Podsumowanie pracy dydaktyczno-wychowawczej AGNIESZKA BORYS.doc

(68 KB) Pobierz
Sprawozdanie z działalności przedszkola za rok szkolny 2002/2003

PODSUMOWANIE PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

ZA I półrocze w roku szkolnym 2011/2012

 

A.

1.      Imię i nazwisko nauczyciela  Agnieszka Borys

 

2.      Oddział I „Żabki”   

Grupa wiekowa trzylatki

3.      Krótka charakterystyka grupy

              Grupa liczy 30 dzieci, w tym 16 dziewczynek i 14 chłopców. Na chwilę obecną grupa               jest dość samodzielna – większość dzieci potrafi sama się ubrać, najeść, umyć czy               skorzystać z toalety. Tylko niewielkiej części dzieci potrzebna jest pomoc przy wyko-              nywaniu tych czynności.

              Dzieci bardzo lubią uczestniczyć w organizowanych zajęciach; są ciekawe kolejnych               opowiadań, doświadczeń, prac. Bardzo lubią rysować i kolorować obrazki do znanych               im bajek.

              Większa część dzieci jest dobrze rozwinięta pod względem ruchowym; chętnie               uczestniczą w zabawach i ćwiczeniach ruchowych.

 

4.      Jakie wystąpiły problemy?

              Problemy występujące w tej grupie to przedewszystkim trudności z adaptacją dzieci               do przedszkola – do tej pory niektóre z dzieci (Maksymilian C., Małgosia M., Igor S.)               płaczą przy rozstaniu z rodzicami, a zdarza się też, że popłakują w ciągu dnia.

 

              Kolejny problem to agresywne zachowanie kilku chłopców w stosunku do innych               dzieci (Oskar S., Filip R.) - wystąpiło popychanie, przepychanki. Po rozmowach z Ro-              dzicami, pracą i rozmowach z samymi chłopcami zdarza się to rzadziej, jednakże za              chowania te nie zostały w pełni wyeliminowane. W przypadku Filipa doszło również               do wypowiadania się w niekulturalny sposób do dzieci jak też do dorosłych.

 

              Dużym problemem był brak samodzielności w przypadku dużej liczby dzieci – nie               potrafiły się samodzielnie ubrać i najeść, potrzebowały pomocy przy myciu i korzy-              staniu z toalety. Ten problem udało się prawie rozwiązać, na chwilę obecną prawie               wszystkie dzieci ubierają się i jedzą samodzielnie a tym pozostałym wystarcza mała               pomoc.

 

              Kolejnym problemem , z którym zetknęłam się w grupie to ssanie smoczków przez               kilkoro dzieci, przychodziły ze smoczkiem do przedszkola i nie chciały się z nim roz-              stać. W chwili obecnej, dzięki pracy z dziećmi jak też dobrej współpracy z rodzicami,               smoczki zostały wyeliminowane. Wyjątek stanowi tu Ola C., która w przedszkolu,               przy dzieciach i nauczycielkach nie potrzebuje smoczka, a przy rodzicach i niani na-              tychmiast się on pojawia – sytuacji tej na chwile obecną nie jestem w stanie zmienić,               z powodu braku współpracy ze strony rodziców Oli.

 

              Problem w grupie stanowi także zachowanie jednego z chłopców Oskara S. Chłopiec               jest bardzo energiczny i szybki, często psuje innym zabawę przez swoją energię. Pod              czas zabaw nie uważa na inne dzieci – wpada na nie, popycha – robi to przez swoja               nieuwagę, ale dzieci skarżą się na takie zachowania. Rodzice Oskara nie widzą pro-              blemu i nie wykazują większych chęci do współpracy w tym zakresie.

 

5.      Ogólna realizacja podstawy programowej:

              Podczas codziennych zajęć z dziećmi wspomagam rozwój dzieci, wzbogacam ich

              wiedzę i umiejętności we wszystkich obszarach edukacyjnych wskazanych

              w Podstawie Programowej Wychowania Przedszkolnego. Planując zajęcia i zabawy

              kieruję się wytycznymi zawartymi w Podstawie Programowej co do podziału czasu

              przypadającego na daną aktywność.

 

 

6.      Jakie zadania programowe nie zostały zrealizowane i dlaczego?

 

 

 

7.      Kąciki tematyczne i okolicznościowe tworzone przez nauczyciela:

              Przyrodniczy, książki, plastyczny, relaksacyjny, lalek, kuchenny, manipulacyjno –               konstrukcyjny, samochodowy, klocków, muzyczny, 

              Kąciki tworzone przy realizacji tematów kompleksowych:

 

 

 

B.

1.      Działania prozdrowotne podejmowane w pracy z dziećmi.

Zabawy ruchowe w sali i  w ogrodzie przedszkolnym, ćwiczenia gimnastyczne i poranne prowadzone różnymi metodami, promowanie zdrowego trybu życia

i odżywiania się (w trakcie różnorodnych zajęć),  zachęcanie dzieci do spożywania zdrowych posiłków przygotowanych w przedszkolu (kiełki, suszone owoce, itp.), rozwijanie przyzwyczajeń higieniczno – kulturalnych,

 

 

2.      Jakie kierunki pracy przyjęła Pani w stosunku do dzieci mających specyficzne trudności w nauce?

Z dziećmi mającymi specyficzne trudności w nauce pracowałam indywidualnie,

problemy i zadania im stawiane starałam się dostosowywać do ich poziomu

umiejętności i wiedzy.  Starałam się różnymi metodami poprawić funkcjonowanie dzieci w zakresie zaburzeń – stosując między innymi metodę P. Denissona oraz ruch rozwijający Weroniki Sherborne

 

 

3.      Jakie kierunki pracy przyjęła Pani w stosunku do uzdolnionych?

W pracy z dziećmi uzdolnionymi starałam się rozwijać ich zainteresowania,

stymulować ich do podejmowania coraz trudniejszych zadań. Starałam się również stawiać przed nimi zadania dostosowane odpowiednio do ich rozwoju i uzdolnień.

 

C.

Udział w imprezach organizowanych na terenie przedszkola, w grupie- proszę dokładnie opisać:

1.      okolicznościowe:

Piknik integracyjny „Święto pieczonego ziemniaka”

Święto Pluszowego Misia

Pasowanie na Przedszkolaka

Andrzejki

Wigilia z Rodzicami Koncert Wigilijny

              Dzień Babci i Dziadka

 

2.      sportowe:

              Przygotowanie dzieci do Bielańskiej Olimpiady Przedszkolaków (dzieci z gr V)

 

3.      ekologiczne:

              Sprzątanie świata

 

4.      artystyczne:

              Dzień Babci i Dziadka

              Pasowanie na Przedszkolaka

5.      środowiskowe:

Piknik integracyjny „Święto pieczonego ziemniaka”

Wigilia z Rodzicami Koncert Wigilijny

Dzień Babci i Dziadka

 

 

6.      wycieczki:

 

 

 

7.      inne:

 

 

 

D.

1.      W jakich imprezach , konkursach organizowanych przez Dzielnicę oraz inne instytucje brała Pani udział wraz ze swoimi wychowankami?

 

L.p.

Tytuł imprezy

Nazwa organizatora

Liczba dzieci biorących udział w imprezie

 

 

 

 

 

 

2.      W jakich konkursach organizowanych przez Dzielnicę oraz inne instytucje brała Pani udział wraz ze swoimi wychowankami?

 

L.p.

Tytuł konkursu

Nazwa organizatora

Liczba dzieci biorących  udział w imprezie/ ewentualne osiągnięcia

 

 

 

 

 

3.      Osiągnięcia wychowanków (proszę podać dokładnie i wyczerpująco: np. organizatora, liczbę dzieci):

 

 

4.      Osiągnięcia własne (proszę podać dokładnie i wyczerpująco: np. organizatora):

 

 

5.      Czy była Pani organizatorem imprez (wystaw, wernisaży) dla innych placówek oświatowych?

 

E.

Rodzaj działalności innowacyjnej prowadzonej w roku szkolnym 2011/2012

1.        Realizacja programu własnego:

              „Ruch Rozwijający”, prowadzony we wszystkich grupach wiekowych

              Realizacja planów miesięcznych

 

2.        Metody i formy pracy wykorzystywane w pracy z dziećmi:

Kinezjologia edukacyjna – elementy; Ruch Rozwijający Weroniki Sherborne;  elementy ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin