Plan pracy dydaktyczno- wychowawczej na miesiąc październik grupa dzieci 3- letnich.
Tematy kompleksowe:
1. Bezpieczna droga do przedszkola.
2. Przyszła do nas jesień.
3. Torba pana listonosza.
4. Uczymy się prawidłowo jeść.
Zadania wychowawczo- dydaktyczne:
1. Poznanie w zabawach elementarnych przepisów ruchu drogowego, reagowanie na umówione znaki.
2. Nazywanie kilku najczęściej spotykanych roślin, rozpoznawanych po liściach (np. jarzębina, bez).
3. Obserwacja pracy ludzi różnych zawodów w bliskim otoczeniu przedszkola.
4. Przyzwyczajanie się do umiejętnego i kulturalnego jedzenia. Właściwe posługiwanie się łyżką i kubkiem.
Opracowała: mgr Elżbieta Dybowska
WYCHOWANIE ZDROWOTNE
WYCHOWANIE SPOŁECZNO-MORALNE
WYCHOWANIE ESTETYCZNE
1.Gromadzenie i segregowanie darów jesieni, określanie kształtu i koloru liści.
2.Przypominanie o konieczności mycia rak przed posiłkami.
3.Zestaw zabaw ruchowych wg I. Salach s.50 „Poznanie środowiska społecznego”.
4.Zabawa ruchowa „ Kasztany”.
1.Przyzwyczajanie się do zmian w sposobie ubierania, w zależności od temperatury.
2.Zestaw zabaw ruchowych wg I. Salach s.77 „Poznanie środowiska społecznego”.
3.Zabawa ruchowa „ Pająk i muchy”.
1.Rozmowy indywidualne w sali- bezpieczne poruszanie się w budynku.
2Pokaz prawidłowego rozbierania odzieży i próby estetycznego jej składania na krzesełku.
4.Zabawa ruchowa „ Samochody”
1.Przezwyciężanie uprzedzeń do niektórych potraw.
3.Zabawa ruchowa „Deszcz”.
1.Wdrażanie do utrzymywania ładu i porządku w sali.
2.Udział w pracach użytecznych na rzecz przedszkola.
1.Wyrażanie w zabawach treści zaczerpniętych z najbliższego otoczenia.
2.Ukazanie trudnej i odpowiedzialnej pracy pocztowców.
1.Dostrzeganie użyteczności pracy ludzi z bliskiego otoczenia
2.Rozwijanie słownej twórczości poprzez bezpośredni kontakt z książką; wypowiadanie się na temat oglądanych ilustracji.
1.Nabywanie swobody w samodzielnym wyrażaniu myśli.
plastyczno-techniczne
1.Malowanie farbami wyciętego z kartonu listka na kolory jesieni. Umiarkowane nabieranie farby na pędzel.
1.Układanie z elementów geometrycznych nt. dowolny. Zapoznanie z możliwością wykonania pracy przy użyciu układanki geometrycznej. Porządkowanie miejsca zabawy.
1.
1.Rysowanie kredkami świecowymi nt. dowolny, zainspirowane rozmową przy gazetce tematycznej pt. „Samochody”.
- Utrwalenie znajomości kolorów; czerwonego, zielonego i żółtego.
- Odkładanie kredek do pojemnika.
1.Malowanie farbami klejowymi wzorów na talerzach. Odzwierciedlenie swoich spostrzeżeń w formie płaskiej. Eksperymentowanie materiałem i narzędziem umożliwiającym śmiałość ekspresji, rozmach i płynność ruchów.
Umuzykalnienie
1.Nauka piosenki pt.
„Ola i liście”.
2.Opowieść ruchowa
„W lesie”.
3.Zabawa rytmiczna
„Zwierzęta”- reakcja na
zmiany tempa.
4.Zabawa ilustracyjna do
piosenki „Ola i liście”.
1.Słuchanie piosenki pt.
”Chodzi listonosz”.
2.Zabawa rytmiczna
przy akompaniamencie
muzycznym – ćwiczenie
reakcji na przerwę w muzyce.
3.Opowieść ruchowa „Droga
listonosza”.
4.Zagadki słuchowe.
5.Zabawa „Balonik”.
1.Słuchanie piosenki” Na
skrzyżowaniu”
2.Opowieść ruchowa „Na
ulicy”. Odzwierciedlanie
ruchem opowiadania
nauczycielki. Kształcenie
wyobraźni- rozwijanie
twórczych samodzielnych
pomysłów. Zachęcanie
dzieci nieśmiałych do udziału
w zabawie.
3.Zabawa rytmiczna „Kto
się bawi”.
„Kot jest czysty”.
2.Opowieść ruchowa „Kocie
zabawy”.
3.Rozpoznawanie znanych
piosenek po melodii granej
na pianinie.
4.Zabawa inscenizowana
do piosenki „Kot jest czysty”.
5.Zabawa ruchowa „Hasło”.
2. Rysowanie kredkami świecowymi nt. dowolny, zainspirowane rozmową przy gazetce tematycznej pt. „Samochody”.
§ Utrwalenie znajomości kolorów; czerwonego, zielonego i żółtego.
§ Odkładanie kredek do pojemnika.
1. Malowanie farbami wyciętego z kartonu listka na kolory jesieni. Umiarkowane nabieranie farby na pędzel.
1. Układanie z elementów geometrycznych nt. dowolny. Zapoznanie z możliwością wykonania pracy przy użyciu układanki geometrycznej. Porządkowanie miejsca zabawy.
2.
1. Malowanie farbami klejowymi wzorów na talerzach. Odzwierciedlenie swoich spostrzeżeń w formie płaskiej. Eksperymentowanie materiałem i narzędziem umożliwiającym śmiałość ekspresji, rozmach i płynność ruchów.
1. Słuchanie piosenki” Na skrzyżowaniu”
3. Opowieść ruchowa „Na ulicy”. Odzwierciedlanie ruchem opowiadania nauczycielki. Kształcenie wyobraźni- rozwijanie twórczych samodzielnych pomysłów. Zachęcanie dzieci nieśmiałych do udziału w zabawie.
4. Zabawa rytmiczna „Kto się bawi”.
1. Nauka piosenki pt. „Szyszkowy dziadek”....
kagra