PLANY 3- latki.DOC

(319 KB) Pobierz
Plan pracy dydaktyczno- wychowawczej na miesiąc wrzesień grupa dzieci 3- letnich

 

 

 

 

 

 

 

 

Plan pracy dydaktyczno- wychowawczej na miesiąc październik grupa dzieci 3- letnich.

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

1.     Bezpieczna droga do przedszkola.

 

2.     Przyszła do nas jesień.

 

3.     Torba pana listonosza.

 

4.     Uczymy się prawidłowo jeść.

 

 

 

 

Zadania wychowawczo- dydaktyczne:

1.     Poznanie w zabawach elementarnych przepisów ruchu drogowego, reagowanie na umówione znaki.

 

2.     Nazywanie kilku najczęściej spotykanych roślin, rozpoznawanych po liściach (np. jarzębina, bez).

 

3.     Obserwacja pracy ludzi różnych zawodów w bliskim otoczeniu przedszkola.

 

4.     Przyzwyczajanie się do umiejętnego i kulturalnego jedzenia. Właściwe posługiwanie się łyżką i kubkiem.

 

 

 

 

 

                                                              Opracowała: mgr Elżbieta Dybowska

 

 

WYCHOWANIE ZDROWOTNE

WYCHOWANIE SPOŁECZNO-MORALNE

WYCHOWANIE ESTETYCZNE

 

 

 

1.Gromadzenie i segregowanie darów jesieni, określanie kształtu i koloru liści.

2.Przypominanie o konieczności mycia rak przed posiłkami.

3.Zestaw zabaw ruchowych wg I. Salach s.50 „Poznanie środowiska społecznego”. 

4.Zabawa ruchowa „ Kasztany”.

 

 

 

 

 

 

 

1.Przyzwyczajanie się do zmian w sposobie ubierania, w zależności od temperatury.

2.Zestaw zabaw ruchowych wg I. Salach s.77 „Poznanie środowiska społecznego”. 

3.Zabawa ruchowa „ Pająk i muchy”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Rozmowy indywidualne w sali- bezpieczne poruszanie się w budynku.

2Pokaz prawidłowego rozbierania odzieży i próby estetycznego jej składania na krzesełku.

3.Zestaw zabaw ruchowych wg I. Salach s.50 „Poznanie środowiska społecznego”. 

4.Zabawa ruchowa „ Samochody”

 

 

 

 

 

 

1.Przezwyciężanie uprzedzeń do niektórych potraw.

2.Zestaw zabaw ruchowych wg I. Salach s.77 „Poznanie środowiska społecznego”. 

3.Zabawa ruchowa „Deszcz”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Wdrażanie do utrzymywania ładu i porządku w sali.

2.Udział w pracach użytecznych na rzecz przedszkola.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Wyrażanie w zabawach treści zaczerpniętych z najbliższego otoczenia.

2.Ukazanie trudnej i odpowiedzialnej pracy pocztowców.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Dostrzeganie użyteczności pracy   ludzi z bliskiego otoczenia

 

2.Rozwijanie słownej twórczości poprzez bezpośredni kontakt z książką; wypowiadanie się na temat oglądanych ilustracji.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Nabywanie swobody w samodzielnym wyrażaniu myśli.

plastyczno-techniczne

 

 

1.Malowanie farbami wyciętego z kartonu listka na kolory jesieni. Umiarkowane nabieranie farby na pędzel.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Układanie z elementów geometrycznych nt. dowolny. Zapoznanie z możliwością wykonania pracy przy użyciu układanki geometrycznej. Porządkowanie miejsca zabawy.

1.      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Rysowanie kredkami    świecowymi nt. dowolny,            zainspirowane rozmową przy gazetce tematycznej pt. „Samochody”.

- Utrwalenie znajomości kolorów; czerwonego, zielonego i żółtego.

- Odkładanie kredek do pojemnika.

 

 

 

 

 

 

 

1.Malowanie farbami klejowymi wzorów na talerzach. Odzwierciedlenie swoich spostrzeżeń w formie płaskiej. Eksperymentowanie materiałem i narzędziem  umożliwiającym śmiałość ekspresji, rozmach            i płynność ruchów.

 

Umuzykalnienie

 

 

1.Nauka piosenki pt.

„Ola i liście”.

2.Opowieść ruchowa

„W lesie”.

3.Zabawa rytmiczna

„Zwierzęta”- reakcja na

zmiany tempa.

4.Zabawa ilustracyjna do

piosenki „Ola i liście”.

 

 

 

 

 

 

1.Słuchanie piosenki pt.

”Chodzi listonosz”.

2.Zabawa rytmiczna

przy akompaniamencie

muzycznym – ćwiczenie

reakcji  na przerwę w muzyce.

3.Opowieść ruchowa „Droga

listonosza”.

4.Zagadki słuchowe.

5.Zabawa „Balonik”.

 

 

 

 

 

 

 

1.Słuchanie piosenki” Na 

   skrzyżowaniu”

2.Opowieść ruchowa „Na

ulicy”. Odzwierciedlanie

ruchem opowiadania

nauczycielki. Kształcenie

wyobraźni- rozwijanie

twórczych samodzielnych

pomysłów. Zachęcanie

dzieci nieśmiałych do udziału

w zabawie.

3.Zabawa rytmiczna „Kto

się bawi”.

 

 

 

 

1.Słuchanie piosenki pt.

„Kot jest czysty”.

2.Opowieść ruchowa „Kocie

zabawy”.

3.Rozpoznawanie znanych

piosenek po melodii granej

na pianinie.

4.Zabawa inscenizowana 

  do piosenki „Kot jest czysty”.

  5.Zabawa ruchowa „Hasło”.

 

 

2.       Rysowanie kredkami świecowymi nt. dowolny,            zainspirowane rozmową przy gazetce tematycznej pt. „Samochody”.

§         Utrwalenie znajomości kolorów; czerwonego, zielonego i żółtego.

§         Odkładanie kredek do pojemnika.

 

 

 

 

 

 

1.       Malowanie farbami wyciętego z kartonu listka na kolory jesieni. Umiarkowane nabieranie farby na pędzel.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.       Układanie z elementów geometrycznych nt. dowolny. Zapoznanie z możliwością wykonania pracy przy użyciu układanki geometrycznej. Porządkowanie miejsca zabawy.

2.                     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.       Malowanie farbami klejowymi wzorów na talerzach. Odzwierciedlenie swoich spostrzeżeń w formie płaskiej. Eksperymentowanie materiałem i narzędziem  umożliwiającym śmiałość ekspresji, rozmach            i płynność ruchów.

 

1.   Słuchanie piosenki” Na  skrzyżowaniu”

3.       Opowieść ruchowa „Na ulicy”. Odzwierciedlanie ruchem opowiadania nauczycielki. Kształcenie wyobraźni- rozwijanie twórczych samodzielnych pomysłów. Zachęcanie dzieci nieśmiałych do udziału w zabawie.

4.       Zabawa rytmiczna „Kto się bawi”.

 

 

 

1.       Nauka piosenki pt. „Szyszkowy dziadek”....

Zgłoś jeśli naruszono regulamin