TECHNIKA NIEZWYKŁE ZADANIA.doc

(29 KB) Pobierz
TECHNIKA NIEZWYKŁE ZADANIA

TECHNIKA NIEZWYKŁE ZADANIA

(5 - 9 lat)

Metoda służąca do pobudzenia twórczego myślenia na podstawie prostego i dostępnego materiału.
Do twórczego działania mogą zachęcać różnorodne zadania  z zakresu plastyki, muzyki, mowy.
Wszystkie mogą dotyczyć stworzonej sytuacji edukacyjnej i interesującego zagadnienia. Metoda może być stosowana również w celu typowo integracyjnym.


TEMAT Poznajemy się wzajemnie

Materiały

·         Kartki papieru dla każdego dziecka

·         Pisaki, kredki 

                                                                                                  
Przebieg

  1. Dzieci zajmują  miejsca przy stolikach.
  2. Rozdanie kartek białego papieru.
  3. Dzieci rysują trzy chmurki.
  4. Zaproszenie dzieci do wykonania trzech zadań:

    I. chmurka – wszystkie dzieci rysują swój znak zodiaku
    II.  chmurka – wszystkie dzieci rysują swój ulubiony owoc
    III.  chmurka - wszystkie dzieci rysują miejsce, w którym lubią spędzać wakacje
  5. Zaproszenie dzieci do dobierania się w grupy według określonych kryteriów:

    znak zodiaku – wykonanie niezwykłego zadania: ułożenie w grupach piosenki - hymnu mojego znaku zodiaku(po określonym czasie następuje prezentacja)

    ulubiony owoc – wykonanie kolejnego zadania: opis w nowych grupach deseru z ulubionym owocem

    ulubiony sposób spędzania wakacji – zadanie polega na przygotowaniu w grupach pantomimy – w jaki sposób spędzamy wakacje (pozostałe dzieci oglądają i odgadują, jakie czynności pokazują dzieci, gdzie się znajdują)
  6. Podsumowanie. Dzieci dostrzegają  cechy wspólne i różniące je. Uczenie akceptacji i tolerancji.
  7. Podpisanie chmurek, zorganizowanie wystawy: Poznajemy się wzajemnie – jesteśmy do siebie podobni i zarazem różnimy się


Uwagi i sugestie

·         Chmurki można zastąpić innymi kształtami, np. liście, dłonie, stopy.

·         Liczbę niezwykłych zadań należy dostosować odpowiednio do grupy wiekowej, klasy.

·         Metodę można zastosować podczas realizacji wielu tematów, np. mój ulubiony kolor, moja ulubiona potrawa, sposób spędzania wolnego czasu, moje wartości.

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin