AUDI_80_typ_B4_PORADNIK - PYTANIA I ODPOWIEDZI.pdf

(671 KB) Pobierz
AUDI 80 typ B4 - PORADNIK UZYTKOWNIKA
AUDI 80 typ B4 - PORADNIK UŻYTKOWNIKA
Silnik 1,6 benzyna, pelen wtrysk (oznaczenie ABB) w Audi 80
1. Ile takie auto ma KM ?
2. Jak efektywnie podrasowac silnik, ale tak zeby nim jezdzic a nie zajezdzic?
3. Ile maksymalnie da sie z niego wycisnac mocy?
Symbol sinika:ABB
Rodzaj:R4
Pojemność:1,6
Moc:102@6300
Moment:135@3500
Rodzaj zasilania: Benzyna K-Jetronic
Liczba cylindrw:4
Model auta:80 (B4)
Wnoszę że to NA czyli wolnossący... czyli stosunkowo kosztowne przerbki niewiele dające niestety... z tego
za co mozna sie zabrać to: wydech, dolot, wałek, planowanie głowicy i polerka . Zapomnij o: magnetyzer,
strumienica. Nie wiem jak u Ciebie z wtryskami moze tu jest wiekszy potencjał. Po planowaniu tylko Pb98 niestety.
Jak chcesz coś robic z silnikiem to proponuje ci cos kompleksowego u kogoś kto ma pojecie o wolnossacych jak
Chojnacki Motor. Jak chcesz cos tanszym kosztem to dowiedz się co da ci zrobienie głowicy ( bo masz małą
pojemnoość). Po samym splanowaniu w B4 ABK bardzo poprawił sie dł i reaguje bardzo ostro na gaz na
pierwszych biegach. Wysokie obroty się nie poprawiły ale strat nie ma. Jedyny minus to tankowanie Pb 98.
Auto Check – dokladka w zegary w Audi 80
Normalnie mam zwykłego 3 lampkowego Mini Checka. Czy jest jakiś patent żeby check pracował, ale pokazywał
chociaż te 3 najważniejsze sprawy ?
Jak podlaczysz to bedzie pokazywal te 3 sprawy, ale dodatkowo bedzie pokazywal wiele innych bledow bo
nie bedziesz mial czujnikow, dlatego trzeba by bylo poprowadzic kabelki do tych rzeczy, kupic czujniki lub
zmostkowac kable zeby nie wyswietlalo bledow.
Oczywiście jest także możliwa podmianka w druga strone czyli Z Auto Checka na Mini Checka gdy ktos chce
uniknac problemow np. przy przekladaniu samego modulu Bord Computera ale wtedy trzeba troche pokombinowac z
ukladami scalonymi żeby wszystko zamknelo się w obudowie, jednak wszystko jest wykonalne i sprawdzone.
Bzyczek wlaczonych swiatel w Audi 80
1. Jaki jest numer przekaznika w wersjach B3?
2. Gdzie on się znajduje w B3 a gdzie w B4?
3. Co sprawdzic gdy nie działa, nie reaguje?
Ma on nr 290 i znajduje sie nad lewym kolanem kierowcy, latwo go poznac bo ma dziurki (dla glosniczka) na
"dekielku" czyli obudowie, niestety znajduje sie on tylko w modelu B3 bo w B4 ten glosniczek wmontowany jest w
modul Mini Checka lub Auto Checka. Jeżeli nie dziala należy sprawdzic grzybki rozlaczajace w drzwiach i ich styki
czy nie sa zasniedziale lub sam glosniczek czy nie jest uszkodzony.
Ciśnienia w oponach roznych modeli Audi 80
1. Jak bardzo mogę obniżyć ciśnienie w oponach, by bez obawy obrotu opony na feldze i przytarcia opony przez
felgę, strzelać ze sprzęgła w mojej S2? powiedzmy, że masa auta to 1.5 tony, a oponki j/w?
2. Co myślicie o pompowaniu opon azotem?
Mam opony 15" 205/60 , ktre standardowo powinny być pompowane na 2.5bara ciśnienia. Jak wiadomo,
zmniejszając ciśnienie w nich, zmniejszam ich rzeczywistą średnicę, a dodatkowo mam lepszy grip, co przydaje się w
wyścigach na 400m. W Coupe na takich właśnie gumkach zalecane ciśnienie jest pomiędzy 2.1 i 2.7 więc myślę że
nie powinieneś schodzić poniżej 2.1. Napompowalem azotem w Poznaniu jak byłem, ale nie wiem czy to mi coś daje
czy to tylko bajer jest. Zmniejszajac cisnienie nie zmniejszasz obwodu koła, jedynie wysokosc samochodu no i
zwiekszysz przyczepnosc, ale tez do pewnego stopnia a napewno oponki sie szybciej zetra. Nie chodzi mi o ścieranie
się, chodzi mi o to, czy mi się nie przekręcą na feldze i urwą wentylki. Podobno nie ma roznicy cisnien w oponach
spowodowanej zmiana temperatur - podobno - opony sie mniej nagrzewaja (na moj rozum - nieprawda bo w
powietrzu jest przeciez kupa azotu tak czy siak) ale co do tego pierwszego to jestem w stanie to zaakceptowac i moze
byc to mile w sezonie zimowym.
Ogolne dane kazdego modelu i stopien cisnienia powietrza jaki powinien znajdowac się w oponach jest
podany w instrukcji samochodu lub na naklejce umieszczonej po wewnetrznej stronie klapki wlewu paliwa. Sa tam
wszystkie dane cisnien nawet w stosunku do zaladowania auta ciezarem.
Czerwone kreski na tarczach w licznikach Audi 80
1. Po co one sa?
2. Co oznaczaja?
Dodam ze dzisiaj sobie sprawdzilem predkosc na kazdym biegu i na I przy 7000 obr jest wlasnie 50km/h, a na
III przy 7000 obr jest wlasnie 130km/h. Ale w poprzednim Audi B2 1.8 90KM tez miala te kreski i tez na 50 i 130
km/h. Może to są ograniczenia prędkości w Niemczech. A może to jest zaznaczone ile fura poleci na I i II biegu na
maxa. No dobra ale ja na II biegu i 7000 obr mam 85 km/h. A w poprzednim modelu na II biegu mialem kolo 105
km/h wiec to nie to. 50 km/h to prędkość dozwolona w terenie zabudowanym, a 130 km/h to prędkość zalecana na
autostradzie, w niemczech oczywiście... to nie moze byc takie proste ... na liczniku (zegarach) czerwonymi kreskami
powinny byc oznaczane jakies wazne pod wzgledem technicznym wartosci a nie jakies zalecane predkosci to musi
byc cos innego. Może jest tak jak dla np. wskaźnika temperatury, ktry po podłączeniu przyrządu testującego vag
"ileś tam" (czytaj rezystora 8) ) powinien wskazywać w pobliżu tych czerwonych kresek - sprawdziłem to osobiście.
Trzeba by znaleść opis sprawdzenia poprawności działania prędkościomierza i pewnie wszystko się wyjaśni. To są
dozwolone predkości na 100%. A co jak samochody są eksportowane do krajw o innych limitach ograniczeń Mj
np. jeździł we Francji a na prędkościomierzu ma kreski. Nie wiem jakie jest tam ogranicznie prędkości ale mam
kreski przy 50 i 130.To są dozwolone prędkości w Niemczech bo stosuje się je z rżnymi silnikami więc nie ma tu
wpływu ile silnik wyciąga na konkretnych obrotach. A auto zza oceanu ... moze ma inne wartosci na blacie? Zawsze
myslalem ze te kreski to: najnizsza zalecana predkosc na najwyzszym biegu, a ta druga to predkosc do ktorej auto jest
wmiare ekonomiczne i nie "zylowane" na trasie.U mnie jest tylko jedna, jest ona na 55 MPH czyli okolo 90 km/h, co
moze potwierdzac ktoraz z tez dotyczacych ograniczen predkosci w danych krajach. No i tak właśnie jest. Nie ma
sensu dłużej nad tym myśleć.
Reasumujac wyszlo na to ze te kreski na tarczy predkosciomierza w licznikach Audi 80 wskazuja na
predkosci dopuszczalne jakie można rozwijac na terenie niemiec i europy w terenie zabudowanym i na autostradach.
Hamulec reczny w Audi 80
1. Jak sie zdejmuje pastiki ktore sa nalozone na dzwignie od hamulca recznego?
Zaciagasz reczny do gory, siedzac na fotelu kierowcy zagladasz od strony pasazera i widzisz otwor w
plastiku, wkladasz tam plaski srubokret i podnosisz taki cyngiel ktory zachodzi na ucho poprzez nagiecie srubokreta,
jednoczesnie ciagnac za rekojesc hamulca w strone kokpitu, wysuwa sie ta krotka czesc (rekojesc) pozniej tylko
wysuwasz te druga czesc i juz mozesz zdejmowac np. tunel (mocowany na dwie srubki - nie zapomniec).
Długie światła w Audi 80 – rozne wersje
1. Jak przerobić, czemu długie nie palą ?
Oryginalnie w B4 powinny być takie ze jest żarwka z dwoma żarnikami i jedno duże lustro + jeszcze
pozycja razem, ale poprzedni właściciel wymienił je na soczewki i problem polega na tym że oprcz tego że jak
właczam długie to gasną soczewki (i to jest w tym momencie źle bo w tamtych lampach gasł żarnik od krtkich a
zapalał się od długich a tu nie powinien gasnąć) to do tego długie się nie zapalają i w tym momencie nie mam świateł
w ogle. To że gasnie soczewa to w/g mnie jest okej - w tych pojedynczych tez gasną mijania jak włączasz drogowe
na stałe - jak mrugasz drogowymi to zgadzam sie palą się obydwa...sprawdz w rozpisce bezpiecznikow moze
drogowe maja osobny. W nowych modelach Audi na 100% świeca obydwie zarwki na długich zwłąszcza jak sa
xeony to musialy by sie zarwki odpalac przy kazdej zmianie co napewno nie wpływało by na ich trwałosc. Sam tez
załozylem reflektory podwjne i to przerobilem. Nie ma z tym wielkiego problemu potrzeba 2 diody prostownicze
najlepiej jakies 3-5A i 2 najzwyklejsze przekazniki. Mozna to zrobic na samych diodach ale nie polecam bo
przełacznik moze siaść a przekazniki odciaza znaczaco przełacznik i napewno posłuzy o wiele dłuzej. Nie wiem jak
jest w B4 ale u mnie kazdy reflektor ma odzielny bezpiecznik oraz odzielne sa od mijania i długich co daje razem 4
bezpieczniki. Łatwo je odnalesc nie majac schematu wystarczy zwykly prbnik, potem odnalesc z tylu kabelki i te
przed bezpiecznikiem przeciac i potem wedlug schematu. na zasilanie przekaznikow dobrze włozyc jakis 40-50A
bezpiecznik dla zdrowotnosci. Rozebrałem te przełączniki żeby zrobić te długie światłą i okazało się żę blaszka od
styku się rozgieła. Ponadto żeby podłączyć reflektor tak aby krtkie nie gasły wystarczy przepiąć w kostce od
przełącznika (fioletowo-czarnej) złty przewd od krtkich świateł z pozybji 56b na styk w pozycji 56 i już krtkie
się nie wyłaczają gdy włączają się długie.
Ciekawostka: Jeżeli wydaje się ze swiatla kiepsko swieca a wymiana zarowki nic nie dala, trzeba wyczyscic
szklo reflektora od zewnatrz i wewnatrz, a jeżeli sa soczewki to rwnież soczewke od strony klosza i od strony
zarowki.
Dodatkowe swiatlo stop
Zakupiłem orginalne swiatełko stopu, podłączylem, wszystko, pieknie swieci, idealnie pasuje, ale nie gasnie mi na
checku napis "brems light" natomiast jak odlacze swiatło gasnie. Co trzeba zrobic? Moze ktos cos doradzi?
Podpinalem sie pod tylne swiatlo, pod sama zarowke jak i pod wolne miejsca gdzie jest "+" dalej nie gasnie , aha
zarowki wszystkie dobre w nowym swiatelku moze to miec jakis wplyw za na przewód "+" zalozlem dodatkową
zlaczke z bezpiecznkiem?
Jeżeli podepniesz dodatkowy pobr prądu/opr pod jedną żarwkę, to automatycznie komputer wykryje, że
jest rżnica pomiędzy obiegami na lewej i prawej ścieżce, co zgłasza jako błąd. Podejrzewam, że AC jest tak czuły,
że nawet powie ci, że masz za silną żarwkę założoną - być może tak właśnie zasymulowałeś. Wyjściem powinno
być zamontowanie dodatkowej lampy rwnolegle, a nie szeregowo, nie wpinając się w obieg jakiejkolwiek żarwki,
tylko bezpośrednio do przełącznika, ktry je włącza. Choć, myślę, że powinieneś się udać do elektryka... bo ja mogę
źle radzić. Może pociągnąć dodatkowy przekaźnik, tylko załączany z jednego przełącznika co oryginalny?
Kupujesz najprostszy przekaźnik na 12v, rozgałęziasz przełącznik od stopw, ten przy pedale, dajesz drugie kable do
przekaźnika, a potem już ciągniesz osobną instalację do stopu do tyłu poprzez ten przekaźnik i finito.
Można dolozyc przekaźnik ale zasilanie do niego wziałem z podświetlenia bagażnika a światło stop z lampy i nie
trzeba ciągnąć nic od przodu samochodu a sam przekaźnik chowasz za boczą tapicerkę lub po prostu podlaczyc
zarowke z drugiej strony i schowac ja pod tapicerke w bagazniku - CHECK nie wykrywa roznicy pradu w obu
obwodach.
Elektyrczna regulacja swiatel w Audi 80
W swojej B4 mam elektryczna regulcje swiatel lecz nie dziala i tu mam pytanie czy jest bezpiecznik od silniczkow?
Co do elektrycznej regulacji to możliwe że masz uwalony silniczek, a dokładnie potencjometr wewnątrz niego
bo umnie tak było. Kolega prbował naprawiać grafitem i nawet się udało do czasu gdy się zatarł na maxa. Zacznij
od sprawdzenia przelacznika z koleczkiem w desce. Mechanizm potrafi sie zaciac. Rozbierz podotykaj, pokrec
silnikiem, podlacz, moze ruszy. Jak masz zailacz regulowany w domku to do sprawdzenia potrzebujesz trzy
podlaczenia: + - i ....potencjometr. Wez sobie potencjometr taki ze 100k i srodkowy (suwak) podlacz do silownika, a
reszte z potencjometru to jeden do plusa a drugi do minusa. Ustaw potencjometr na srodek i wlacz zasilacz. Reguluj
powoli tylko nie dawaj do konca. Musi dzialac.
Podsumowanie: silniczki sa opcja, nie posiadaja bezpiecznikow w skrzynce bezpiecznikow, awariom
najczesciej ulega przycisk sterujacy a nie sam silniczek. Silniczki sa uniwersalne i można je stosowac zamiennie do
lamp pojedynczych (jednolustrzanych) jak i zespolonych (podwojny odblysnik) czy soczewkowych. Same przyciski
sa rozbieralne i można wymieniac przepalone zarowki, jednak jest przy tym procesie zalecana ostroznosc ze względu
na duza delikatnosc materialu.
Elektryczne szyby w Audi
1. Nie działają mi el. Szyby, podświetlenie włączników od szyb. Problem jest od kierowcy i od pasażera.
2. Niemoge zamknąć tylnej prawej szyby z "panela" w dzwiach kierowcy otworzyć się da ale zamknąć juz nie,
czasami tez nie wszystkie te przyciski od otwierania sie swieca( B4 2.3 92r) Ma ktoś na to jakąś rade?
3. Czy szyba od pasażera powinna po wcisnieciu i puszczeniu przycisku spadac sama do dolu, bo ta od kierowcy
wlasnie tak sie zachowuje a od pasazera zatrzymuje sie, czy jest to jakos programowalne mam dwie szyby w pradzie?
4. Nieotwieraja mi sie szyby tylnie tymi guzikami z w tylnich dzwiach musze trzymac taki duzy przycisk w przednich
ze by te z tylu dalo sie sterowac w tyle?
odp1 Skrzynka z bezpiecznikami i przekaznikami...a poza tym nie ma bezpiecznika tylko do szyb. Na 90%
masz walniety przekaźnik - jest obok lewej nogi kierowcy za ta plastykowa oslona (nie pod kierownica a na slupku).
Przekaźnik jest duzy, tak jakby podwjny. Musisz go rozebrac i gdzies w srodku na plytkach bedzie zimny lut albo
przerwe na wlutowanym kondensatorze. Poszukaj, przelutuj i bedzie dzialac. Nie wiem jak to jest tutaj rozwiazane
ale w V8 jak rowniez w niektorych autach audi/vw jest bezpiecznik od szyb, przeciazeniowy. koszta niebotyczne jak
za taki drobiazg. Wyjąłem przekaznik i sie okazało że są pordzewiałe wtyki od przekaznika. Wyczyscilem
nasmarowałem wazelinką i od razu zadziałało. Mogllibyscie mi podac numer tego przekaznika? Numeru ci nie
podam,sam spisz. Wykrec plastik oslaniajacy slupek na dole przy dzwigni otwierania klapy silnika. Jest bodaj na 1
wkret. Ujrzysz przekaznik, brazowa albo czarna kostka. Wyciagnij go imasz numery na wierzchu.
odp2 Albo przełącznik albo wiązka - ale według mnie przełącznik jest zepsuty, trzeba rozebrać i naprawić.
Uszkodzony może być podobno też ten w drzwiach a nie koniecznie na panelu i wtedy podobno też może nie działać.
Wystarczy wyczyścic styki w przełaczniku , a co do swiecenia to one gasna po pewnum czasie po zgaszeniu silnika
mialem podobny problem nie dzialaly mi wogle szyby inie swiecily przelaczniki. Wyjałem przekażnik ten przy
przednim słupku przeczysciłem styki i wszystko jest ok.
odp3 Wszystko jest poprawnie.
odp4 Ten duzy przycisk odcina zasilanie od tylnich drzwi ... jest to przycisk typu isostat wiec jezeli musisz
go trzymac zeby dzialaly szyby z tylu to najprawdopodobniej uszkodzeniu uklegla zapadka w przycisku ktora
przytrzymuje przycisk w pozycji ON(wcisniety).
Dokladajac elektryczne szyby do Audi 80, w ktrym takowych nie było można to zrobic kompletujac cala
instalacje elektryczna z przekaznikami, prowadnice szyby z silnikami, panele drzwiowe z przyciskami sterujacymi.
Przelozenie samych prowadnic z silnikami nie stanowi zadnego problemu jednak powinno sie zdemontowac rame
drzwi z szyba aby uniknac uszkodzenia i niepotrzebnych komplikacji. Jeżeli nie posiadamy przekaznikow nie ma
problemu możemy podpiac wszystko „na krotko” przy pomocy schematu i wtedy musimy się nastawic na to ze nie
będzie elementu samoczynnego podnoszenia się szyby po przytrzymaniu przycisku. Pamietac należy o tym ze
elektryczne szyby wymagaja innych raczek w tapicerkach drzwi lub inne miejsca na lokalizacje przyciskow do
podnoszenia i opuszczania szyb.
Twardy hamulec nozny w Audi 80
Wydaje mi się, że w moim samochodzie pedał hamulca jest zbyt twardy, w porównianiu z innymi autami. Żeby
zahamować ostro muszę go dosyć mocno wcisnąć. Podobnie jest przy zwykłym hamowaniu, tak jakby hamulce
reagowały dopiero, gdy porządnie przycisnę pedał. Czy to może być uszkodzony układ wspomagający? A może B4 tak
po prostu mają?
W porwnaniu do Renault ojca, w B4 jest twardy pedał, trzeba go zdecydowanie mocniej depnąć żeby dobrze
zahamować. Osobiście przyzwyczaiłem się do tego i nie przeszkadza mi to w ogle.
Jeżeli masz problem z zablokowaniem kl to nic innego jak servo od hamulcw, masz nieszczelne...najłatwiej
sprawdzic servo przed uruchomieniem silnika, wcisnij i trzymaj pedał hamulca i odpal motor jeżeli pedał pozostanie
w tej samej pozycji to masz walniete servo.
Bez włączonego silnika praktycznie nie da się wcisnąć hamulca. Jest twardy jak cholera.
Także mam porwnanie do Megana moich rodzicw i faktycznie u nich wystarczy lekko dotknąć pedału hamulca
żeby auto stało jak wryte. Na początku też mi troszkę przeszkadzało - ale jak koledzy wcześniej wspomnieli
wszystko jest kwestią przyzwyczajeń.
OK, czyli wszystko w porządku. Cały weekend jeździłem Toyotą porsto z fabryki, w ktrej wszystko działa na dotyk.
Dlatego trudno mi było przestawić się z powrotem i stąd wątpliwości.
Proponuje zwrcic uwage na waku pompe , przerabiałem to w Nissanie Patrolu, z czasem na biezni wycieraja sie
rysy i waku nie dale odpowiedniego ciśnienia przez co hamulec robi sie twardy . Zdejmij przewd z serwa i na
odpalonym silniku zatkaj go palcem powinno bardzo mocno ssac a palec i aby go oderwać trzeba użyc siły, jeżeli ssa
lekko waku raczej do wymiany.
Jak nie uruchomisz samochodu to bedzie ciezko chodzil pedal a jak zalaczysz to lekko, ale bedzie uczucie
hydraulicznego oporu...w nowych samochodach jest to juz inaczej rozwiazane i przy lekkim wciskaniu, heble lapia
jak cholera. czasami smigam seatem cordoba z 2001 i nie podoba mi sie takie dzialanie hamulcow.
Wiazka elektryczna kabli bagaznika w Audi 80
Wiązka kabli idzie do bagażnika i zgina się przy każdym otwieraniu i zamykaniu. A że często korzystam to mi
się już dwa razy złamały kable. Teraz znowu się to dzieje. Ktoś poradził mi żebym wstawił kable silikonowe ale
nigdzie nie moge takich dostać. Jednyne co w sklepach mają to kable silikonowe do gitary czy do mikrofonu takie
grube. Może ktoś pomoc, gdzie tego szukać i jak to wygląda? Czy to są po prostu cieńie kable z których zrobie wiązke
czy gotowa wiązka?
Mam ten sam problem. Co jakiś czas dorabiam kawałki kabelkw. Nie wiem czy sie nie mylę ale może tak
przejść się do elektrycznego i tam zapytać czy mają kable w osłonie silikonowej. A potem lutownica, cyna i rzeźba.
Polutowalem zwyklymi kabelkami wczesna wiosna i do tej pory jest OK, a co bedzie jak zaczna sie mrozy,
zobaczymy, wnioskujac z czestotliwosci awari u kolegow pewnie mi tez polamia sie znowu. Sprawdziłem
producentw kabli, ale żaden nie był w stanie dostarczyć kabla, ktry może bezpiecznie zginać się przy -25 st.C. i
mieć odpowiednią średnicę przy potrzebnej ilości żył. A w ASO to trzeba całą wiązkę do klapy kupić a chciałem
tylko taki kabel jak się złamał. Ostatecznie pozostało lekkie skrcenie (nie tam gdzie się zgina oczywiście) i
lutowanie. Pytałem i w elektrycznych i w takich elektronicznych. Jedna babka mi powiedziała że miała taki kabel, ale
kosztował 6 zł z metr i rzadko kupowali no i teraz nie bierze. No kurcze nie chce mi się lutować co rok tych kabli,
musi być jakiś sposb. Wiesz jeszcze możesz zapytać w sklepach car-audio. Myślę że oni powinni mieć
jakieś dobre kable. A co rano wylaze z domu, pakuje laptopa do bagaznika, potem go wypakowuje po pracy znowu
pakuje i w domu z nowu Co do kabli to u mnie też nie było nic widać na kablu dopuki nie przestało działać centralne
zamykanie auta z bagażnika. Rozcięłem kabel i dopiero zobaczyłem co tam się dzieje. Miałem podobne problemy w
poprzednich Audiczkach i poradziłem sobie w ten sposb, że pęknięte kable łączyłem wstawiając 10-20 cm
dodatkowo kabla; te kable potem lekko zwisały i nie było problemw. Zaznaczam, że kable na wstawkę kupowałem
z izolacją gumową (takie łatwiej dostać niż silikonowe) W B3 miałem połamane kabelki - trzeba było je polutować a
potem było już O.K. w C4 natomiast pomimo 2 razy wiekszego przebiegu - nie mam tego problemu.
Dlaczego?? Bo w B3 ten kabelek pracował jak zawias - czyli zaginał sie i prostował. Natomiast w C4 jest on
poprowadzony już w takim prowadniku plastikowym i dzieki temu już sie nie zagina -
a jedynie skreca sie przy zamykaniu - a to już nie grozi ułamaniem. Kupiłem je w sklepie Car Audio ale i one
wytrzymały tylko 1,5 roku i znowu klops - nie działa podświetlanie tablicy rejestracyjnej więc znowu cięcie i
lutowaniemnie czeka i na rok spokj. W B4 też mam plastikową prowadnicę i mimo to kable pękają. Może to wina
kabli albo kąta ugięcia kabla w kazdym razie pękają i już, a po kablu nic nie widać tylko nagle przestaje działać. No
racja, nic na kablu nie widać, pęka skubany w środku. Nie odczuwa ten co nie korzysta codziennie z bagażnika. Ja
niestety codziennie, zresztą nie można nic na siedzeniach wozic bo zaraz ... wiecie co się dzieje na światłach...miałem
ten sam bl i nie ma poco inwestować w jakieś dziwne kabelki instalujecie te kabelki trochę dłuższe i nie w seryjnym
uchwycie plastikowym tylko trochę luzem i powinno działać a za 2-3 lata podobna czynność...fizyki nie oszukacie,
ale obserwować kable poprostu trzeba co jakiś czas i będzie git Kabli silikonowych nie udało mi się kupić
założyłem normalne luźniej, bez jednego plastikowego uchwytu, zobaczymy jak to pożyje długo. Widzę ,że
wszystkich ta przyjemność dotknęła. Mnie oczywiście też . Wymyślilem sobie ,że dam lużne pojedyncze żyły kabli
tych dolutowywanych w lużnej dość koszulce izolacyjnej, tak aby miały swobodę sie przemieszczać przy zginaniu. I
jak narazie nie ma kłopotu od kilku lat.
Podsumowujac: Nie ma sensu inwestowac w silikonowe kable bo tez nie wytrzymuja warunkow panujacych
na tym odcinku prowadzenia wiazki, jedynym wyjsciem jest przy lutowaniu wprowadzic lekko nadwyzke kabla i
wszystko dobrze zaizolowac, niestety po tej czynnosci pozostaje tylko dogladac kable i patrzyc czy wszystko dziala
jak należy na tylach auta.
Oproznianie katalizatora w ukladzie wydechowym Audi 80
Czy rzeczywiście v6 bez katalizatora brzmi lepiej?
Zgłoś jeśli naruszono regulamin