Plan pracy-styczeń2009.doc

(55 KB) Pobierz
Joanna Wąsik

Joanna Wąsik

 

 

Plan pracy opiekuńczo- wychowawczej świetlicy na miesiąc styczeń.

 

 

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:

 

 

·         Poznanie zwyczajów związanych z powitaniem Nowego Roku.

·         Rozwijanie pomysłowości, twórczości i współpracy.

·         Poznawanie tradycji i obrzędów związanych z Nowym Rokiem i karnawałem.

·         Wdrażanie do kulturalnego zachowania się podczas zabawy.

·         Rozwijanie umiejętności wyrażania własnego zdania.

·         Zachęcanie dzieci do aktywnego i bezpiecznego wypoczynku na świeżym powietrzu.

·         Zapoznanie z zasadami niektórych dyscyplin sportów zimowych.

·         Wdrażanie do zdrowej rywalizacji i współpracy.

·         Wdrażanie do aktywnego spędzania wypoczynku.

·         Zwrócenie uwagi na znaczenie Babci i Dziadka w rodzinie.

·         Uwrażliwienie dzieci na potrzeby ludzi starszych i konieczność niesienia im pomocy.

·         Rozwijanie wyobraźni i empatii.

·         Zwrócenie uwagi na rolę życzeń i sposobu ich składania.

 

 

 

 

 

Zajęcia z kultury żywego słowa

Zajęcia ruchowe

Zajęcia umuzykalniające

Zajęcia plastyczne

Wspomaganie procesu dydaktycznego szkoły

5-9.01.09  KARNAWAŁ – WITAMY NOWY 2009 ROK.

Ø      Pogadanka na

temat sposobów witania Nowego Roku w różnych kulturach

 

Ø      Zapoznanie

dzieci ze zwyczajami karnawałowymi     ( tłusty czwartek, zapusty, podkoziołek, babcki comber, kusaki)

 

 

Ø      Konkursy i

zabawy karnawałowe

-        „ Taniec na gazecie”

-        „ Taniec z balonami”

-        Jedzenie pączków ze związanymi rękoma

-        Konkurs-rzut do celu

Ø      Słuchanie

kolęd

 

Ø      Karnawałowe

tańce przy muzyce

Ø      Praca

plastyczna

„ Żegnamy stary, witamy Nowy Rok”

 

Ø      Wykonanie

ozdób karnawało        -wych z bibuły

Ø      Gra

edukacyjna

„ Krzyżówka”

- kształtowanie wyobraźni, ćwiczenie poprawnej pisowni wyrazów

12-16.01.09  SPORTY ZIMOWE- BEZPIECZNE ZABAWY NA ŚNIEGU.

Ø      Pogadanka na

temat bezpieczeństwa podczas sportów zimowych

 

Ø      Czytanie

Opowiadania pt. ,,Król lodowiska’’.

Dzieci słuchają opowiadania czytanego przez nauczycielkę, ilustrowanego    obrazkami i właściwą intonacją głosu.

 

Ø      Rozmowa n/t

treści opowiadania, inspirowana pytaniami nauczycielki

-Jakie postacie występują w opowiadaniu?

-Jak Maleństwo i Tygrysek spędzali zimowy dzień?

 

Ø      - Gdzie

postanowili się poślizgać przyjaciele?

Ø      Zabawy

ruchowe z wykorzystaniem skakanki i liny

 

Ø      Zabawa

ruchowa pt. ,,Tygryski walczą na śnieżki z Puchatkami”.

 

Ø      Wyjście na

podwórko i lepienie bałwana

Ø      Nauka piosenki „ Zima, zima”

 

Ø      Praca

plastyczna

„ Bezpieczne sporty zimowe”

 

Ø      Praca plastyczna

„Bałwanki”

- na arkuszu brystolu (pomalowanym  białą kredką świecową,          

a następnie czarnym tuszem), dzieci wydrapują patykami kształt bałwanka śnieg, chmury. Następnie dorabiają techniką wydzieranki - kapelusz, doklejają nos, guziki, miotłę      z kolorowego papieru.

 

Ø      Dyktando

wyrazy związane

z zimą i sportami zimowymi

 

Ø      Rozwiązywa

-nie zagadek związanych

z tematyką       zimową.

 

19-23. 01.09  MOI  DZIADKOWIE

Ø      Rozmowa na

temat znaczenia Babci i Dziadka w naszym życiu

 

Ø      Czytanie

wierszy okoliczościo-wych  na Dzień Babci i Dziadka.

 

Ø      Zabawa „ Kto

pierwszy”        - ćwiczenie koncentracji     i spostrzega-wczości

 

Ø      Zabawa

ruchowa         „ Stary niedźwiedź mocno śpi”

Ø      Nauka tekstu i

śpiewanie piosenki       Wandy Chotomskiej

„ U babci jest słodko”oraz piosenki  „ Najdroższy Dziadku”

Ø      Wykonanie   

laurek dla babci i dziadka

 

Ø      Przygotowanie

upominków dla babć i dziadów- rami na zdjęcia lub wazoniki

Ø      Wyjście do

pracowni komputerowej

- nauka korzystania z Internetu do poszukiwania informacji

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin