Kilka zasad przetrwania w biurze.doc

(18 KB) Pobierz
Kilka zasad przetrwania w biurze

Kilka zasad przetrwania w biurze


Zasady biurokratyczne:

1. Nie myśl! A jeżeli już pomyślałeś to

2. Nie mów! Ale jeżeli już powiedziałeś to

3. Nie pisz! Jeżeli już napisałeś to

4. Nie podpisuj! A jak podpisałeś, no to się k.... potem nie dziw.

 

Prawo Tertila:

 

Sprawa raz odłożona dalej odkłada się sama.



Prawo Clyde'a:

Im dłużej zwlekasz z tym, co masz do zrobienia, tym większa szansa, ze ktoś cię wyręczy


Zasada Larsona:

Dokonaj czegoś niemożliwego, a szef zaliczy to do twoich obowiązków. 


Prawo Wilsona:

Ranga osoby jest odwrotnie proporcjonalna do szybkości mowy.


Reguła Achesona:

Raport ma służyć nie informowaniu czytelnika, lecz ochronie autora.



Prawo Niesa:

Energia zużywana przez biurokracje na obronę błędu jest wprost proporcjonalna do jego wielkości.




Reguły komisyjne:

- Nigdy nie zjawiaj się na czas, bo będziesz musiał zaczynać.

- Nie odzywaj się do polowy posiedzenia, a zyskasz opinie człowieka inteligentnego.

- Bądź tak mało konkretny, jak to tylko możliwe, dzięki temu nikogo nie urazisz.

- Kiedy masz wątpliwości zaproponuj powołanie podkomisji.

- Pierwszy wystąp z wnioskiem o przełożenie obrad - Zyskasz popularność, gdyż wszyscy na to czekają



Prawo Woltrskiego:
 

Praca w zespole polega na tym, ze przez polowe czasu trzeba tłumaczyć innym, ze są w błędzie.

Prawo Owena:

  - Jeśli jesteś dobry, to cala robota zwali się na ciebie
  - Jeśli jesteś naprawdę dobry, to nie dopuścisz do tego.


Pułapka:

  Żaden szef nie będzie trzymał pracownika, który ma zawsze racje.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin