Sztuka_wojny_Sztuka_marketingu_artmar.pdf
(
209 KB
)
Pobierz
Sztuka wojny. Sztuka marketingu
Sztuka wojny.
Sztuka marketingu
Autorzy: Gary Gagliardi, Sun Tzu
T³umaczenie: Tomasz Misiorek
ISBN: 83-7361-840-6
Tytu³ orygina³u:
Sun Tzus The Art of War
Plus The Art of Marketing
Format: A5, stron: 192
Zastosuj staro¿ytne chiñskie strategie w marketingu
Przeanalizuj swoj¹ sytuacjê i zaplanuj taktykê
Zajmij odpowiedni¹ pozycjê, buduj¹c siln¹ markê
Zastosuj odpowiedni¹ strategiê podczas kampanii marketingowej
„Sztuka wojny” genera³a Sun Tzu to jedna z najbardziej znacz¹cych ksi¹¿ek
traktuj¹cych o strategii walki. Nauki Sun Tzu wykorzystywali dowódcy armii oraz
wybitni stratedzy. Jednak treœci zawarte w tym dziele s¹ tak uniwersalne, ¿e mo¿na
wykorzystaæ je nie tylko w walce. Traktaty Sun Tzu poznaj¹ mened¿erowie, w³aœciciele
firm i doradcy. Wykorzystanie ich w marketingu równie¿ mo¿e przynieœæ zaskakuj¹ce
rezultaty. Ponadczasowe strategie mo¿na zastosowaæ podczas analizowania pozycji
firmy, budowania marki, tworzenia kampanii marketingowych i wprowadzania ich
w ¿ycie.
„Sztuka wojny. Sztuka marketingu” to adaptacja nauk genera³a Sun Tzu do realiów
wspó³czesnego marketingu. Czytaj¹c j¹, przekonasz siê, jak strategie stworzone z myœl¹
o prowadzeniu wojny mog¹ przydaæ siê podczas podbijania rynku. Opisane w ksi¹¿ce
techniki mo¿e wykorzystaæ ka¿dy specjalista od marketingu. Nie znajdziesz tu
oklepanych porad dotycz¹cych drukowania folderów i publikowania reklam w prasie.
Przeczytasz natomiast o rozwi¹zaniach taktycznych sprawdzonych w tysi¹cach bitew,
planowaniu strategii, wykorzystywaniu swoich mocnych stron, prowadzeniu negocjacji
i stosowaniu podstêpów.
Analiza sytuacji i wybór rynku docelowego
Planowanie kampanii marketingowej
Pokonywanie przeszkód
Wejœcie na rynek
Adaptacja do realiów rynku
Wdra¿anie strategii marketingowej
Sztuka badania rynku
Poznaj nowe, wyj¹tkowe metody wygrywania bitew o pozycjê rynkow¹
Spis treści
Wprowadzenie ......................................................................9
Wstęp ................................................................................... 19
1.
Analizowanie sytuacji ........................................................25
Analizowanie rynku ................................................... 27
2.
Rozpoczęcie wojny ............................................................37
Wybór rynku docelowego ...........................................39
3.
Planowanie ataku .............................................................. 47
Przygotowywanie kampanii ...................................... 49
4.
Zajmowanie pozycji ...........................................................57
Budowanie marki .........................................................59
5.
Nabieranie impetu .............................................................67
Przebojowość ................................................................69
6.
łabość i siła ....................................................................... 77
Potrzeby i ich zaspokajanie ....................................... 79
7.
Konflikt zbrojny ................................................................ 91
Kontakt z rynkiem .......................................................93
8.
Dostosowywanie .............................................................. 103
Dostosowywanie się do rynku ................................. 105
9.
Zbrojny marsz ...................................................................111
Kampania marketingowa ......................................... 113
10.
Pozycje wyjściowe .............................................................129
Sytuacje na rynku ....................................................... 131
11.
Rodzaje terenu .................................................................. 145
Etapy kampanii ..........................................................147
12.
Atakowanie ogniem ......................................................... 169
Wykorzystywanie pragnień rynku .......................... 171
13.
Wykorzystanie szpiegów .................................................179
Korzystanie z badań rynku ...................................... 181
O Autorze ......................................................................... 191
Rozdział 1.
Analizowanie sytuacji (analizowanie rynku)
Chociaż w chińskim oryginale pierwszy rozdział dzieła Sun Tzu nazywa się
, co na język polski tłumaczy się jako „plan” lub „planowanie”,
jego znaczenie jest dużo bliższe temu, co nazwalibyśmy „analizą sytuacji
konkurencyjnej”. Aby odnosić sukcesy w marketingu, musisz tego typu
analizę przeprowadzać regularnie.
W pierwszym punkcie rozdziału Sun Tzu opisuje główne komponenty
składające się na system konkurencyjny.
W następnym punkcie przedstawia, w jaki sposób można porównać
swoją sytuację konkurencyjną z sytuacją przeciwników.
W kolejnym punkcie podkreśla znaczenie posiadania dobrych
informacji na potrzeby analizy konkurencyjnej, zwłaszcza cenne są tu
informacje pochodzące ze źródeł zewnętrznych.
Dyskusja w kolejnym punkcie przenosi wagę z informacji na
kontrolowanie informacji, czyli to, co Sun Tzu nazywa podstępem. „Podstęp”
nie oznacza u niego nieuczciwości — wręcz przeciwnie, uczciwość to jedna
z niezbędnych cech przywódcy. Podstęp w jego rozumieniu to raczej
umiejętność świadomego kontrolowania informacji, które odbierają inni.
W ostatnim punkcie rozdziału Sun Tzu przekonuje, że analiza
konkurencyjna to sztuka porównywania — wymaga rozważenia wszystkich
argumentów za i przeciw.
Wszystkie wymienione wyżej koncepcje są przedstawione dokładniej
w kolejnych rozdziałach — w tym znajduje się ich wstępne omówienie.
Analizowanie sytuacji
S
UN
T
ZU POWIEDZIAŁ
:
To jest wojna.
1
Najważniejsza umiejętność w państwie.
Podstawa życia i śmierci.
Filozofia przetrwania lub zagłady.
Musisz dobrze ją poznać.
6
Twoje umiejętności zależą od pięciu czynników.
Studiuj te czynniki, gdy planujesz wojnę.
Musisz poznać swoją sytuację.
1.
Omów filozofię.
2.
Omów klimat.
3.
Omów teren.
4.
Omów przywództwo.
5.
Omów metody prowadzenia wojny.
14
Wszystko zaczyna się od Twojej filozofii prowadzenia wojny.
Przewódź swoim ludziom w ten sposób,
by mieli wyższy, wspólny cel.
Możesz poprowadzić ich na śmierć.
Możesz poprowadzić ich do życia.
Nie mogą obawiać się niebezpieczeństwa
ani nieuczciwości.
Sztuka wojny j Rozdział 1. Analizowanie sytuacji 26
Analizowanie rynku
1
Oto sztuka marketingu.
To najważniejsza umiejętność w Twojej organizacji.
To fundament fortun i klęsk.
Jego logika prowadzi do kreacji i destrukcji.
Musisz wiedzieć, jak działa.
Twój sukces na rynku uzależniony jest od pięciu czynników.
Rozważ te czynniki, analizując rynek.
Musisz poznać swoją sytuację na rynku.
1.
Omów swoją misję marketingową.
2.
Omów trendy na rynku.
3.
Omów swój segment rynku.
4.
Omów swoją pozycję lidera w marketingu.
5.
Omów proces marketingu.
Marketing zaczyna się wraz z misją marketingową.
Gdy wchodzisz na rynek, musisz postawić sobie wyższe cele,
mające wymiar globalny.
Twoja misja musi wskazywać Ci dalszą drogę.
Twoja misja musi określać powód, dla którego istniejesz.
Prawidłowo sformułowana misja zmniejsza szanse
pojawienia się przeszkód i zgubienia kierunku.
27 Sztuka marketingu j Rozdział 1. Analizowanie rynku
Plik z chomika:
AromaGroup
Inne pliki z tego folderu:
7_zaginionych_tajemnic_sukcesu_7losts.pdf
(284 KB)
Dodatek_gratis_Kolejna_wspaniala_teoria_marketingowa_gratis.pdf
(456 KB)
125_pytan_na_temat_e_biznesu_do_Piotra_Majewskiego_100ebi.pdf
(11292 KB)
Badania_marketingowe_w_malej_firmie_bamark.pdf
(555 KB)
Atlas_strategiczny_Inspiracje_dla_menedzera_atlas.pdf
(407 KB)
Inne foldery tego chomika:
A. Cole i C. Bunch
Alan Campbell
Aldiss Brian W
Aleksander Rudazow
Allende Isabel
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin