przykładowa diagnoza IQ.doc

(29 KB) Pobierz

              Badaniem z dnia 22.11.2008 roku, stwierdza się ogólną sprawność intelektualną badanej w górnej granicy przeciętnej normy *

**

Występuje nieznaczna dysharmonia w poziomie rozwoju poszczególnych zdolności. Sprawność pamięci bezpośredniej i koncentracja uwagi jest znacznie wyższa od ogólnego poziomu inteligencji.

Zdolność organizowania fragmentów w logiczną całość jest natomiast nieco niższa od ogólnego poziomu inteligencji.

 

Odnosząc poziom rozwoju poszczególnych zdolności do przeciętnych norm w populacji ***, stwierdza się :

- bardzo wysoką sprawność pamięci bezpośredniej i koncentracji uwagi

- poziom rozumienia społecznego mieszczący się w górnej granicy przeciętnej normy

- poziom wiedzy mieszczący się w górnej granicy przeciętnej normy i przeciętny zasób słownictwa

- przeciętną sprawność funkcji percepcyjnych, w tym jednak ponadprzeciętną koordynację wzrokowo-ruchową

- przeciętną sprawność procesów myślowych, w tym zdolność klasyfikowania mieszczącą się w górnej granicy przeciętnej normy

             

 

 

 

* - IQ

>145 – bardzo wysoki

131 -145 – wysoki

116-130 – powyżej przeciętnej

85-115 – przeciętny

70-84 – poniżej przeciętnej

55-69 – niski; lekkie upośledzenie umysłowe

<55 – głębsze upośledzenie umysłowe

 

** - tu jeśli ktoś ma taki przypadek trzeba napisać o dysharmonii między IQ słownym, a wykonawczym (jeśli jest różnica ponad 15)

 

*** -

1-3 – bardzo niski

4-5 - niski

6 – poniżej przeciętnej

7-13 – przeciętny

14 – powyżej przeciętnej

15-16 – wysoki

17-19 – bardzo wysoki

 

Nazwy poszczególnych zdolności wziąłem z Kostrzewskiego, jak ktoś nie ma to przyniosę do skserowania w poniedziałek :)

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin