Przebieg spotkania " Przedszkolaki naszymi gośćmi"
1. Powitanie gości ( grup sześciolatków, wychowawców, rodziców).
5. Tańce integracyjne przy muzyce (na sali gimnastycznej).
6. Pożegnanie gości – wręczenie sześciolatkom pamiątkowych chorągiewek.
Scenografia: cztery drzewa ( każde symbolizowało porę roku: kwiaty, liście i jabłka, kolorowe liście, płatki śniegu). Na scenie została również umieszczona plansza z tytułem przedstawienia oraz prace plastyczne pierwszaków przedstawiające pory roku.Na scenie w ławkach siedzą uczniowie. Słychać dzwonek, do klasy wchodzi nauczyciel.N: Dzień dobry dzieci.U (wszyscy): Dzień dobry.N: Dzisiaj na zajęciach będziemy rozmawiać o porach roku. Ile znacie pór roku?U1: Znamy cztery pory roku.N: Bardzo dobrze! A kto z was wymieni nazwy tych pór roku?U2: Pory roku to: wiosna, lato jesień, zima.N: Pięknie! A teraz chciałabym, abyście powiedzieli mi, co wiecie o tych porach roku i …U (wszyscy): Proszę pani, proszę pani! A my mamy dla pani niespodziankę!!!U3: Niech pani teraz sobie usiądzie, posłucha i popatrzy!Nauczyciel siada z boku na krześle. Dziewczynka przebrana za "wiosnę" wchodzi na scenę i pokazuje kartkę z napisem WIOSNA. Podchodzi do planszy i mocuje tam napis.
· piosenka "Bociek"
· wiersz "Wiosna idzie"
· piosenka "Tęcza"
· wiersz "Znaki wiosny"
· taniec (jiv´e) do piosenki "Wiosna, cieplejszy wieje wiatr"
Dziecko przebrane za lato wchodzi na scenę i pokazuje kartkę z napisem LATO.Podchodzi do planszy i mocuje tam napis.
· piosenka "Tato, już lato"
· wiersz "Kto nam przyniósł lato?"
· piosenka " Lato, lato wszędzie"
· wiersz " Lato"
· taniec do piosenki "Asareje" zespołu Las Ketchap
Dziewczynka przebrana za "jesień" wchodzi na scenę i pokazuje kartkę z napisem JESIEŃ. Podchodzi do planszy i mocuje tam napis.
· piosenka "Jabłka"
· wiersz "Gdyby zabrakło jesieni"
· piosenka "Chodzi jesień" ("pani jesień" chodzi pomiędzy dziećmi)
· wiersz " Deszcz"
· taniec z parasolkami do piosenki "Kocham deszcz" (z kasety " Przeboje dziecięce")
Dziewczynka przebrana za "zimę" wchodzi na scenę i pokazuje kartkę z napisem ZIMA. Podchodzi do planszy i mocuje tam napis.
· wiersz " Zima"
· piosenka " Zima, zima"
· taniec ( rumba) do piosenki "Pada śnieg" (E. Górniak)
U 1: Słuchajcie! Jak zima, to przecież święta.U2: A jak święta to i prezenty od Mikołaja!!!
· wiersz "Mikołaje"
· piosenka "Ding, dong" zespołu Ich Troje
N: Dzieci, a po świętach?!U (wszyscy): A po świętach – wiadomo- karnawał!!!
· taniec z pomponami do piosenki "Mamba Nr 5"
Opracowała: Ilona Wąsowicz UWAGA: Poniżej umieściłam teksty wierszy i piosenek wykorzystanych w inscenizacji. W przedstawieniu wzięli udział uczniowie klasy II: recytacja wierszy (wiersze podzielone na części wg możliwości poszczególnych dzieci), śpiewanie piosenek ( każda piosenka była wzbogacona o ruch) oraz dzieci (kl. IV), z prowadzonego przeze mnie kółka tanecznego.
polski_na_wschodzie