KONTRAKT
Określający zasady współpracy między opiekunem stażu ALICJĄ SZENAJCH
A nauczycielem stażystą MAGDALENĄ FERENS
W okresie 9 – miesięcznego stażu w Przedszkolu Samorządowym w Poniecu
Kontrakt zostaje zawarty z dniem 1.09.2009r na podstawie artykułu 9c Karty Nauczyciela.
I. Niniejszy kontrakt został sporządzony w celu zapewnienia efektywnej współpracy gwarantującej nauczycielowi – stażyście Magdalenie Ferens:
· Szybką adaptację do warunków pracy w Przedszkolu Samorządowym w Poniecu
· Pełną integrację z gronem pedagogicznym, uczniami i rodzicami
· Twórcze wykorzystanie w praktyce nauczycielskiej zdobytej w czasie studiów wiedzy i umiejętności
· Nakreślenia i rytmiczną realizację planu rozwoju zawodowego
· Osiągnięcie profesjonalizmu w zawodzie nauczycielskim
· Osiągnięcie stabilizacji zawodowej
II. W związku z powyższym opiekun stażu Alicja Szenajch zobowiązuje się do :
1. zapoznania nauczyciela – stażysty z warunkami pracy w Przedszkolu Samorządowym w Poniecu
2. przedstawienia specyfiki placówki
3. pomocy w opracowaniu Planu Rozwoju Zawodowego oraz udzielania wsparcia w realizacji podjętych zadań, wskazywania literatury specjalistycznej i innych możliwości doskonalenia zawodowego
4. udzielania wskazówek zapewniających prawidłowość dokumentowania bieżącej pracy, gromadzenia dowodów realizacji przyjętych zadań i osiągnięć nauczyciela – stażysty
5. wdrażania stażysty do aktywnego uczestnictwa w Życiu przedszkola
6. dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem
7. opracowania projektu oceny dorobku zawodowego
8. pełnienia roli rzecznika interesów stażysty w czasie prac komisji kwalifikacyjnej
III. Nauczyciel – stażysta Magdalena Ferens zobowiązuje się do systematycznego realizowania wszystkich, określonych w Planie Rozwoju Zawodowego zadań, a w szczególności:
1. poznania organizacji i zasad funkcjonowania przedszkola
2. poznanie obowiązujących przepisów, w tym przepisów dotyczących zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków pracy i zabawy oraz sposobu prowadzenia dokumentacji
3. poznanie specyfiki i potrzeb przedszkola
4. aktywnego i twórczego udziału w pracach rady pedagogicznej
5. systematycznego podnoszenia poziomu wiedzy i umiejętności poprzez:
- udział w wewnątrzprzedszkolnych formach doskonalenia zawodowego oraz samokształcenia
- obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i omawianie z prowadzącym obserwowanych zajęć
- prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub dyrektora przedszkola
- twórcze wykorzystanie istniejącego i badanie własnego warsztatu pracy: prowadzenie literatury specjalistycznej, pomocy dydaktycznych, konspektów zajęć, scenariuszy przygotowanych czy przeprowadzonych imprez przedszkolnych.
6. Dokumentowanie wykonywanych zadań i osiągnięć
7. Sporządzanie sprawozdania z realizacji Planu Rozwoju Zawodowego
Obie strony dołożą wszelkich starań, aby współpraca układała się pomyślnie, to znaczy budowana była na wzajemnym zaufaniu, życzliwości, zrozumieniu i przyczyniać się do rozwoju osobowego zarówno nauczyciela stażysty jak i opiekuna stażu.
Opiekun Stażysta
Ecce_Ego