ANNA ŁAKOMSKA
SZKOŁA PODSTAWOWA
IM. POWSTAŃCÓW STYCZNIOWYCH W OSJAKOWIE
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA
MIANOWANEGO
DATA ROZPOCZĘCIA STAŻU 01.09.2011
DATA ZAKOŃCZENIA STAŻU 31.05.2014
Nauczany przedmiot: język angielski
Wykształcenie: filologia angielska-licencjat
Autor zastrzega sobie prawo zmiany planu zgodnie z potrzebami szkoły i własnymi.
§ 7 ust. 1 pkt 1
Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego.
L.P.
1.
Poznanie procedury awansu zawodowego
analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego,
IX.2011
wniosek o rozpoczęcie stażu, plan rozwoju zawodowego
2.
Ustalenie zasad współpracy z opiekunem stażu
— zawarcie kontraktu,
— korzystanie z pomocy opiekuna w prawidłowym sformułowaniu wniosku i planu rozwoju,
— opracowanie projektu sprawozdania,
-początek stażu
- koniec stażu
- kontrakt,
- wniosek, plan rozwoju zawodowego
- sprawozdanie
3.
Przypomnienie zasad funkcjonowania i zadań szkoły
Ponowna analiza dokumentacji: Statut Szkoły, WSO, PSO oraz Program Wychowawczy.
IX-X 2011
Potwierdzenie opiekuna stażu o analizie wymienionych
dokumentów
4.
Uczestnictwo
w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań
uczestnictwo w pracach Rady Pedagogicznej zespołu do spraw nowelizacji dokumentacji szkolnej
Okres stażu
Protokolarz Rady Pedagogicznej
§ 7 ust. 1 pkt 2
Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego
ZADANIA
TERMIN
DOWODY REALIZACJI
Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu
Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu, -konsultacja
Udział w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli
Wg harmonogramu
Arkusze obserwacji wraz z wnioskami, konspekty
Rozwijanie i doskonalenie umiejętności interpersonalnych
Udział w dostępnych formach rozwijania wymienionych umiejętności (kursy, szkolenia, konferencje).
Wg oferty szkoleniowej w trakcie trwania stażu
Zaświadczenia, świadectwa, dyplomy
Doskonalenie umiejętności metodycznych
Udział w dostępnych formach doskonalenia zawodowego, tj.: szkoleniach i konferencjach metodycznych.
— studiowanie literatury fachowej,
— stosowanie metod aktywnych,
— wzbogacenie własnego warsztatu pracy poprzez wyszukiwanie lub przygotowanie pomocy dydaktycznych , czasopism, i literatury dla dzieci
Zaświadczenia, konspekty świadectwa, dyplomy
Samodzielne studiowanie literatury z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki
Studiowanie literatury z szeroko rozumianej pedagogiki
Notatki
§ 7 ust. 1 pkt 3
Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 1 ust.1 pkt 2 i ust. 1 a Karty Nauczyciela – przepisów dotyczących pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której [nauczyciel] odbywa staż.
FORMY REALIZACJI
UWAGI
Analiza przepisów dotyczących systemu oświaty
Zapoznanie się z :
· Ustawą o systemie oświaty;
· Kartą Nauczyciela;
· Rozporządzeniami dotyczącymi oświaty.
Potwierdzenie opiekuna stażu, notatki
Zapoznanie się z Prawami Ucznia i Konwencją Praw Dziecka
Analiza Prawa Ucznia i Kartę Praw Dziecka, a także będę stosowała wymienione prawa w pracy dydaktyczno-wychowawczej.
§ 7 ust. 2 pkt 1
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań , a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach; w przypadku nauczycieli, o których mowa w art.1 ust. 1 a Karty Nauczyciela - umiejętność samodzielnego opracowania indywidualnych planów pracy z dzieckiem i prowadzenia karty pobyty dziecka oraz aktywnego działania w zespole do spraw okresowej oceny sytuacji wychowanków
L.p.
katja11