Nowa szkoła Sary.doc

(23 KB) Pobierz
1)

1)     Anna Kozłowska III rok FP z historią

 

2)     Temat: Nowa szkoła Sary- Frances Eliza Hodgson Burnett „Mała księżniczka”. 

 

Klasa V  Czas: 45 minut

 

3)     Cele nauczania:

 

a)     Cele ogólne:

 

 

·         Zapoznanie uczniów z treścią utworu

·         Kształcenie umiejętności charakteryzowania postaci

·         Kształcenie umiejętności oceny postaw bohaterów

 

b)     Cele operacyjne: 

 

Uczniowie:

·         zapoznają się z treścią utworu

·         streszczają tekst

·         odpowiadają na pytania nauczyciela dotyczące tekstu

·         wypisują informacje na temat  charakteru, wykształcenia, ważniejszych wydarzeń z życia Sary oraz jej uczuć i zachowania pierwszego dnia w nowej szkole

·         z pomocą nauczyciela oceniają postępowanie panny Minchin wobec Sary

·         z pomocą nauczyciela przedstawiają argumenty potwierdzające opinię, że podczas rozmowy z kimś należy zawsze wysłuchać racji drugiej osoby i nie przerywać jej

 

4)     Metody pracy:

 

·         Opis i opowiadanie( streszczenie tekstu)

·         Poszukująca(praca z książką)

·         Rozbioru dokumentacyjnego

·         Zajęć praktycznych

 

5)     Formy pracy:

 

·         Zbiorowa

 

6)     Środki dydaktyczne:

 

a)     Podręcznik

 

 

 

 

 

7)     Tok lekcji:

 

a)     Faza wstępna:

 

·         Przywitanie się z uczniami

·         Sprawdzenie obecności

·         Sprawdzenie zadania domowego

·         Przypomnienie wiadomości o bohaterze literackim

 

b)     Faza właściwa:

 

Uczniowie:

·         podanie i zapisanie na tablicy tematu lekcji

·         zapoznają się z treścią tekst- praca z książką

·         streszczają tekst- praca z tekstem

·         odpowiadają na pytania nauczyciela dotyczące tekstu

·         wypisują informacje na temat  charakteru, wykształcenia, ważniejszych wydarzeń z życia Sary oraz jej uczuć i zachowania pierwszego dnia w nowej szkole

·         wykonują zadania z książki

·         z pomocą nauczyciela oceniają postępowanie panny Minchin wobec Sary

·         z pomocą nauczyciela przedstawiają argumenty potwierdzające opinię, że podczas rozmowy z kimś należy zawsze wysłuchać racji drugiej osoby i nie przerywać jej

 

c)     Faza końcowa:

 

·         Uczniowie czytają tekst z podziałem na role

·         Nauczyciel nagradza plusami aktywnych uczniów

 

 

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin