BK 7 Przechyłki na prostych i łukach.docx

(1377 KB) Pobierz

5

 

BK 7 Przechyłki na prostych i łukach. Krzywe przejściowe

C:\Users\User\Pictures\2011-10-07 1\1 002.jpg

C:\Users\User\Pictures\2011-10-07 40\40 001.jpg

C:\Users\User\Pictures\2011-10-07 41\41 001.jpg

C:\Users\User\Pictures\2011-10-07 42\42 001.jpg

    Na ogół krzywa przejściowa jest projektowana jako klotoida. Jest to krzywa o zmiennym promieniu, która ma na celu łagodny przejazd pojazdów z prostej na łuk i odwrotnie lub z łuku o innym promieniu na inny, tak by nie było nagłej zmiany siły odśrodkowej. W warunkach projektowania tej krzywej dla drogi podano szereg wymogów, o których poniżej.

 

.

C:\Users\User\Pictures\2011-10-07 43\43 001.jpg

C:\Users\User\Pictures\2011-10-07 44\44 001.jpg

C:\Users\User\Pictures\2011-10-07 45\45 001.jpg

Tych funkcji całkowych nie da się rozwiązać w prosty sposób, ale trzeba zastosować rozwinięcie funkcji trygonometrycznych w szereg Maclaurina. Dalsze wzory podaje literatura.

 

 

Warunki wyliczeń krzywej dla drogi

C:\Users\User\Pictures\2011-10-07 46\46 001.jpg

C:\Users\User\Pictures\2011-10-07 47\47 001.jpg

C:\Users\User\Pictures\2011-10-07 48\48 001.jpg

C:\Users\User\Pictures\2011-10-07 49\49 001.jpg

C:\Users\User\Pictures\2011-10-07 50\50 001.jpg

C:\Users\User\Pictures\2011-10-07 51\51 001.jpg

C:\Users\User\Pictures\2011-10-07 53\53 001.jpg

 

C:\Users\User\Pictures\2011-10-07 54\54 001.jpg

   W powyższym wykorzystano opracowania Politechniki Białostockiej.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin