TECHNIKA OBCY PRZYBYSZ.doc

(29 KB) Pobierz
TECHNIKA OBCY PRZYBYSZ

TECHNIKA OBCY PRZYBYSZ

(5 - 9 lat)


Dzięki tej metodzie można zbierać informacje na temat mocnych i słabych stron określonego zjawiska. Ponadto można rozpoznawać różne problemy i potrzeby. Na wstępie zastosowano wizualizację.


TEMAT Udoskonalamy naszą salę


Materiały

·         Arkusz dużego papieru

·         Kartki samoprzylepne w dwóch kolorach

·         Pisaki, kredki


Przebieg

  1. Zachęcenie dzieci do uważnego słuchania opowiadania, stymulującego je do pobudzenia wyobraźni, wczucia się w przedstawioną sytuację 

    Wyobraź sobie, że… w  naszej  sali  zjawia się nieznany, obcy przybysz, np. z innego, obcego kraju lub z kosmosu, aby zdobyć informacje na temat miejsca, w którym przebywamy, uczymy się i bawimy. Obcy przybysz jest bardzo ciekawy, spostrzegawczy. Jest u nas już dość długo i zagląda niemalże w każdy zakątek naszej sali.
  2. Rozdanie każdemu dziecku po kilka kartek samoprzylepnych w dwóch kolorach. Zadaniem dzieci będzie wpisanie na kartkach jednego koloru odpowiedzi na pytanie:

    Co -  Twoim zdaniem - spodoba się obcemu przybyszowi w naszej sali?

    oraz na kartkach innego koloru:

    Co – Twoim zdaniem – nie będzie się podobało obcemu przybyszowi w naszej sali?
  3. Dzieci umieszczają swoje odpowiedzi  na przygotowanej wcześniej planszy:

     

Uwagi i sugestie

·         Zebrane słabe i mocne strony powinny stanowić punkt wyjścia do dalszych zajęć, np. warto zastanowić się, co zrobić ze słabymi stronami i metodą burzy mózgów poszukać rozwiązań w sprawie udoskonalenia sali.

·         Technika „obcy przybysz” pozwala zebrać potrzebne dane na dowolny temat.

·         W przypadku dzieci młodszych, jeszcze niepiszących, nauczyciel może zapisywać  wypowiedzi ustne bezpośrednio na plakacie (bez użycia kartek) lub może posłużyć się  dziecięcymi ilustracjami.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin