PODRECZNIK_DLA_RODZICOW_I_N.PDF

(8994 KB) Pobierz
159948145 UNPDF
Happy Kids
Junior English Course
Kurs angielskiego dla najmłodszych
Podręcznik dla rodziców i nauczycieli
Autor:
Barbara Hager
Konsultacja:
Anna Raulinajtys
JĘZYK ANGIELSKI
159948145.008.png 159948145.009.png 159948145.010.png 159948145.011.png 159948145.001.png 159948145.002.png 159948145.003.png
Kilka wskazówek na dobry początek
1. Nauczdzieckopodstawowychpoleceń,pokazującdanączynność:
colour [‘ kOl@ ]– pokoloruj
count [ kaUnt ]– policz
find [ faInd ]– znajdź
join [ dZOIn ]– połącz
listen [‘ lIsIn ]– posłuchaj
look [ lUk ]– popatrz
point [ pOInt ]– wskaż
say [ seI ]– powiedz
sit down [ sIt daUn ]– usiądź
stand up [ st{nd öp ]– wstań
think [ TInk ]– pomyśl
2.Uszyjcieworeczekzgrochemlubzróbciegozeskarpetki(nasypciedośrodkagroch
izeszyjcielubzawiążcieotwór).Woreczekmożnawykorzystaćdozabawyzkartami
obrazkowymialbodowystukiwaniarytmupiosenek.
Wystukujcierytmpioseneknaworeczkuzgrochem:najpierwprawąręką,potemlewą;
prawądłoniąotwartą,lewądłoniąotwartą;nakoniecrównocześnieobiemarękami.
Możeciesiętakbawićprzykażdejpiosenceczywierszyku,jeślidzieckuspodobasięta
formaćwiczenia.Takazabawadoskonalewpływanarozwójkoordynacjidziecka.
3.Możecieteżwrytmpiosenekrysowaćwpowietrzuróżnewzory(np.kreskipionowelub
poziome,trójkąty,kwadraty).Takiećwiczeniawspomagająrozwójkoordynacjidziecka.
4.Używającwierszyka One, two, three, this is me! (poznaciegowstartowymrozdziale)
dzieckomożewyrażaćswójnastrój,poprzezrysowaniebuziuśmiechniętejbądźsmutnej,
np.napoczątkulekcjialbowdowolnyminnymjejmomencie.
5.Dokażdejlekcjipotrzebnesąróżnemateriały.Listapotrzebnychrzeczypodanajestprzed
każdąlekcją.Wymieńangielskienazwyprzedmiotówipoproś,abydzieckopomogłoCi
wprzygotowaniachdolekcji.Możeszpowiedzieć: Today we need: a CD player, pencils,…
[ t@ deI wi ni:d @ sidi pleI@ ,‘ pens@ls... ]– Dziś potrzebujemy: odtwarzacz CD, kredki,…
6.Pokażdejlekcjizróbciekartyobrazkoweprzedstawiającepoznanepostaci,przedmioty,
koloryczyliczebniki.Dzieckołatwiejzapamiętanowesłowa,jeślibędziemiało
jednocześniemożliwośćusłyszeniaizobaczeniaichnaobrazku.Przygotowującwłasne
pomoce,dzieckozaangażujesięjeszczebardziejwnaukę.
Nakartkachblokutechnicznegoprzeciętychnapółprzyklejciepotrzebneobrazki
(możnajenarysować,wyciąćzkolorowychgazetlubwyszukaćwInternecieiwydrukować).
Liczebnikimożnaprzedstawićjakocyfrylubkropki–jaknakostcedogry.
– 2 –
Pomysły na zabawy z kartami obrazkowymi
• Zadaniesystematyzującewiedzędziecka.
Połóżprzeddzieckiem2-4kartyobrazkowetak,żebywidocznybyłobrazek.Powtórzkilka
razyangielskienazwyobrazkównakartach,wymieniającjepokoleiirównocześnie
wskazującodpowiedniobrazek.
Poprośdziecko,żebyzamknęłooczy: Close your eyes [ kl@Uz jO: aIz ]ischowajjednąkartę.
Powiedz: Open your eyes. What’s missing? [‘ @Up@n jO: aIz. wÁts mIsIÎ ]– Otwórz oczy.
Czego brakuje?
Powtórzciezabawękilkarazyztymsamymzestawemkart.Młodszemudzieckulepiejna
początkuniezmieniaćkolejnościobrazków,żebyułatwićmuodgadnięciebrakującejkarty.
Starszemumożnazmienićkolejność,dziękiczemugrabędzieniecobardziejambitna
iurozmaicona.Tozadanie,próczjęzykaangielskiego,ćwiczyspostrzegawczośćipamięć
dziecka.
• Zadanieutrwalająceisprawdzającepostępywnauce.
Wybierzkartęzobrazkiem,któregonazwędzieckozna.Zasłońobrazektak,żebywidoczny
byłtylkojegomałyfragment.Zapytaj: What’s this? [ wÁts DIs ]– Co to jest?
Odsłaniajobrazekstopniowo,ażdomomentu,wktórymdzieckoodgadnie,conanimjest.
• Zadaniećwicząceznajomośćcyfr1-6.
Kartyzcyframi1-6(lubkropkamiwilościodpowiadającejdanejcyfrze)ułóżdowolniena
podłodze.Kiedywymieniszcyfrę,dzieckorzucaworeczekzgrochemnaodpowiednią
kartę.
• Dowolniewybranekartyułóżnapodłodze.Wymieńnazwęjednegozobrazków.
Dzieckorzucaworeczekzgrochemnaodpowiedniąkartę.Jesttociekawysposóbna
urozmaicenienauki.
• Ułóżkartywrzędzie.Umówsięzdzieckiem,żebędąto„kamieniewrzece”.Maluchmusi
przejśćnadrugąstronęrzeki.Zanimstanienakolejnym„kamieniu”,musiwypowiedzieć
nazwęobrazka.Młodszemudzieckupomóżprzejśćbezpiecznieprzezrzekę,dając
wskazówkilubpodpowiadającfragmentysłów.Wtensposóbzmotywujeszdzieckodo
naukiisprawisz,żenapewnoosiągniecelzałożonywzabawie.
• Połóżkilkakartwodpowiedniejodległościnapodłodze.Kiedywypowiesznazwęjednego
zobrazków,dzieckowskakujenaniego.
• Ułóżkartynapodłodzelubwróżnychmiejscachpokoju.Oświetlajjednązkartlatarką
pytając: What’s this? [ wÁts DIs ]– Co to jest? Tęzabawęnajlepiejprzeprowadzić
wieczorem.
• Umieśćkartywróżnychmiejscachpokoju.Powiedz,np.: Touch the ball. [ tötS D@ bÁl ]–
Dotknij piłkę. Dzieckojaknajszybciejmusidotrzećdokarty,przedstawiającejpiłkę
idotknąćją.
– 3 –
• Pokażdymćwiczeniuwykonanymprzezdzieckozzaangażowaniem,pochwalje,mówiąc:
Good! [ gUd ]– Dobrze!
Very good! [‘ veri gUd ]– Bardzo dobrze!
Well done! [ wel dön ]– Dobra robota!
Super! [‘ sUp@ ]– Super!
Excellent! [‘ eksel@nt ]– Wspaniale!
Niewymagajoddzieckazbytwiele,tomożejezniechęcićdonauki.Okażuznanie
zakażdypodjętytrudporadzeniasobiezzadaniem.Napoczątkumożeszdzieckutrochę
podpowiedziećipomócwodgadnięciuniektórychwyrazów.Takiemałesukcesyzmotywu-
jąjedodalszejnauki.
Możecieumówićsię,żenazakończeniekażdejlekcjidzieckootrzymanagrodęzazaanga-
żowaniewnaukęizabawę.Możebyćto,naprzykładwspólneśpiewanielubtaniecprzy
ulubionejpiosence;rysowanietego,conajbardziejspodobałosiędzieckupodczaszajęć
alboteżgrawulubionązabawęprzedstawionąwnaszymkursie.
Życzęprzyjemnejnauki,
BarbaraHager
BarbaraHager,autorka
Jestem absolwentką filologii angielskiej Uniwersytetu Wrocławskiego.
Pracę z dziećmi rozpoczęłam już na studiach i odkryłam, że uczenie
dzieci daje mi najwięcej radości i satysfakcji. Inspirację do zabaw
z dziećmi często czerpię ze źródeł dotyczących psychologii, zagadnień
inteligencji wielorakich i ogólnego rozwoju dziecka.
Dzieci nauczyły mnie, że każde z nich jest wyjątkowe i zdolne, trzeba
tylko wspierać je odpowiednio i równocześnie pozwolić na rozwijanie
własnej autonomii.
A kiedy połączy się naukę z zabawą, angielski staje się zupełnie prosty!
Nieustannie przekonują mnie o tym moi uczniowie, w tym moje własne
dzieci.
– 4 –
159948145.004.png
STARTER UNIT – I CAN SAY HELLO!
Rozdział STARTER – Potraię się przywitać!
LEKCJA 1, strony 4 i 5
Dla nauczyciela/rodzica:
Słowa i zwroty użyte podczas tej lekcji: I’m, and, this is, is, hello, goodbye, friend, dog, teddy,
what’s your name?, see you, next time, nice to meet you, how do you do, one, two, three, this is
me, super, stop, banana, computer
Dla dziecka:
Poznaję: one, two, three, this is ..., hello, goodbye, Mika, Tony
Powtarzam: super, stop, computer
Przed lekcją przygotujcie: płytę CD, odtwarzacz CD, flamastry, kredki (CD, CD player, mar-
kers, pencils).
Przebieg zajęć:
1. Zapytaj dziecko, jakie zna wyrazy w języku angielskim i czy wie, że niektóre wyrazy są
podobne do słów w języku polskim (np. super, stop, banana, computer ). Pochwal każdą
odpowiedź.
1
2. Posłuchajcie piosenki na powitanie pt. Hello Song i zaśpiewajcie razem.
Hello, hello, hello!
Nice to meet you.
Hello, hello, hello!
How do you do?
} x2
Witaj, witaj, witaj!
Miło mi cię poznać.
Witaj, witaj, witaj!
Jak się masz?
Powiedz, że w ten sposób będziecie się witać przed każdą lekcją angielskiego.
– 5 –
159948145.005.png 159948145.006.png 159948145.007.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin