
II. Potrzeby rozwojowe dziecka, w tym zauważone predyspozycje, uzdolnienia i zainteresowania
a) opis – Dziewczynka bardzo lubi prace plastyczne. Ma doskonałą pamięć i dobrze rozwiniętą umiejętność logicznego myślenia. Chętnie bierze udział w szkolnych konkursach recytatorskich.
b) podjęte lub potrzebne działania służące ich rozwijaniu – Tworzono sytuacje wychowawcze celem zaspokojenia potrzeb.
c) wskazówki dla rodziców – Zachęcać do samodzielnego czytania literatury dziecięcej.
III. Dodatkowe spostrzeżenia o dziecku:
Dziewczynka wypowiada się złożonymi zdaniami, poprawną polszczyzną. Chętnie pomaga nauczycielowi w różnych czynnościach w szkole.
…....................................... ……………………………………
( data i podpis nauczyciela ) ( pieczęć i podpis dyrektora )
mikrofon2