Joanna Wąsik
· Integracja wychowanków i wychowawców świetlicy; pogłębianie więzi koleżeńskiej, sympatii, wzajemnej życzliwości.
· Budowanie zaufania.
· Zapoznanie wychowanków z regulaminem szkoły, świetlicy, stołówki; zwrócenie uwagi na zasady higieny podczas spożywania posiłków.
· Ustalenie zasad obowiązujących na świetlicy.
· Zapoznanie dzieci z zasadami ruchu drogowego i motywowanie do ich przestrzegania.
· Budzenie i rozwijanie w wychowankach postaw proekologicznych; uwrażliwienie dzieci na znaczenie segregacji śmieci, oszczędzania wody.
· Zapoznanie uczniów z najczęściej występującymi w naszym kraju gatunkami zwierząt oraz roślin.
· Rozwijanie umiejętności współdziałania i współpracy w grupie.
· Rozwijanie umiejętności plastycznych.
Zajęcia z kultury żywego słowa
Zajęcia ruchowe
Zajęcia umuzykalniające
Zajęcia plastyczne
Wspomaganie procesu dydaktycznego szkoły
1-5.IX.08 WITAJ SZKOŁO!
Ø Pogadanka na
temat„ Jak spędziłem wakacje?”
-zachęcanie do swobodnych wypowiedzi
Ø Zapoznanie
regulaminem świetlicy
- głośne odczytanie regulaminu świetlicy; doskonalenie techniki głośnego czytania
Ø Rozmowa na
temat „ Moja szkoła”
-zwrócenie uwagi na słowa, które kojarzą się ze szkołą
Ø Zabawa
„ Lustro”
- umiejętność powtarzania prezentowanych figur
Ø Gry i zabawy
różne
- zawody sportowe
-„ Ciuciubabka”
„ Ciepło- zimno”
Ø Nauka pląsu
„ Szła dzieweczka do laseczka”
- nauka słów pląsu, wykonanie piosenki po przez zastępowanie słów gestami
Ø Pląs „ Muchy”
- nauka słów, wykonanie pląsu
Ø Wykonanie
prac plastycznych pt. „ Moje wymarzone szkoła”
- technika dowolna
Ø Praca
plastyczna pt.” Wspomnienia z wakacji”
Ø Rzucanie do
celu
- umiejętność sumowania zdobytych punktów
Ø „ Głuchy
telefon”
- ćwiczenie pamięci
Ø Wykreślanka
(znajdowanie ukrytych w tekście wyrazów)
-ćwiczenie spostrzegawczości
8-12.IX.08 DBAMY O NASZE ŚRODOWISKO
temat znaczenia segregacji śmieci
temat „ Co ja robię dla mojego środowiska?”
- zachęcanie do swobodnych wypowiedzi
Ø Czytanie tekstu
tekstu „ Historia plastikowej butelki”
- rozmowa na temat opowiadania
ruchowa
„ Cenna kropla”
Ø „ Ziemia, woda
powietrze”
- naśladowanie żywiołów
Ø Segregowanie
śmieci przez uczniów
- dzieci wrzucają „ śmieci” do worków z kolorowymi nalepkami, będących odpowiednikami pojemników na śmieci.
Ø Zajęcia
muzyczne „ Jaka to melodia?”
- kształtowanie pamięci słuchowej
zwierzątek z plasteliny
Ø „ Ziemia mój
dom”
- praca wykonana techniką kolażu
Ø Oglądanie
zwierząt w atlasie
- zdobywanie informacji o zwyczajach różnych zwierząt
Ø Rozwiązywan-
ie krzyżówki o tematyce ekologicznej
15-19.IX.08 BEZPIECZNI W DRODZE DO SZKOŁY
Ø Rozmowa o
zasadach przechodzenia przez ulicę, zapoznanie z działaniem sygnalizacji świetlnej,
-Dlaczego są ustanowione zasady o ruchu drogowym?
-Gdzie można znaleźć zbiór zasad o ruchu drogowym?
Ø Pogadanka o
sposobach zachowania się w sytuacji zagrożenia; np. pożaru
- zachęcanie do formułowania dłuższych wypowiedzi
Ø Zabawa „Raz,
dwa, trzy Baba Jaga patrzy!”
Ø „ Uwaga
czerwone światło!”
Ø „ Chodzi lisek
koło drogi”
Ø Wyjście na
przejście dla pieszych i nauka przechodzenia po pasach, zasad sygnalizacji świetlnej
Ø Naśladowanie
odgłosów zwierząt, odgłosów natury
Ø Poznajemy
znaki drogowe
- wykonanie emblematów znanych znaków drogowych (karton, brystol, plastelina)
Ø Układanki –
rozsypanki
- umiejętność łączenia poszczególnych elementów w całość
Ø Znajdowanie
różnic między obrazkami
- ćwiczenie spostrzegawczości
Ø Konkurs
znajomości zasad ruchu drogowego
z komputerem
-gra multimedialna PZU „Bezpieczni w drodze do szkoły”
22-26.IX.08 POZNAJEMY SIĘ NAWZAJEM
temat swoich ulubionych zajęć, sposobów spędzania wolnego czasu
- dzieci dobierają się w pary (najlepiej żeby się nie znały) i w ciągu 5 minut starają się dowiedzieć jak najwięcej rzeczy o sobie (hobby, rodzeństwo, ulubiony zespół, itp.) Następnie dzieci opowiadają całej grupie czego dowiedziały się o swoim koledze/koleżance z pary i przedstawia rysunek.
Ø Zabawy
ruchowe:
- „Ludzie do ludzi”
-„Wygibasy”
- „Pociągnij mnie za ucho”
Ø Słuchanie
dowolnej muzyki z płyt i kaset
Ø Wykonanie na
dużych arkuszach papieru portretu
kolegi/koleżanki
Ø Projektowanie
i wykonanie
identyfikatorów zawierających
podstawowe dane, tj. imię, nazwisko, klasa, a także zwierzę/symbol, który najlepiej określa ich osobę.
Ø Gra w kolory
...
croche-lika