MEDYTACJE.TXT

(17 KB) Pobierz
Medytacja
[wst�p] [medytacja wewn�trznego u�miechu] [medytacja r�wnowa�enia] [medytacja czakr] 
[medytacja orbity mikrokosmicznej] [medytacja czterech element�w] [medytacja Huny]
[wyznacznik efektywno�ci medytacji] ["puszczanie" technik medytacyjnych] [astrologia]



Wst�pem do ka�dej medytacji jest relaks i wyciszenie umys�u. Najszybsza metoda relaksacji polega na przej�ciu �wiadomo�ci� od najdalszych kra�c�w cia�a do g�owy i sprowadzenie mi�ni do harmonijnej r�wnowagi mi�dzy napi�ciem i rozlu�nieniem. Po osi�gni�ciu r�wnowagi daje si� odczu� wyra�na przyjemno�� p�yn�ca z cia�a. 

Pog��bienie tego stanu daje si�gni�cie �wiadomo�ci� a� do szpiku kostnego i wype�nienie cia�a r�wnowa��cymi, z�oto-��tymi energiami elementu ziemi - za wyj�tkiem ko�ci, nerek i uk�adu nerwowego, dla kt�rych naturalne s� krystalicznie ch�odne, granatowe energie wody.

Wyciszenie umys�u i emocji osi�ga si� przez mentaln� harmonizacj� i zamkni�cie na zewn�trzne wp�ywy czakr: Manipura, Anahata i Ajna. Pami�ta� przy tym nale�y o harmonizacji oddechu przez wprowadzenie go w niewymagaj�cy kontroli faluj�cy rytm. Blokady oddechu najlepiej rozpracowa� metodami rebirthingu.

Bardzo wa�n� pomoc� w medytacji jest rozpoznanie w�asnych blokad percepcji, identyfikacja fnord�w i lokalizacja odpowiadaj�cych im engram�w. Kluczem do transformacji tych ogranicze� jest ich akceptacja i zdystansowane spojrzenie na nie, tak jak i na swoje ego. 

Czasem okazuje si�, �e inni ludzie mnie lub bardziej �wiadomie pod��czaj� si� energetycznie do osoby medytuj�cej. Niezale�nie od interpretacji ich dzia�a�, niepo��dane po��czenia mo�na zerwa� lokalizuj�c sfer� w psychice do kt�rej przyczepi�y si� astralne ��cza i skupiaj�c na nich Uwa�no�� z intencj� odbicia lub zamkni�cia po��czenia. Dzia�a to troch� tak jak �ci�ni�cie sk�ry do kt�rej przyssa� si� komar.

Faktycznie techniki medytacyjne poprawnie zastosowane funkcjonuj� jak fnordy nieistotne, budz� z dystansu engramy po to, by roz�adowa� ich energie. Od momentu transformacji engram staje si� inicjatorem czakry, do jakiej zosta� przyci�gni�ty. Przynosi to g��bsze u�wiadomienie sfery ludzkiej istoty, kt�ra jest tematem medytacji.

Pe�ne opanowanie przynajmniej jednej techniki prowadzi do zjednoczenia rozdzielonych sfer ludzkiej istoty i otworzenie si� na nad�wiadom� Ja��. Wtedy mo�liwe jest ostatecznie przekroczenie techniki medytacyjnej i zjednoczenie medytacji z �yciem i istnieniem. Jest to wej�cie w nieuwarunkowany stan medytacji, kt�rego konsekwencj� jest porzucenie techniki medytacyjnej. Ten stan oczywi�cie nie polega na zamkni�ciu si� na technik� medytacyjn�, jest raczej przekroczeniem elemetarza technik, umo�liwiaj�cym bezwysi�kowe, synkretyczne u�ywanie ich w dowolnej kombinacji, tak w codziennym �yciu jak i w chwilach wyciszenia. Porzucenie kontroli pozwala na obserwacj� funkcjonowania pod�wiadomo�ci, kt�ra nauczona technik dzia�a wed�ug wyznaczonej jej przez �wiadomo�� intencji.



medytacja wewn�trznego u�miechu
Jest to praktyka otwieraj�ca wszelkie inne dzia�ania energetyczne, jako �e budzi, zasila i rozlu�nia umys� pod�wiadomy, jednoczy Qi i Uwa�no�� w rozlu�nionej, pe�nej pozytywnych emocji �wiadomo�ci.

Rozpocz�� j� mo�na oczywi�cie po zrelaksowaniu si�, szczeg�lnie zrzuceniu spi�� z karku, otworzeniu klatki piersiowej, rozszerzeniu przestrzeni mi�dzy�ebrowych, rozlu�nieniu szyi. Psychicznie warto si� zdystansowa� do wszelkich trosk, napi�� mi�dzyludzkich.

Wyobra� sobie kogo� lub co� pi�knego, poruszaj�cego Ciebie estetycznie, duchowo. Znajd� w swojej wyobra�ni lub otoczeniu to co sprawia Ci rado��. Skup si� na tej rado�ci, poczuj sk�d ta rado�� u Ciebie p�ynie. Skieruj sw� Uwa�no�� i u�miech na p�pek, poczuj rado�� w swoim p�pku, promieniuj�c� na ca�e cia�o. Mo�esz poprowadzi� sw�j wewn�trzny u�miech przez wszystkie swoje organy wewn�trzne, gruczo�y, czakry i meridiany. Niech cia�o odwzajemni Ci si� u�miechem. Razem z u�miechem i Uwa�no�ci� Qi pop�ynie spontanicznie, zestrojona z Twoj� Wol�.

Warto z��czy� t� medytacj� z pozytywnymi afirmacjami, wizualizacj� sukces�w, koncentracj� na pozytywach. Bezpo�rednio z tej medytacji mo�na przej�� do modlitwy Huny, medytacji orbity mikrokosmicznej b�d� dowolnego innego dzia�ania z Qi.



medytacja r�wnowa�enia
Percepcja nieba i Ziemi ma warto�� bardzo silnie inicjuj�c�. Najsilniejsze ich percepcje p�yn� odpowiednio z czakr Sahasrara i Muladhara. Medytacj� nale�y rozpocz�� od czakry Ajna, co wytwarza konieczn� przestrze� w czakrze Sahasrara i pozwala na niej zakotwiczy� Uwa�no��.

Po wch�oni�ciu potencja�u niebia�skiej Qi nale�y r�wnie� poprzez Ajna nawi�za� kontakt z Ziemi� i przes�a� z mi�o�ci� do jej centrum Qi kt�ra jest nadmiarowa w rejonie g�owy. Ziemia zawsze odpowiada przes�aniem swojej Qi o takim samym charakterze jaki mia� przes�any jej potencja� - tutaj wyznaczony przez pozytywne wibracje mi�o�ci. W ten spos�b zharmonizowan� Qi nale�y wch�on�� przez Muladhar�, sk�d �atwo j� przes�a� do p�pka i zgromadzi� w Hara. 

Koncentracja na Hara zawsze ostatecznie balansuje potencja�y energetyczne w ciele cz�owieka, jak r�wnie� zamyka nadmiernie otwarte o�rodki psychicznej percepcji, chroni�c przed manipulacjami.



medytacja czakr
Ka�da czakra jest specyficznym obiektem medytacji. W pocz�tkowym okresie praktyki z czakrami korzystnie jest ograniczy� si� do jednej konkretnej czakry w ci�gu jednej sesji b�d� jednego cyklu sesji. Do medytacji na czakry mo�na zastosowa� podej�cie Yang - poprzez r�norodn� stymulacj�, "otwieranie" czakr - oraz podej�cie Yin - wyciszanie ich, "zamykanie". Balans tych podej�� jest niezmiernie owocny, przy czym oczywi�cie najlepiej jest zacz�� i ko�czy� na wyciszaniu, ktore wygasza aktywno�� engram�w.

Jest to bardzo pomocne szczeg�lnie wtedy, gdy z dan� czakr� ��cz� si� engramy. Skupienie uwagi na jednym centrum �wiadomo�ci pomaga w bezpiecznym roz�adowaniu chaotycznych energii, po kolei we wszystkich o�rodkach.

Istot� tej medytacji jest skupienie Qi i Uwa�no�ci na danej czakrze, poprzez u�wiadamianie sobie punktu lub punkt�w akupunktury, jakie jej odpowiadaj�, wizualizacj� jej jantry, �piewanie mantry b�d� u�wiadamianie sobie przep�ywu oddechu i Qi przez dan� czakr�. W miar� praktyki znika wra�enie wysi�ku zwi�zanego ze skupieniem i staje si� ono naturalnym, bezwysi�kowym stanem umys�u. Koncentracja mo�e by� twardo ukierunkowana na konkretny punkt, albo rozproszona dla wyczucia sfery energii generowanej przez czakr�. �rednica punkt�w akupunktury zale�y od skupionej na nich Qi i Uwa�no�ci. Daje to mo�liwo�� diagnozowania obecno�ci engram�w b�d� okre�lania poziomu koncentracji.

W medytacji na czakry zazwyczaj u�ywa si� afirmacji, czyli powtarzanych fraz maj�cych s�u�y� jako pozytywna autosugestia. Istot� efektywnej afirmacji nie jest jednak sam pozytywny program, ale dotarcie do negatywnych tre�ci p�yn�cych z reaktywowanych przez niego engram�w. 

Wiele energii po�wi�cono na obudowywanie pierwotnych blokad werbalnym interface'em, jakim jest programowanie neurolingwistyczne. Ten wt�rny mechanizm staje si� zb�dnym wydatkiem energii, gdy usunie si� blokady stoj�ce na drodze manifestacji Woli. 

Dodatkowo afirmacje wykorzystuj� i rozbudowuj� podstawowy engram identyfikacji z etykietk� jak� nadaje nam otoczenie - nabytym ego. S� zatem kruchym fundamentem drogi �yciowej, szczeg�lnie wtedy, gdy wy�ania si� spod baga�u spo�ecznie po��danych identyfikacji ostateczna samo�wiadomo�� Ja�ni.

Tre�ci jakie si� pojawiaj� w �wiadomo�ci podczas tej medytacji mog� by� ekstatycznie pozytywne jak i katarktycznie negatywne. W obu tych skrajno�ciach zdrowe - cho� niekonieczne, je�li cel medytacji jest g��bszy - jest zachowanie dystansu do nich.



medytacja orbity mikrokosmicznej
Jej istot� jest kr��enie Qi po po��czonych GRT i GRP oraz zasilanie wszystkich czakr jakie maj� swoje punkty aktywacji na drodze w tym cyklu. Szczeg�lnie jej mocna, po��czona z oddechem forma nie jest wskazana dla kobiet w ci��y, poniewa� zazwyczaj powoduje poronienie. Z drugiej strony jej praktyka pozwala kobietom uwolni� si� od dolegliwo�ci zwi�zanych z miesi�czkowaniem, a nawet zatrzyma� miesi�czkowanie (!).

Jej wariant Yang zaczyna si� od zgromadzenia Qi w p�pku, potem przes�anie go w d� przez Qihai, do Huiyin. Tam po zaci�ni�ciu krocza przenoszona jest ona do podstawy kr�gos�upa i dalej wzd�u� niego do g�owy. Nast�pnie Qi przetwarza si� w Uwa�no�� w Yintang - czakrze Ajna, spi�trza si� j� i przez doci�ni�ty do podniebienia j�zyk przesy�a si� wzd�u� GRP do p�pka zamykaj�c obieg. W takiej formie jest ona nauczana przez mistrza-taoist� Mantak Chia.

Wariant Yin jakiego uczy dr. Yang Jwing Ming r�ni si� od powy�szego odwr�ceniem biegu Qi. Ten mistrz przestrzega przed nier�wnowag� Qi, jaka mo�e powsta� w organizmie w wyniku ograniczenia praktyki do formy Yang.

Klasyczna (Yang) kolejno�� koncentracji to:

p�pek (tutaj mo�na ju� stosowa� bardziej twarde metody koncentracji energii) 
Qihai (Renmai 3) - 3 palce poni�ej p�pka. 
Qugu (Renmai 2) - na g�rnym brzegu ko�ci �onowej. 
Huiyin (Renmai 1) - mi�dzy odbytem i dolnym kra�cem organ�w p�ciowych. 
Dumai 1 - mi�dzy ko�cem ko�ci ogonowej i odbytem. 
�rodek ko�ci krzy�owej. 
Mingmen - na kr�gos�upie, na wysoko�ci p�pka. 
Na kr�gos�upie, na wysoko�ci splotu s�onecznego (w po�owie odleg�o�ci mi�dzy dolnym ko�cem mostka i p�pkiem). 
Na kr�gos�upie, na wysoko�ci grasicy. 
Na wystaj�cym kr�gu na szczycie karku. 
Na dolnym kra�cu podstawy czaszki 
Baihui (Dumai 20) - na szczycie g�owy, po�rodku na linii otwor�w usznych. 
Yintang - mi�dzy brwiami (w tej kolejno�ci u�yteczna ju� jest twarda koncentracja po��czona z oddechem). 
tu� nad g�rn� warg�, w do�ku pod nosem. 
po�rodku w do�ku mi�dzyobojczykowym. 
szeroko�� kciuka nad dolnym ko�cem mostka 
splot s�oneczny - w po�owie odleg�o�ci mi�dzy dolnym ko�cem mostka i p�pkiem. 
znowu p�pek. 
Punkty wyr�nione, szczeg�lnie na kr�gos�upie zazwyczaj s� naturalnie �atwiejsze do znalezienia, np. zn...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin