PROJEKT OCENY DOROBKU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY.doc

(26 KB) Pobierz
PROJEKT OCENY DOROBKU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY

PROJEKT OCENY DOROBKU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY

 

 

NAUCZYCIEL STAŻYSTA: . . . . . . . . . . . . . . . .

OPIEKUN STAŻU: . . . . . . . . . . . . . . . .

DATA ROZPOCZECIA STAŻU: . . . . . . . . . . . . . . . . .

DATA ZAKOŃCZENIA STAŻU: . . . . . . . . . . . . . . . . . 



Pan/Pani  . . . . . . . . . . . . . . . . . – nauczyciel . . . . . . . . . . . . . pracujący/ca . . . . . . . . . . . ubiegający się o awans na stopień nauczyciela kontraktowego w okresie swego stażu rzetelnie wypełniał wymagania oraz sumiennie wykonywał  zadania wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2000r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego nauczycieli (§3, pkt 1-4), zawarte w planie rozwoju zawodowego. Systematycznie gromadząc odpowiednią dokumentację w terminie wywiązywał się z realizacji poszczególnych zadań:

 

  1. Zapoznał się z organizacją i zasadami funkcjonowania szkoły, w tym:

ò                 zapoznał się z prowadzeniem dokumentacji obowiązującej w szkole (dziennik lekcyjny, arkusze ocen);

ò                 poznał przepisy prawne dotyczące zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i pracy w szkole;

ò                 przeanalizował Statut Szkoły, Program Wychowawczy Szkoły i Plan Rozwoju Szkoły oraz Program Profilaktyczny Szkoły;

ò                 zapoznał się i wdrażał Wewnątrzszkolny System Oceniania.

 

  1. Uczestniczył jako obserwator w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu w wymiarze 2 godzin w miesiącu oraz analizował te zajęcia z opiekunem stażu.

     Wykazał się też umiejętnością prowadzenia własnych zajęć w wymiarze 1 godziny w miesiącu, w sposób zapewniający właściwą realizację podstawowych zadań szkoły. Poprawnie planował swój proces dydaktyczny, prawidłowo wykonał i realizował plany wynikowe. Właściwie konstruował scenariusze zajęć edukacyjnych i formułował cele główne i operacyjne. Prowadząc zajęcia trafnie dobierał metody, formy pracy, jak i pomoce dydaktyczne do osiągnięcia poszczególnych celów.

Ponadto aktywnie włączał się do organizacji imprez szkolnych i zajęć pozalekcyjnych, takich jak: Dyskoteki, Akademia z okazji Konstytucji 3 Maja, Ferie w szkole, Festyn oraz wycieczki szkolne. Wykazał się umiejętnością omawiania własnych i obserwowanych zajęć. Formułował odpowiednie wnioski, trafnie oceniała swe mocne i słabsze strony, był otwarta na sugestie opiekuna stażu.

             

  1. Poznawał środowisko uczniów i ich problemy, m.in. poprzez kontakt z Kuratorem Sądowym. oraz uczestnictwo w zebraniach z rodzicami, bowiem był do ich dyspozycji, w celu omówienia wyników nauczania uczniów. Brał czynny udział w Festynie, zorganizowanym w celu zbiórki pieniędzy na potrzeby szkoły.

 

  1. Uczestniczył w wewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego nauczycieli pogłębiając swą wiedzę merytoryczną i metodyczną. Uczestniczył w szkoleniu WDN na tematy: Metod stosowanych w nauczaniu” dotyczącym form i metod stosowanych w pracy z uczniem oraz w kursie pt.: „Kurs kierowników wycieczek szkolnych”.
     


                   Po przeanalizowaniu sprawozdania z realizacji zadań zawartych w planie rozwoju zawodowego stwierdzam, że nauczyciel stażysta dobrze wykonał swoje zamierzenia. W ciągu naszej dziewięciomiesięcznej współpracy wykazał się zainteresowaniem zarówno w dziedzinie nauczania, jak i wychowania oraz otwartością  na nowe  wyzwania  stawiane przez szkołę. Swoją życzliwością, komunikatywnością i cierpliwością – cechami tak bardzo przydatnymi w pracy nauczyciela – zyskał sobie sympatię uczniów.


Proponuję pozytywną ocenę dorobku zawodowego za okres stażu

 

Opiekun stażu:

                                                                                                                          . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin