plan pracy wrzesień2008.doc

(83 KB) Pobierz
Joanna Wąsik

Joanna Wąsik

 

Plan pracy opiekuńczo-wychowawczej na miesiąc wrzesień

 

 

 

 

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:

 

 

 

·         Integracja wychowanków i wychowawców świetlicy; pogłębianie więzi koleżeńskiej, sympatii, wzajemnej życzliwości.

·         Budowanie zaufania.

·         Zapoznanie wychowanków z regulaminem szkoły, świetlicy, stołówki; zwrócenie uwagi na zasady higieny podczas spożywania posiłków.

·         Ustalenie zasad obowiązujących na świetlicy.

·         Zapoznanie dzieci z zasadami ruchu drogowego i motywowanie do ich przestrzegania.

·         Budzenie i rozwijanie w wychowankach postaw proekologicznych; uwrażliwienie dzieci na znaczenie segregacji śmieci, oszczędzania wody.

·         Zapoznanie uczniów z najczęściej występującymi w naszym kraju gatunkami zwierząt oraz roślin.

·         Rozwijanie umiejętności współdziałania i współpracy w grupie.

·         Rozwijanie umiejętności plastycznych.

 

 

 

 

 

 

Zajęcia z kultury żywego słowa

Zajęcia ruchowe

Zajęcia umuzykalniające

Zajęcia plastyczne

Wspomaganie procesu dydaktycznego szkoły

1-5.IX.08 WITAJ SZKOŁO!

 

Ø      Pogadanka na

temat„ Jak spędziłem wakacje?”

-zachęcanie do     swobodnych wypowiedzi

 

Ø      Zapoznanie

regulaminem świetlicy

- głośne odczytanie  regulaminu świetlicy; doskonalenie techniki głośnego czytania

 

Ø      Rozmowa na

temat „ Moja szkoła”

-zwrócenie uwagi na słowa, które kojarzą się ze szkołą

 

Ø      Zabawa

„ Lustro”

- umiejętność powtarzania prezentowanych figur

 

 

Ø      Gry  i zabawy

różne

- zawody sportowe

-„ Ciuciubabka”

 

Ø      Zabawa

„ Ciepło- zimno”

 

 

Ø      Nauka pląsu

„ Szła dzieweczka do laseczka”

- nauka słów pląsu, wykonanie piosenki po przez zastępowanie słów gestami

 

Ø      Pląs „ Muchy”

- nauka słów,        wykonanie pląsu

 

Ø     Wykonanie

prac plastycznych  pt. „ Moje wymarzone szkoła

- technika dowolna

 

Ø      Praca

plastyczna           pt.” Wspomnienia z wakacji”

- technika dowolna

 

Ø     Rzucanie do

celu

- umiejętność sumowania zdobytych punktów

 

Ø      „ Głuchy

telefon”

- ćwiczenie pamięci

 

 

Ø      Wykreślanka

(znajdowanie ukrytych w tekście wyrazów)

-ćwiczenie spostrzegawczości

8-12.IX.08 DBAMY O NASZE ŚRODOWISKO

 

Ø      Pogadanka na

temat znaczenia segregacji śmieci

 

Ø      Rozmowa na

temat „ Co ja robię dla mojego  środowiska?”

- zachęcanie do swobodnych wypowiedzi

 

Ø      Czytanie tekstu

tekstu „ Historia plastikowej butelki”   

- rozmowa na temat opowiadania  

 

Ø      Zabawa

ruchowa

„ Cenna kropla”

 

Ø      „ Ziemia, woda

powietrze”

- naśladowanie żywiołów

 

Ø      Segregowanie

śmieci przez uczniów

- dzieci wrzucają  „ śmieci” do worków z kolorowymi nalepkami, będących odpowiednikami pojemników na śmieci.

 

 

Ø      Zajęcia

muzyczne „ Jaka to melodia?”

- kształtowanie pamięci słuchowej

 

Ø      Wykonanie

zwierzątek             z plasteliny

 

 

Ø      „ Ziemia mój

dom

- praca wykonana techniką kolażu

 

 

Ø      Oglądanie

zwierząt w atlasie

- zdobywanie informacji o zwyczajach różnych zwierząt

 

Ø      Rozwiązywan-

ie krzyżówki        o tematyce ekologicznej

 

 

 

 

 

15-19.IX.08 BEZPIECZNI W DRODZE DO SZKOŁY

 

Ø      Rozmowa o

zasadach przechodzenia przez ulicę, zapoznanie z działaniem sygnalizacji świetlnej,

-Dlaczego są ustanowione zasady o ruchu drogowym?

-Gdzie można znaleźć zbiór zasad o ruchu drogowym?

 

 

Ø      Pogadanka o

sposobach zachowania się w sytuacji zagrożenia;  np. pożaru

- zachęcanie do formułowania dłuższych wypowiedzi

 

 

Ø      Zabawa „Raz, 

dwa, trzy Baba Jaga patrzy!”

 

Ø      „ Uwaga

czerwone światło!”

 

 

Ø     „ Chodzi lisek

koło drogi”

 

Ø      Wyjście na

przejście dla pieszych i nauka przechodzenia po pasach, zasad sygnalizacji świetlnej

 

Ø      Naśladowanie

odgłosów zwierząt, odgłosów natury

 

Ø      Poznajemy

znaki drogowe

- wykonanie emblematów znanych znaków drogowych (karton,  brystol, plastelina)

 

 

Ø      Układanki –

rozsypanki

- umiejętność łączenia poszczególnych elementów w całość

 

Ø      Znajdowanie

różnic między obrazkami

-  ćwiczenie spostrzegawczości

 

Ø      Konkurs

znajomości zasad ruchu drogowego

 

Ø      Zajęcia          

z  komputerem

-gra multimedialna PZU „Bezpieczni w drodze do szkoły”

22-26.IX.08 POZNAJEMY SIĘ NAWZAJEM

 

Ø      Rozmowa na

temat swoich ulubionych zajęć, sposobów spędzania wolnego czasu

- dzieci dobierają się w pary (najlepiej żeby się nie znały) i w ciągu 5 minut starają się dowiedzieć jak najwięcej rzeczy o sobie (hobby, rodzeństwo, ulubiony zespół, itp.) Następnie dzieci opowiadają całej grupie czego dowiedziały się o swoim koledze/koleżance z pary i przedstawia rysunek.

 

 

Ø      Zabawy

ruchowe:

- „Ludzie do ludzi”

-„Wygibasy”

- „Pociągnij mnie za ucho”

 

Ø      Słuchanie

dowolnej muzyki z płyt i kaset

 

Ø      Wykonanie na

dużych arkuszach papieru portretu

kolegi/koleżanki

 

Ø      Projektowanie

i wykonanie

identyfikatorów zawierających

podstawowe dane, tj. imię, nazwisko, klasa, a także zwierzę/symbol, który najlepiej określa ich osobę.

 

 

Ø      Gra w kolory

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin