Streszczam teksty.doc

(23 KB) Pobierz
1)

1)      Anna Kozłowska

 

2)      Temat: Streszczam teksty.                    Klasa V Czas: 45 minut         

 

3)      Cele nauczania:

 

a)      Cele ogólne:

 

·         Zapoznanie uczniów z definicją streszczenia

·         Zapoznanie uczniów z cechami dobrego streszczenia

·         Kształcenie umiejętności pisania streszczeń

 

b)      Cele operacyjne:

 

Uczniowie:

·         Opowiadają w skrócie wydarzenie na podstawie przeczytanego fragmentu tekstu

·         Zapisują definicję streszczenia oraz jego najważniejsze cechy

·         Czytają tekst następnie nadają tytuł każdemu jego akapitowi, na podstawie tytułów piszą streszczenie

·         Na podstawie tekstu uzupełniają tabelę następnie piszą w zeszycie streszczenie przeczytanego fragmentu

 

4)      Metody pracy:

 

·         Heureza

·         Praca z zeszytem ćwiczeń

 

5)      Formy pracy:

 

·         Indywidualna

·         Zbiorowa

 

6)      Środki dydaktyczne:

 

·         Ćwiczenia

 

7)      Tok lekcji:

 

a)      Faza wstępna:

 

·         Przywitanie się z uczniami

·         Sprawdzenie obecności

·         Podanie i zapisanie na tablicy tematu lekcji

 

b)      Faza właściwa:

 

Uczniowie:

·         Opowiadają w skrócie wydarzenie na podstawie przeczytanego fragmentu tekstu (ćw. 1/81)

·         Zapisują definicję streszczenia oraz jego najważniejsze cechy

·         Czytają tekst następnie nadają tytuł każdemu jego akapitowi, na podstawie tytułów piszą streszczenie (ćw. 3/82)

·         Poszczególni uczniowie odczytują swoje streszczenia

·         Na podstawie tekstu uzupełniają tabelę następnie piszą w zeszycie streszczenie przeczytanego fragmentu (ćw. 4/83)

 

c)      Faza końcowa: 

 

·         Przypomnienie definicji streszczenia i jego najważniejszych cech w celu utrwalenia wiadomości

·         Zadanie domowe- uczniowie piszą w zeszycie streszczenie przeczytanego fragmentu (ćw. 4/83)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin