17 plan (sport).docx

(35 KB) Pobierz

 

 

Tygodniowy plan pracy dydaktyczno – wychowawczej

opracowany w oparciu o program edukacji przedszkolnej

„Nasze przedszkole” MAC Edukacja

 

 

 

             Termin realizacji:   11. 04. 201115. 04. 2011

 

 

             Oddział IV dzieci 5-,6- letnie

 

 

             Temat kompleksowy:  Sporty i zabawy to są supersprawy.

 

 

 

 

 

 

                  Opracowała:

                  L. D. – S.

                 

 

 

 

 

Cele ogólne według programu

Rodzaj aktywności

Nr obszaru z podstawy programowej

Planowane sytuacje edukacyjne

Przewidywane osiągnięcia dzieci

Pobyt na świeżym powietrzu, zabawy

i ćwiczenia ruchowe, spacery, wycieczki

Ø      Aktywność społeczna

Obszar nr 1.

wyrażanie i nazywanie różnych emocji podczas zabaw

prezentowanie własnych wyrobów

przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie

dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich

współdziałanie podczas zabaw

Obszar nr 2.

wiązanie obuwia

porządkowanie po sobie miejsca pracy i zabaw

zwracanie uwagi na kulturę spożywania posiłków

pełnienie dyżurów

Obszar nr 15.

dzielenie się wiadomościami na temat życia w rodzinie

Ø      Aktywność językowa

Obszar nr 3.

aktywne słuchanie rozmówcy

ćwiczenia oddechowe połączone z wypowiadaniem głosek

ćwiczenia narządów artykulacyjnych z wykorzystaniem krótkich tekstów

wyrażanie swoich myśli, potrzeb, przeżyć w rozmowach z rówieśnikami

stosowanie w wypowiedziach prawidłowych form fleksyjnych

formułowanie dłuższych wypowiedzi na ważne tematy

słuchanie wierszy

 

Obszar nr 14.

obserwowanie otoczenia, wymienianie elementów, porównywanie ich z tym, co znajduje się dalej

wyodrębnianie w słowach głosek w nagłosie

składanie obrazków w całość bez wzoru

umiejętne odczytywanie często stosowanych symboli

wykonywanie ćwiczeń rozwijających orientację przestrzenną

wykonywanie prac plastyczno – konstrukcyjnych różnymi technikami

rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych, ćwiczeń gimnastycznych

wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni

rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej

Ø      Aktywność poznawcza

Obszar nr 4.

dbanie o higienę zmysłów

uczestniczenie w zabawach organizowanych przez n-la, dających dziecku satysfakcję i radość

rozpoznawanie przedmiotów za pomocą zmysłu dotyku

uczestniczenie  w zabawach, ćwiczeniach, pracach plastycznych sprzyjających koncentracji uwagi

rozwijanie twórczego myślenia poprzez stosowanie różnych metod i technik, np. burzy mózgów

rozwijanie logicznego myślenia rozwiązywanie rebusów, analizowanie, syntetyzowanie, porównywanie, klasyfikowanie

słuchanie zdań prawdziwych i fałszywych, ocenianie ich wartości logicznej

Obszar nr 13.

poruszanie się pod dyktando n-la

określanie położenia przedmiotów w przestrzeni, stosowanie określeń: daleko, blisko, między

wykonywanie ćwiczeń w parach

posługiwanie się liczbami w aspekcie porządkowym

Ø      Aktywność artystyczna

Obszar nr 8.

słuchanie nagrań piosenek z płyt kompaktowych

uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce

estetyczne, rytmiczne poruszanie się przy muzyce

improwizowanie piosenek ruchem

Obszar nr 9.

odczuwanie radości z tworzenia, działania plastycznego

rysowanie, wycinanie, klejenie

wykorzystanie w pracach plastycznych materiałów odpadowych

Obszar nr 10

uczestniczenie w zabawach konstrukcyjno – technicznych wykorzystujących doświadczenia zebrane podczas poznawania środowiska technicznego np. budowanie różnych konstrukcji z klocków

Ø      Aktywność ruchowa i zdrowotna

Obszar nr 5.

uczestniczenie w zabawach ruchowych

uczestniczenie w zabawach organizowanych w terenie

przebywanie na świeżym powietrzu, uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych

dbanie o higienę poprzez zachowanie porządku w miejscu zabawy, pracy, nauki

Obszar nr 6.

wybieranie bezpiecznego miejsca do zabawy

 

1. poniedziałek: Ruch to zdrowie.

Moja rodzina uprawia sportrozmowy indywidualne na temat zachowań prozdrowotnych dzieci i członków ich rodzin. Wyjaśnienie znaczenia ruchu dla zdrowia i prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka. Doskonalenie mowy i myślenia.

Bawimy się zabawy w kącikach zainteresowań w małych grupach. Zachęcanie do zabawy wszystkich dzieci. Wdrażanie do rozwiązywania spraw spornych w drodze kompromisu. Kształtowanie pożądanych postaw interpersonalnych.

Lubimy zabawy i sportyrozmowa w oparciu o ilustracje. Rozumienie znaczenia ruchu dla prawidłowego funkcjonowania i rozwoju organizmu człowieka. Zapoznanie na podstawie ilustracji z częściami ciała odpowiedzialnymi za poruszanie się człowieka (kończyn, mięśni, kości, stawów). Zachęcanie do aktywnego spędzania czasu, dbałości o kondycję i zdrowie. Budowanie dłuższych wypowiedzi poprawnych pod względem gramatycznym. Wykorzystanie własnych doświadczeń i obserwacji.

Dwóm tańczyć się zachciało – zabawy rytmiczne. Zabawy ruchowe przy znanych piosenkach o tematyce dziecięcej. Wspólne śpiewanie znanych piosenek. Naśladowanie ruchem ich treści. Kształtowanie umiejętności wykonywania płynnych, swobodnych ruchów w rytm muzyki. Nabywanie kompetencji muzycznych i ruchowych.

Zabawy swobodne w kącikach z niewielkim udziałem n-la. Wdrażanie do zgodnej zabawy w małych grupach. Dostrzeganie potrzeb i oczekiwań innych dzieci, przestrzeganie ich praw.

Zgadnij, co robię? zabawa dydaktyczna. Odgadywanie nazw różnych zabaw i sportów na podstawie informacji podawanych przez n-lkę. Rozwijanie umiejętności kojarzenia i wiązania informacji oraz logicznego myślenia.

Skakanka ćwiczenia grafomotoryczne. Rysowanie po śladzie. Doskonalenie sprawności manualnych i koordynacji wzrokowo – ruchowej. Ćwiczenie mięśni dłoni i palców. Zachęcanie do rysowania linii jednym ruchem, bez odrywania dłoni od kartki.

 

 

Zabawyzabawa w formie opowieści ruchowej. Inscenizowanie ruchem słów opowiadania n - la. Rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej. Doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała. Wskazywanie prawej i lewej strony.

Marsze i biegi – zabawa ruchowa orientacyjno – porządkowa. Doskonalenie szybkiej reakcji na umowny sygnał dźwiękowy. Rozwijanie orientacji w przestrzeni.

Nasze zabawyzabawy ruchowe na placu przedszkolnym.  Przypomnienie zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas zabaw ruchowych.

2. wtorek: Na placu zabaw.

Kto się bawi? rozwiązywanie rebusów fonetycznych. Doskonalenie słuchu fonematycznego. Rozwijanie procesów analizy i syntezy słuchowej.

Wietrzyk – ćwiczenia oddechowe. Dmuchanie skrawki bibułki. Usprawnianie pracy narządów oddechowych. Doskonalenie umiejętności nabierania powietrza nosem i wydychania ustami. Wydłużanie fazy wydechu.

Plac zabaw słuchanie wiersza M. Przewoźnika. Nazywanie zabawek znajdujących się na placu zabaw. Określanie położenia przedmiotów w przestrzeni na podstawie ilustracji i bezpośredniej obserwacji. Stosowanie określeń: bliżej, dalej, na prawo, na lewo. Doskonalenie procesów myślowych. Omówienie zasad bezpieczeństwa obowiązujących na placu przedszkolnym podczas korzystania ze sprzętu. Nabywanie nawyku dbania o własne bezpieczeństwo.

Zabawy swobodne w sali zgodnie z zainteresowaniami dzieci. Zapraszanie do udziału w zabawie dzieci nieśmiałych. Rozwijanie umiejętności nawiązywania i utrzymywania kontaktów społecznych. Integracja grupy.

Na rowerze i hulajnodze układanie obrazka z części bez wzoru. Doskonalenie spostrzegawczości. Rozwijanie logicznego myślenia, procesów analizy i syntezy. Budowanie wypowiedzi na temat ułożonych obrazków.

Sześć zwrotek na temat wrotek - ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin