KONTRAKT.doc

(30 KB) Pobierz
KONTRAKT

KONTRAKT

Określający zasady współpracy między opiekunem stażu ALICJĄ SZENAJCH

A nauczycielem stażystą MAGDALENĄ FERENS

W okresie 9 – miesięcznego stażu w Przedszkolu Samorządowym w Poniecu

 

 

Kontrakt zostaje zawarty z dniem 1.09.2009r na podstawie artykułu 9c Karty Nauczyciela.

 

I.                    Niniejszy kontrakt został sporządzony w celu zapewnienia efektywnej współpracy gwarantującej nauczycielowi – stażyście Magdalenie Ferens:

·         Szybką adaptację do warunków pracy w Przedszkolu Samorządowym w Poniecu

·         Pełną integrację z gronem pedagogicznym, uczniami i rodzicami

·         Twórcze wykorzystanie w praktyce nauczycielskiej zdobytej w czasie studiów wiedzy i umiejętności

·         Nakreślenia i rytmiczną realizację planu rozwoju zawodowego

·         Osiągnięcie profesjonalizmu w zawodzie nauczycielskim

·         Osiągnięcie stabilizacji zawodowej

 

II.                 W związku z powyższym opiekun stażu Alicja Szenajch zobowiązuje się do :

1.      zapoznania nauczyciela – stażysty z warunkami pracy w Przedszkolu Samorządowym w Poniecu

2.      przedstawienia specyfiki placówki

3.      pomocy w opracowaniu Planu Rozwoju Zawodowego oraz udzielania wsparcia w realizacji podjętych zadań, wskazywania literatury specjalistycznej i innych możliwości doskonalenia zawodowego

4.      udzielania wskazówek zapewniających prawidłowość dokumentowania bieżącej pracy, gromadzenia dowodów realizacji przyjętych zadań i osiągnięć nauczyciela – stażysty

5.      wdrażania stażysty do aktywnego uczestnictwa w Życiu przedszkola

6.      dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem

7.      opracowania projektu oceny dorobku zawodowego

8.      pełnienia roli rzecznika interesów stażysty w czasie prac komisji kwalifikacyjnej

 

III.              Nauczyciel – stażysta Magdalena Ferens zobowiązuje się do systematycznego realizowania wszystkich, określonych w Planie Rozwoju Zawodowego zadań, a w szczególności:

 

1.      poznania organizacji i zasad funkcjonowania przedszkola

2.      poznanie obowiązujących przepisów, w tym przepisów dotyczących zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków pracy i zabawy oraz sposobu prowadzenia dokumentacji

3.      poznanie specyfiki i potrzeb przedszkola

4.      aktywnego i twórczego udziału w pracach rady pedagogicznej

5.      systematycznego podnoszenia poziomu wiedzy i umiejętności poprzez:

- udział w wewnątrzprzedszkolnych formach doskonalenia zawodowego oraz samokształcenia

- obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i omawianie z prowadzącym obserwowanych zajęć

- prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub dyrektora przedszkola

- twórcze wykorzystanie istniejącego i badanie własnego warsztatu pracy: prowadzenie literatury specjalistycznej, pomocy dydaktycznych, konspektów zajęć, scenariuszy przygotowanych czy przeprowadzonych imprez przedszkolnych.

                 6. Dokumentowanie wykonywanych zadań i osiągnięć

                 7.  Sporządzanie sprawozdania z realizacji Planu Rozwoju Zawodowego

 

Obie strony dołożą wszelkich starań, aby współpraca układała się pomyślnie, to znaczy budowana była na wzajemnym zaufaniu, życzliwości, zrozumieniu i przyczyniać się do rozwoju osobowego zarówno nauczyciela stażysty jak i opiekuna stażu.

 

 

 

                    Opiekun                                                                             Stażysta

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin