Grzybobranie A. Mickiewicz.doc

(26 KB) Pobierz
1)

1)     Anna Kozłowska III rok FP z historią

 

2)     Temat: Adam Mickiewicz „Grzybobranie”  Klasa V  Czas: 45 minut

 

3)     Cele nauczania:

 

a)     Cele ogólne:

 

·         Zapoznanie uczniów z treścią utworu

·         Kształcenie języka uczniów

·         Przypomnienie wiadomości o środkach stylistycznych

 

b)     Cele operacyjne:

 

·         Uczniowie zapoznają się z treścią utworu

·         Uczniowie streszczają tekst

·         Uczniowie odpowiadają na pytania nauczyciela dotyczące tekstu

·         Uczniowie rozwiązują zadania z książki

·         Uczniowie odwołując się do tekstu uzupełniają tabelkę na temat grzybów

·         Uczniowie zapoznają się z biografią Adama Mickiewicza

 

4)     Metody pracy:

 

·         Pogadanka(wprowadzająca w temat lekcji)

·         Opis i opowiadanie( streszczenie tekstu)

·         Poszukująca(praca z książką)

 

 

5)     Formy pracy:

 

·         Zbiorowa

·         Indywidualna

 

6)     Środki dydaktyczne:

 

a)     Podręcznik

b)     Materiały przygotowane przez nauczyciela

 

7)     Tok lekcji:

 

a)     Faza wstępna:

 

·         Przywitanie się z uczniami

·         Sprawdzenie zadania domowego

·         Pogadanka wprowadzająca do nowego tematu lekcji(przypomnienie wiadomości o środkach stylistycznych)

 

b)     Faza właściwa:

 

·         Podanie i zapisanie na tablicy tematu lekcji

·         Uczniowie zapisują notkę biograficzną o Adamie Mickiewiczu

·         Uczniowie zapoznają się z treścią tekst- praca z książką

·         Uczniowie streszczają tekst- praca z tekstem

·         Uczniowie odpowiadają na pytania nauczyciela dotyczące tekstu

·         Uczniowie odwołując się do tekstu uzupełniają tabelkę przygotowaną przez nauczyciela:

 

Nazwa grzyba

borowik

 

 

Cytat z utworu dotyczący grzyba

 

 

„ten wzrostem skromniejszy”

Wygląd grzyba widocznego na fotografii w książce

 

Pomarańczowy rozłożysty i wygięty ku górze kapelusz

 


 

 

 

·         Uczniowie wymieniają nazwy grzybów, których nie zbierali bohaterowie wiersza i dopisują do nich porównania i epitety

·         Uczniowie wymieniają zalety grzybów opisane w wierszu

·         Uczniowie odwołując się do tekstu odpowiadają na pytanie czego nie powinno się robić w lesie podczas grzybobrania?

·         Uczniowie wypisują z tekstu po dwa wyrazy zakończone na u, ów i z ó niewymiennym

 

c)     Faza końcowa:

 

·         Powtórzenie wiadomości o środkach stylistycznych

·         Zadanie domowe- Jakie są Twoim zdaniem, zalet zbierania grzybów?

 

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin