PLAN PRACY DYDAKTYCZNO(1).doc

(38 KB) Pobierz
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ DLA GRUPY 5, 6 LATKÓW NA MIESIĄC CZERWIEC

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ DLA GRUPY 5, 6 LATKÓW NA MIESIĄC CZERWIEC

 

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA

 

1.    Dzień Dziecka

2.    W krainie baśni

3.    Jestem Polakiem i Europejczykiem

4.    Bezpieczne wakacje

 

 

 

TREŚCI PROGRAMOWE

 

·         Uczenie się czerpania radości z pomagania innym

·         Ukazywanie podobieństw i różnic w wyglądzie, strojach, muzyce i domach dzieci z różnych kontynentów

·         Dostrzeganie w baśni dobra i zła, wcielanie się w role bohaterów baśni

·         Uwrażliwianie na cierpienie, troski innych i niesienie pomocy

·         Kształtowanie pojęć:  Polak, Europejczyk, Unia Europejska (terytorium, historia, symbole, moneta euro)

·         Flaga i godło Polski: flaga UE, pełna nazwa kraju, mapa Polski i Europy

·         Poznawanie różnych krajobrazów, folkloru, charakterystyczne cechy mojej miejscowości, ważne obiekty

·         Obserwacja ruchu drogowego w terenie, przypomnienie zasad ruch drogowego, niebezpieczeństwa wynikające z zabaw w pobliżu jezdni.

·         Uświadomienie dzieciom niebezpieczeństw wynikających z kontaktów z nieznanym psem, postawy obronne

·         Bezpieczne korzystanie z kąpieli słonecznych i wodnych

 

 

DZIAŁANIA EDUKACYJNE, ŚRODKI DYDAKTYCZNE, CELE OPERACYJNE

Ad 1.

1.     Słuchanie opowieści nauczyciela o bajkowej krainie Plastoludków. Zestawienie opowieści z ilustracją w książce i piosenką. Dziecko wykonuje polecenia zamieszczone w książce (liczy, czyta, łączy elementy w całość).

2.     Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 3/5 – dziecko aktywnie uczestniczy w grach i zabawach ruchowych.

3.     Słuchanie z uwagą czytanych wierszy „Lunamuk”, „Lapończyk i ren”, akceptowanie odmiennego wyglądu swoich rówieśników z różnych krajów. Układanie z rozsypani literowej imion dzieci.

4.     Wycinanka z kolorowego papieru „Mój kolega z innego kraju” – dziecko w sposób prawidłowy wykorzystuje materiał techniczny, bezpiecznie posługuje się nożyczkami.

5.     Dodawanie liczb w zakresie 10 – zabawa matematyczna „Czarodziejski telefon liczbowy” – dziecko dodaje w zakresie 10, prawidłowo stosuje zapis dodawania.

6.     Dzień Dziecka w naszym przedszkolu – gry i zabawy sportowe, tańce i pląsy przy muzyce.

7.     Przypomnienie tego czego dzieci nauczyły s w czasie realizowania programu o Zippim, wspólne świętowanie.

Ad 2.

1.     Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 3/5 – dziecko odczuwa i dzieli się radością z podejmowanego wysiłku fizycznego.

2.     Dziecko wypowiada się swobodnie na temat ulubionych bajek, ocenia wybranych bohaterów, dostrzega w baśni dobro i zło, wciela się w rolę bohaterów baśni.

3.     Dziecko rozwiązuje zagadki słowne, wesoło bawi się i wspólnie rozwiązuje zadania w „krainie bajek”.

4.     Mój ulubiony bohater z bajki” – dz. Wg własnego pomysłu i samodzielnie dobranego materiału wykonuje kukiełkę.

5.     Dziecko umie ułożyć w logiczną całość historyjkę obrazkową, a następnie opowiedzieć jej przebieg, wypowiadając się zdaniami. Wie jak bez słów za pomocą gestu, ruch czy mimiki naśladować znane postacie ze świata baśni.

6.     Odtwarzanie liczebności zbiorów za pomocą dźwięków, ruchu, gestu i znaków graficznych, „Aukcja obrazów” – utrwalenie cyfr 1-9, przeliczanie elementów w zbiorze i łączenie ich z odpowiednią liczbą.

7.     Kolorowanie rysunku przedstawiającego fragment bajki Pt. „Czerwony Kapturek”.

8.     Osłuchanie z treścią i melodią piosenki Pt. „Hej przedszkole ukochane”, przypomnienie piosenek poznanych w ciągu całego roku – rozpoznawanie ich po fragmencie linii melodycznej.

Ad 3.

1.     Dziecko rozumie pojęcia: Polak, wspólne terytorium, wspólny język, symbole. Wie, co znaczy być Europejczykiem – zamieszkiwać jeden kontynent, swobodnie podróżować po UE, mieć wspólną monetę. Dziecko zna i rozpoznaje symbole narodowe i wspólnotowe – flaga i hymn.

2.     „Europa za sto lat” – dziecko potrafi swoje pomysły zrealizować za pomocą dowolnie wybranej techniki.

3.     Dziecko zna i wymienia charakterystyczne cechy naszego kraju, łączy te elementy z poszczególnymi regionami Polski.

4.     Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 4/5 – dziecko z radością pokonuje terenowy tor przeszkód, bawiąc się pamięta o zachowaniu bezpieczeństwa.

5.     Czytanie tekstu i dobieranie zdań do obrazków, czytanie nazw państw UE. Pytania i odpowiedzi – znak zapytania.

6.     Liczenie pojazdów poruszających się ulicą w określonym czasie – notowanie obliczeń. Porównywanie liczebności, stosowanie znaków matematycznych: większości i mniejszości.

7.     Spacer po najbliższej okolicy połączony z obserwacją zabudowy terenu oraz krajobrazu.

8.     Malowanie farbami na temat moje miasto – zwrócenie uwagi na charakterystyczne cechy zabudowań, ratuszu, zamku w parku.

9.     Utrwalenie piosenki „Hej przedszkole ukochane”, słuchanie muzyki z różnych regionów Polski (np. góralska, śląska itp.), prezentacje podstawowych kroków tanecznych oraz strojów ludowych.

10. Wycieczka autokarowa do Toszka – poznanie legendy zamku oraz teatrzyku o kaczce.

Ad 4.

1.     Ocena zachowań przedstawionych na ilustracjach, układanie wyrazów z rozsypani literowej (ulica, droga, wrotki, rower). Zabawa w słowa „Rymowanki Janki”.

2.     Mierzenie odległości w terenie (krokami, stopami i innymi środkami umownymi). Lewa i prawa strona jezdni.

3.     Uświadomienie dzieciom niebezpieczeństw wynikających z kontaktów z nieznanym psem. Dłuższe wypowiedzi na temat sytuacji ukazanej na obrazku. Układanie zdań do obrazka.

4.     Bezpieczne korzystanie z kąpieli słonecznych i wodnych na podstawie wiersza „Wakacyjne rady”

5.     Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 4/5 – dziecko z radością pokonuje terenowy tor przeszkód, bawiąc się pamięta o zachowaniu bezpieczeństwa.

6.     Słuchanie piosenki „Wakacje” – wyodrębnianie dźwięków występujących na drodze- zagadki dźwiękowe.

7.     Uroczyste pożegnanie starszaków – śpiewanie piosenek, recytowanie wierszy, tańce, wręczenie starszakom upominków i dyplomów.

 

 

1

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin