Załącznik 10 - Łączność cz. IV Radar i TCAS.pdf
(
3440 KB
)
Pobierz
MIĘDZYNARODOWE NORMY
I ZALECANE METODY POSTĘPOWANIA
ZAŁĄCZNIK 10
do Konwencji
o Międzynarodowym Lotnictwie Cywilnym
ŁĄCZNOŚĆ LOTNICZA
_______________________________________
TOM IV
SYSTEMY DOZOROWANIA I UNIKANIA KOLIZJI
Niniejsze wydanie obejmuje wszystkie
zmiany, które zostały przyjęte przez
Radę przed dniem 27 lutego 2007 r.
i zastępuje z dniem 22 listopada 2007 r.
wszystkie poprzednie wydania
Załącznika 10, tom IV
Informacje dotyczące zastosowania
„Norm i zalecanych metod postępowania”
znajdują się w „Przedmowie”
Wydanie czwarte
Lipiec 2007
Organizacja Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego
ZMIANY
Zmiany publikowane są regularnie w
Dzienniku Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa
Cywilnego ICAO
oraz w comiesięcznym uzupełnieniu
do Katalogu publikacji i środków au-
diowizualnych ICAO
, z którymi posiadacze niniejszej publikacji powinni się zapoznać. Tabele
do zapisu zmian zamieszczono poniżej.
POPRAWKI I ERRATA
ZMIANY
POPRAWKI
Data
wprowadzenia
Data
wpisu
Data
wydania
Data
wpisu
Nr
Wpisujący
Nr
Wpisujący
70 - 82 Wprowadzone w niniejszym wydaniu
83
Nie dotyczy tego tomu.
ii
Spis treści
0.
Przedmowa .................................................................................................................................................
v
1.
Definicje .................................................................................................................................................. 1-1
2.
Postanowienia Ogólne ............................................................................................................................ 2-1
2.1.
Wtórny radar dozorowania (SSR) ............................................................................................2-1
2.2.
Kwestie czynnika ludzkiego ..................................................................................................... 2-6
3.
Systemy dozorowania............................................................................................................................. 3-1
3.1.
Charakterystyka systemów wtórnych radarów dozorowania ...................................................3-1
T-3 Tabele do rozdziału 3..............................................................................................................3-65
R-3 Rysunki do rozdziału 3........................................................................................................... 3-78
4.
Pokładowy system unikania kolizji (ACAS)......................................................................................... 4-1
4.1.
Definicje dotyczące pokładowego systemu unikania kolizji .................................................... 4-1
4.2.
Ogólne postanowienia i charakterystyka systemu ACAS I ......................................................4-3
4.3.
Postanowienia ogólne dotyczące systemów ACAS II i ACAS III ...........................................4-5
4.4.
Skuteczność układów logicznych systemu unikania kolizji ACAS II ....................................4-28
4.5.
Wykorzystanie raportów w sygnale rozszerzony squitter ..................................................... 4-40
5.
Sygnał rozszerzony
squitter
modu S...................................................................................................... 5-1
5.1.
Charakterystyka systemu nadawczego .....................................................................................5-1
5.2.
Charakterystyka systemu odbiorczego (ADS-B In i TIS-B In) ................................................5-2
T-5 Tabele do rozdziału 5................................................................................................................5-9
R-5 Rysunki do rozdziału 5............................................................................................................5-13
6.
D-IV Dodatek do do tomu IV ............................................................................................................. D-1
1. Wyposażenie, funkcje i możliwości .......................................................................................... D-1
2. Czynniki wpływające na skuteczność systemu ..........................................................................D-5
3. Warunki techniczne wdrażania systemu.....................................................................................D-7
4. Typowe algorytmy i parametry wykrywania zagrożeń i generowania wskazówek..................D-37
5. Techniki dozorowania hybrydowego stosowane przez system ACAS II .................................D-52
6. Skuteczność układów logicznych systemu unikania kolizji .....................................................D-53
T - D Tabele do Dodatku do Tomu IV .......................................................................................... D-62
R - D Rysunki do Dodatku do tomu IV ........................................................................................ D-64
iii
Załącznik 10 – Tom IV
22/11/07
iv
0.
Przedmowa
Tło historyczne
Normy i zalecane metody postępowania dla Łączności Lotniczej zostały po raz pierwszy przyjęte
przez Radę 30 maja 1949 r. w wyniku postanowień Artykułu 37 Konwencji o Międzynarodowym Lotnictwie
Cywilnym (Chicago 1944) i określone jako Załącznik 10 do tej Konwencji. Zaczęły obowiązywać z dniem 1
marca 1950 r. Normy i zalecane metody postępowania opracowane zostały na podstawie zaleceń przedsta-
wionych przez Wydział Łączności na jego trzeciej sesji w styczniu 1949 r.
Do wydania siódmego włącznie, Załącznik 10 publikowany był w jednym tomie zawierającym cztery
części wraz z towarzyszącymi im załącznikami: część I – Wyposażenie i Systemy, część II – Częstotliwości
Radiowe, część III – Procedury oraz część IV – Kody i Skróty
Na mocy Poprawki 42 z Załącznika usunięto część IV; kody i skróty zawarte w tej części zostały przenie-
sione do nowego dokumentu oznaczonego jako Doc 8400.
W wyniku przyjęcia Poprawki 44 w dniu 31 maja 1965 r. wydanie siódme Załącznika 10 zostało zastą-
pione dwoma tomami: tomem I (wydanie pierwsze) zawierającym część I – Wyposażenie i systemy, część II –
Częstotliwości radiowe, oraz tomem II (wydanie pierwsze) - Procedury łączności.
W wyniku przyjęcia Poprawki 70 w dniu 20 marca 1995 r. Załącznik 10 został zmieniony, tak aby zawie-
rał pięć tomów: tom I – Pomoce radionawigacyjne; tom II – Procedury łączności; tom III – Systemy łączności;
tom IV – Radary dozorowania i systemy unikania kolizji oraz tom V – Wykorzystanie spektrum lotniczych czę-
stotliwości radiowych. W wyniku poprawki 70 w roku 1995 zostały opublikowane tomy III i IV, a w 1996 r. tom
V z poprawką 71.
Tabela A przedstawia historię Załącznika 10, wraz z kolejnymi poprawkami, streszczeniem głównych,
wymaganych tematów oraz datami przyjęcia Załącznika i poprawek przez Radę oraz ich wejścia w życie i zasto-
sowania
.
Działania Umawiających się Państw
Powiadomienie o rozbieżnościach.
Zwraca się uwagę Umawiających się Państw na nałożony na nie
przez Artykuł 38 Konwencji obowiązek informowania ICAO o jakichkolwiek rozbieżnościach pomiędzy ich
krajowymi regulacjami prawnymi i praktykami, a międzynarodowymi normami zawartymi w niniejszym
Załączniku oraz o jakichkolwiek poprawkach do nich wprowadzanych. Zaleca się, aby Umawiające się Pań-
stwa zawierały w takich powiadomieniach wszelkie rozbieżności z zalecanymi metodami postępowania zawar-
tymi w niniejszym Załączniku oraz z dokonanymi w nich poprawkami, w przypadku gdy powiadomienie o ta-
kich rozbieżnościach jest ważne dla bezpieczeństwa ruchu powietrznego. Ponadto, zaleca się aby Umawiające
się Państwa powiadamiały ICAO na bieżąco o wszelkich, mogących później wystąpić rozbieżnościach lub o
anulowaniu jakichkolwiek, uprzednio zgłoszonych rozbieżności. Szczególna prośba dotycząca zgłaszania roz-
bieżności zostanie przesłana Umawiającym się Państwom natychmiast po przyjęciu każdej poprawki do niniej-
szego Załącznika.
Zwraca się również uwagę Umawiających się Państw na postanowienia Załącznika 15 związane z publi-
kacją rozbieżności pomiędzy ich krajowymi regulacjami prawnymi i praktykami a odnoszącymi się do nich
normami i zalecanymi metodami postępowania ICAO z wykorzystaniem Lotniczej Służby Informacyjnej, jako
dodatkowego obowiązku nałożonego na te państwa na podstawie Artykułu 38 Konwencji.
v
Załącznik 10 – Tom IV
22/11/07
Plik z chomika:
pilot1216
Inne pliki z tego folderu:
Załącznik 18 – Bezpieczny transport materiałów niebezpiecznych drogą powietrzną.pdf
(444 KB)
Załącznik 17 – Ochrona międzynarodowego lotnictwa cywilnego przed aktami bezprawnej ingerencji.pdf
(508 KB)
Załącznik 16 – Ochrona środowiska cz.II Emisje z silników statków powietrznych.pdf
(1560 KB)
Załącznik 16 – Ochrona środowiska cz.I Hałas statków powietrznych.pdf
(2983 KB)
Załącznik 15 – Służby informacji lotniczej.pdf
(2337 KB)
Inne foldery tego chomika:
- II w.św. - Pacyfik, Azja
- II w.św. - Rosja - ZSRR
- II w.św. Afryka, Atlantyk
- ★ Oszukać Umysł
ENCYKLOPEDIA KOŚCIELNA
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin