Plan pracy 6-latki NOWE.doc

(129 KB) Pobierz
Plan pracy dydaktyczno- wychowawczej na miesiąc wrzesień grupa dzieci 6- letnich

Plan pracy dydaktyczno- wychowawczej na miesiąc wrzesień grupa dzieci 6- letnich.

Tematy kompleksowe:

 

1.      Znowu w przedszkolu

2.      Jak przechodzimy przez ulice?

3.      Nadeszła jesień

4.      Gdzie ukryły się witaminki ?- Jemy owoce i warzywa

 

Zadania wychowawczo-dydaktyczne:

1.      Rozwijanie postawy współgospodarza placówki przedszkolnej.


Dziecko:

• rozpoznaje swój znaczek, znajduje swoją półkę

• rozpoznaje zapisane swoje imię

• dzieli rytmicznie (sylaby) swoje imię i imiona innych dzieci z grupy

• zna zasady bezpieczeństwa w sali (przedszkolu) i poza nią

• odpowiada na pytania

• zna ustalone zasady funkcjonowania w grupie:

– dzieli się zabawkami

§    bezpiecznie korzysta z nożyczek

– uczestniczy w zabawach

– przestrzega zasady kolejnego wypowiadania się

– razem z innymi rozwiązuje problemy

• rysuje postać ludzką z uwzględnieniem proporcji ciała

rozróżnia części swojego ciała

stosuje słowa grzecznościowe w kontaktach z dziećmi            i    dorosłymi

ustala równoliczność zbiorów poprzez liczenie

 


 

2.      Zapoznanie z elementarnymi przepisami ruchu drogowego.


• wyodrębnia zdania w wypowiedzi

• odczytuje znaczenie kolorów świateł w sygnalizacji świetlnej

• podporządkowuje się przyjętym zasadom

• interpretuje ruchem tekst piosenki

• zna zasady ruchu pieszego

• ustala związek przyczynowo- -skutkowy w historyjce obrazkowej

• przestrzega zawartych umów

• posługuje się liczebnikami głównymi

 

 

• cierpliwie oczekuje na swoja kolej podczas wypowiedzi

sprawnie i bezpiecznie posługuje się nożyczkami

• dzieli słowa na sylaby

• rozwiązuje zagadki

• szanuje cudzą własność

• klasyfikuje przedmioty ze względu na wybraną cechę

• stosuje słowa i wyrażenia: na, przed sobą, za sobą

określa kierunki w przestrzeni: na lewo od siebie, na prawo od siebie


 

3.      Wzbogacanie słownika dzieci w miarę poznawania środowiska przyrodniczego.


podchodzi do nauczyciela na wezwanie

• wymienia zmiany zachodzące w przyrodzie w poszczególnych porach roku

• dzieli się wrażeniami z obserwacji

• zapamiętuje układ dowolnych elementów

• wypowiada się na temat treści utworu

• uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach: kształtujących postawę ciała, orientacyjno-porządkowych

• potrafi poruszać się rytmicznie

• ustala równolicznooeć zbiorów poprzez łączenie w pary ich elementów

• stosuje wyrażenia: tyle samo, o jeden więcej, o jeden mniej

• klasyfikuje zbiory według wzrastającej liczby elementów

potrafi bawić się zgodnie z kolegami

• nazywa zwierzęta żyjące w lesie

• właściwie korzysta z kleju

naśladuje dźwięki wydawane przez zwierzęta i przyrodę lasu

• potrafi lepić realne kształty

• potrafi obrysować kontury

wie, że należy umyć ręce po skończonej pracy plastycznej

określa wysokość dźwięków

• wykonuje ćwiczenia artykulacyjne

• wyodrębnia pierwsze głoski w słowach

pisze po śladach wyrazy

używa form grzecznościowych


 

 

4.      Przestrzeganie zasady właściwego odnoszenia się do przyrody, kulturalnego zachowania się na wycieczkach.


·          uważnie słucha opowiadania nauczyciela

·          wie , co robi się jesienią na działce

·          zna nazwy wybranych warzyw

·          potrafi formować z papieru określone kształty

·          potrafi poruszać się przy muzyce

·          potrafi podzielić proste nazwy obrazków na głoski

·          rozpoznaje owoce po wyglądzie, dotyku, smaku

·          wie jakie znaczenie dla zdrowia ma poszywanie owoców              i warzyw

·          dzieli słowa na głoski (3,4- głoskowe)

·          wyodrębnia ostatnia głoskę w  słowach

·          dba o porządek

·          zna wybrane rodzaje jabłek

·          zna cyfrowe zapisy liczb: 1,2

·          uważnie słucha wypowiedzi kolegów

·          potrafi współdziałać w zespole


 

 

opracowała: mgr Elżbieta Dybowska

 

WYCH. ZDROWOTNE

WYCH. SPOŁ- MORALNE

WYCH. ESTETYCZNE

plastyczno- techniczne

umuzykalnienie

 

Rozwijanie umiejętności zapewniających bezpieczeństwo:

- ostrożne u uważne poruszanie się po sali i innych pomieszczeniach przedszkolnych

- nie oddalanie się samodzielnie z placu zabaw do budynku  przedszkolnego

Ćwiczenia poranne – zestaw I Przewodnik str.7

Zabawa ruchowa Zapamiętaj swoja parę.

 

Rozwijanie umiejętności zgodnego  funkcjonowania w grupie:

- nie zabieranie innym zabawek,

- nie przeszkadzanie w zabawie,

- nie niszczenie wytworów pracy innych dzieci

- kulturalne odnoszenie się dzieci do siebie,

- używanie form grzecznościowych w kontaktach z rówieśnikami i osobami dorosłymi

 

 

 

1.        Rysowanie kredkami nt. „Moja wakacyjna przygoda”. Wyrażanie własnych doświadczeń i przeżyć w formie plastycznej płaskiej.

2.        Wycinanie na temat Moja ulubiona zabawka. Odtwarzanie w formie wycinanki kształtu swojej ulubionej zabawki; wyrabianie umiejętności posługiwania się nożyczkami. Bezpieczne korzystanie z nożyczek.

 

 

1.      Osłuchanie z piosenką W zerówce jest nas wiele (CD1)

2.        Tworzenie przez dzieci akompaniamentu do śpiewanej przez nauczyciela piosenki, z wykorzystaniem naturalnych efektów perkusyjnych.

3.        Ćwiczenia oddechowe.

4.        Ćwiczenia rytmiczne.

5.        Kształtowanie umiejętności estetycznego poruszania się w takt muzyki.

 

Ćwiczenia poranne – zestaw II Przewodnik str.16.

Zabawa ruchowa Samochody.

Stosowanie zasad kulturalnego zachowania się przy stole, np.: unikanie głośnych rozmów podczas posiłków, wymachiwania łyżką , czy widelcem.

 

Zaznajomienie dzieci z zasadami ruchu pieszego i kołowego:

- obserwowanie ruchu drogowego

- powiązanie zachowań pieszych z kolorem sygnalizacji świetlnej

1.        Malowanie farbami plakatowymi na temat dowolny. Inspirowanie przez dzieci własnych inwencji twórczych. Wyrażanie przeżyć i wiedzy o świecie. Odczuwanie radości z efektów własnej pracy.

2.        Wykonanie znaku przejścia dla pieszych- kolorowanie, wycinanie, klejenie. Doprowadzenie pracy do końca, przyzwyczajenie do samodzielnego wybierania i przygotowywania materiałów.

1.        Śpiewamy i tańczymy. Przypomnienie i utrwalenie piosenek znanych dzieciom z ubiegłego roku.

2.        Osłuchanie z piosenką Fiacik.

3.        Ćwiczenia słuchowe- rozpoznawanie dźwięków wydawanych przez ruszający, jadący i hamujący samochód (CD1)

4.        Ćwiczenia inhibicyjno incytacyjne.

5.        Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze.

 

 

 

Ćwiczenia poranne- zestaw III Przewodnik str.29.

Zabawa ruchowa Tyle samo.

Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw I Przewodnik str.33. Kształtowanie koordynacji ruchowej i orientacji.

Wyrabianie samodzielności w zakresie sprawnego ubierania się i rozbierania , wieszania okrycia na wyznaczonym miejscu.

 

Zapoznanie z charakterystycznymi zmianami w przyrodzie w zależności od pory roku w toku bezpośredniej i pośredniej obserwacji:

- obserwowanie opadania liści z drzew i poznanie  przyczyn tego zjawiska

 

1.        Wykonanie Koszyczka pani Jesieni z pudełeczka po zapałkach i kolorowego papieru. Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy, doskonalenie zręczności palców. Wdrażanie do właściwego nabierania kleju tak, by nie pobrudzić pracy.

2.        Lepienie grzybków z plasteliny. Ćwiczenia drobnych ruchów rąk , korzystanie z podkładek w czasie pracy, staranne mycie rąk po skończonych zajęciach.

 

1.        Ćwiczenia inhibicyjno- incytacyjne przy akompaniamencie tamburyna.

2.        Zabawa rytmiczna przy piosence Kasztanki.

3.        Komponowanie kasztanowej muzyki.

4.        Rozpoznawanie wysokości dźwięków.

5.        Rozwiązywanie zagadek muzycznych; rozpoznawanie piosenek nuconych bez słów.

 

 

Ćwiczenia poranne- zestaw IV Przewodnik str.45.

Zabawa ruchowo- naśladowcza jesienią na działce.

 

Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw I Przewodnik str.33. Kształtowanie koordynacji ruchowej i orientacji.

 

Odpowiednie ubieranie się w zależności od temperatury i rodzaju zabawy oraz od pogody i pory roku.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin