Materiały pomocnicze.pdf

(8852 KB) Pobierz
689698924 UNPDF
Materiały pomocnicze dla ucznia i nauczyciela do
Kwestionariuszy rozpoznawania specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu w klasach I–III
Uwagi ogólne:
WSTĘP
Kwestionariusz nie jest testem, lecz narzędziem przesiewowym służącym do orientacyjnej – szacun-
kowej oceny możliwości dziecka w poszczególnych sferach rozwoju. Powinien być podsumowaniem
wiedzy o dziecku, którą nauczyciel gromadzi podczas wszystkich kontaktów z uczniem: w trakcie
lekcji i poza nimi.
Do Kwestionariuszy dołączono materiały, dzięki którym nauczyciel ma możliwość obserwować,
w jakim stopniu dziecko opanowało umiejętności niezbędne w nauce czytania i pisania. W materia-
łach znalazły się zadania, których nie należy traktować jako zadań testowych. Jeżeli uczeń wykona
całe zadanie poprawnie, należy przyznać mu 5 punktów. Jeśli wykona większość zadania, otrzyma
4 punkty, a kiedy poradzi sobie z połową zadania – dostanie 3 punkty.
1
689698924.051.png
Kwestionariusz rozpoznawania specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu w klasie I – MATERIAŁ DLA UCZNIA
Kwestionariusz rozpoznawania specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu w klasie I – MATERIAŁ DLA UCZNIA
stwierdzenie 8 –
przykład zadania
b) takie same cyfry
3 6 9 3 6 9
Przyjrzyj się uważnie obrazkom. Znajdź i zaznacz jak największą liczbę szczegółów, którymi się
różnią.
9 3 6 9 3 6
c) takie same litery
M W N M W N
N M W N M W
stwierdzenie 10 –
przykład zadania
W każdym rzędzie otocz pętlą elementy położone inaczej niż pozostałe.
stwierdzenie 9 –
przykład zadania
Połącz linią w jednakowym kolorze:
a) takie same figury
4444444
4444 4
4
2
3
44
4
689698924.062.png
Kwestionariusz rozpoznawania specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu w klasie I – MATERIAŁ DLA UCZNIA
Kwestionariusz rozpoznawania specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu w klasie I – MATERIAŁ DLA UCZNIA
stwierdzenie 11 –
przykład zadania
stwierdzenie 14 –
przykład zadania
W każdym rzędzie podkreśl litery lub cyfry, które są zapisane inaczej niż pozostałe.
Przyjrzyj się figurom. Narysuj takie same w ramce poniżej.
ppppppppppp
ppppppp
pppp
PPPPPPPPPP
PP
PPPPPPPPPPP
bbbbbbbbbbb
b bbbbbbbbbb
BBBBB
BBBBBBBBB
BBBBBBBBB
66666666696666666666669666
66669666666666666666666669
33333333
33
33333333333
EEEE
E
EEEEEEEEEEEEEEEE
stwierdzenie 13 –
przykład zadania
Wytnij figury.
stwierdzenie 15 –
przykład zadania
Napisz po śladzie.
4
5
689698924.065.png 689698924.066.png 689698924.001.png 689698924.002.png 689698924.003.png 689698924.004.png 689698924.005.png 689698924.006.png 689698924.007.png 689698924.008.png
Kwestionariusz rozpoznawania specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu w klasie I – MATERIAŁ DLA UCZNIA
Kwestionariusz rozpoznawania specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu w klasie I – MATERIAŁ DLA UCZNIA
stwierdzenie 16 –
przykład zadania
stwierdzenie 20 –
przykład zadania
Rysuj po śladzie.
Pod każdym obrazkiem narysuj tyle kresek, ile razy usłyszysz jego nazwę.
stwierdzenie 18 –
przykład zadania
Połącz liniami obrazki, których nazwy się rymują.
stwierdzenie 23 –
przykład zadania
Otocz niebieską pętlą obrazki, których nazwy zaczynają się na głoskę [ k ], a zieloną pętlą – obrazki,
których nazwy kończą się głoską [ k ].
6
7
689698924.009.png 689698924.010.png 689698924.011.png 689698924.012.png 689698924.013.png 689698924.014.png 689698924.015.png 689698924.016.png 689698924.017.png 689698924.018.png 689698924.019.png 689698924.020.png 689698924.021.png 689698924.022.png 689698924.023.png 689698924.024.png 689698924.025.png 689698924.026.png 689698924.027.png 689698924.028.png 689698924.029.png 689698924.030.png 689698924.031.png 689698924.032.png 689698924.033.png 689698924.034.png 689698924.035.png 689698924.036.png 689698924.037.png 689698924.038.png 689698924.039.png 689698924.040.png 689698924.041.png 689698924.042.png 689698924.043.png 689698924.044.png 689698924.045.png
Kwestionariusz rozpoznawania specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu w klasie I – MATERIAŁ DLA NAUCZYCIELA
Kwestionariusz rozpoznawania specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu w klasie I – MATERIAŁ DLA NAUCZYCIELA
stwierdzenie 7
Układa z fragmentów obrazki według wzoru.
Ułóż obrazek z elementów wycinanki.
8
9
689698924.046.png 689698924.047.png 689698924.048.png 689698924.049.png 689698924.050.png 689698924.052.png 689698924.053.png 689698924.054.png 689698924.055.png 689698924.056.png 689698924.057.png 689698924.058.png 689698924.059.png 689698924.060.png 689698924.061.png 689698924.063.png 689698924.064.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin