1) Anna Kozłowska III rok FP z historią
2) Temat: Nowa szkoła Sary- Frances Eliza Hodgson Burnett „Mała księżniczka”.
Klasa V Czas: 45 minut
3) Cele nauczania:
a) Cele ogólne:
· Zapoznanie uczniów z treścią utworu
· Kształcenie umiejętności charakteryzowania postaci
· Kształcenie umiejętności oceny postaw bohaterów
b) Cele operacyjne:
Uczniowie:
· zapoznają się z treścią utworu
· streszczają tekst
· odpowiadają na pytania nauczyciela dotyczące tekstu
· wypisują informacje na temat charakteru, wykształcenia, ważniejszych wydarzeń z życia Sary oraz jej uczuć i zachowania pierwszego dnia w nowej szkole
· z pomocą nauczyciela oceniają postępowanie panny Minchin wobec Sary
· z pomocą nauczyciela przedstawiają argumenty potwierdzające opinię, że podczas rozmowy z kimś należy zawsze wysłuchać racji drugiej osoby i nie przerywać jej
4) Metody pracy:
· Opis i opowiadanie( streszczenie tekstu)
· Poszukująca(praca z książką)
· Rozbioru dokumentacyjnego
· Zajęć praktycznych
5) Formy pracy:
· Zbiorowa
6) Środki dydaktyczne:
a) Podręcznik
7) Tok lekcji:
a) Faza wstępna:
· Przywitanie się z uczniami
· Sprawdzenie obecności
· Sprawdzenie zadania domowego
· Przypomnienie wiadomości o bohaterze literackim
b) Faza właściwa:
· podanie i zapisanie na tablicy tematu lekcji
· zapoznają się z treścią tekst- praca z książką
· streszczają tekst- praca z tekstem
· wykonują zadania z książki
c) Faza końcowa:
· Uczniowie czytają tekst z podziałem na role
· Nauczyciel nagradza plusami aktywnych uczniów
INSPIRACJE