Platny_Sethome.rtf

(5 KB) Pobierz

Płatny sethome tutorial

 

Opis sytuacji:

Pewnego razu z czystej ciekawości gdyż chciałem sprawdzić jaką strukturę i treść mają pluginy do minecrafta i chęci sprawdzenia czy jestem w stanie stworzyć lub wprowadzić zmiany w już istniejącym, poprosiłem pumbelixa aby mi jakiś przykładowy plugin podesłał.

Niestety nie udało mi się przejrzeć wszystkich plików ponieważ nie pamiętam w jakim kodowaniu są pliki .class a otworzenie ich w edytorze tekstu daje nieczytelną sieczkę kodu. Przejrzałem jednak to co udało się wy-edytować i wpadłem na kilka pomysłów jak też się potem przekonałem nie wszystkich trafnych (np. stosowanie mute na przeklinających) :P Lecz mniejsza o to. Biorąc pod uwagę że nie znam struktury całego serwera (macie wiele pluginów) jestem w stanie przedstawić ci rozwiazanie płatnego sethome dla tego jednego pluginu do jakiego miałem dostęp.

 

Lokalizacja pliku konfiguracyjnego:

Dla pluginu jaki przesłał mi pumba o nazwie "PlikiDoWarpz0r" plik w którym znajdują się komendy oraz opcje, umożliwiające stworzenie i konfiguracje sethome znajduje się w pliku Essentials.jar i jest to plik o nazwie config.yml.

 

 

Odnalezione przeze mnie opcje konfiguracyjne dla sethome:

Podam tu numery linii i nazwy konkretnych parametrow ustawienia.

 

1.Samo wprowadzenie opłaty znajduje się w linii 309 i jest to command-costs

 

2. Następnie w linii 276 znajduje się spawn-if-no-home jak sam zauważysz opcja domyślnego teleportu na punkt spawn po wpisaniu komendy /home jeśli sethome nie jest ustawione.

    Domyślnie chyba ma wartość true wiec teleportuje na spawn i tu zmiany nie trzeba będzie wprowadzać.

 

3. Kolejną opcja jest w linii 285 i nosi nazwę sethome-multiple.

    Opcja zawierająca grupy i przyporządkowaną im dostępność ustawiania wielu home.

    Nie wiem jak jest domyślnie ale to trzeba będzie ustawić na jeden jeśli jest inaczej w pluginie z którego korzysta serwer.

 

4. Kolejna opcja znajduje się w linii 557 nosi nazwę  respawn-at-home

    Tu można ustawić czy po śmierci gracza ma się on spawnować w domu czy na spawnie.

    Jak zrozumiałem z konstrukcji komendy false oznacza spawn point a true chyba pojawienie się po śmierci w punkcie home.

    Decyzja jak ma sie dziać oczywiście należy do ciebie.

 

5. W zasadzie to chyba tyle, przy czym trzeba będzie sprawdzić od razu czy wywołanie komendy /home też będzie miało takie 6-cio sekundowe opóźnienie jak /spawn żeby nie doszło do nadużyć (np.szybka ucieczka w trakcie walki).

 

 

Ze spraw czysto konfiguracyjnych to tyle.

Zostają sprawy organizacyjne.

1. Kwota ustawiania sethome ==>  jak już ci wspomniałem wcześniej sugerował bym zaporową ale nie nieosiągalną kwotę 1 000 000

    Wysokość kwoty wedle mojego zamysłu podyktowana jest po to aby:

    a) Wyeliminować nadużycia (np. zbyt częste stosowanie sethome)

        Na poprzednim serwie spotkałem się z tym iż gracze nagminnie ustawiali sobie sethome w kopalniach i przy zastosowaniu naprzemiennie /spawn i /sethome

        mogli siedzieć wiecznie pod ziemia nawet nie wyściubiając nosa z bezpiecznych murów miasta. (ciągłe opróżnianie eq i powrót do zwiedzania kopalni z punktu w którym skończyli kopanie)

    b) Moim zamysłem poza eliminacja nadużyć jest też motyw o którym wspomniała mi Olven w trakcie konsultacji z nią odnośnie płatnego sethome a mianowicie ustawiając tak dużą kwotę staje się on dobrem elitarnym aczkolwiek nie nieosiągalnym, na które będą mogli sobie pozwolić tylko aktywni gracze ( i tu mamy promowanie do bycia aktywnym graczem) albo ci którzy mają bardzo dobre układy ze swoimi rodami ( i zostaną przez ród za-sponsorowani )

2. Inną kwestią jest to czy skorzystanie z sethome będzie miało jakieś ograniczenia prawne ale to już zostawiam twojej decyzji i nakreślę tylko dlaczego mógł byś chcieć ograniczyć jego stosowanie. Mam na myśli np taką sytuacje gdzie kruliczySyn czy ktokolwiek inny ustawi sobie sethome przy mieście baratów bo np  jestem niemal pewien że będzie to miało miejsce i oczywiście z naszej strony pewnie kilka osób jak już zdobędzie kasę to pewnie zrobi to samo (sam bym tak zrobił choć chyba znajdę jakieś istotniejsze rejony w których chciał bym się pojawiać nie tracąc czasu na drogę z buta).

Jeśli chciał byś takie ograniczenia wprowadzić to np zasady kupna działki prowincjonalnej chyba są ku temu dobrą bazą. Przy czym z mojego w tej sekundzie subiektywnego punktu widzenia nie ma konieczności na wprowadzanie ograniczeń lokalizacyjnych no może poza endem (obecnie podobno nie działającym) i netherem oczywiście bo w tych dwuch miejscach to bym bezapelacyjnie pod groźbą bana zabronił ustawiania sethome w końcu łamało by to główny regulamin i idee wojny o azurię.

 

Pozdrawiam Masakrus

Przepraszam również jesli przynudzałem ale staram sie zawsze w takich sprawach być obiektywnym a to wymaga dość dogłębnego przeanalizowania każdej możliwej drogi jaką dane zagadnienie może sie potoczyć ponieważ nie chciał bym narobić wiekszych szkód, co z kolei generuje bardzo obszerne wypowiedzi.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin