Materiały pomocnicze.pdf
(
8852 KB
)
Pobierz
689698924 UNPDF
Materiały pomocnicze dla ucznia i nauczyciela do
Kwestionariuszy rozpoznawania specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu w klasach I–III
Uwagi ogólne:
WSTĘP
Kwestionariusz nie jest testem, lecz narzędziem przesiewowym służącym do orientacyjnej – szacun-
kowej oceny możliwości dziecka w poszczególnych sferach rozwoju. Powinien być podsumowaniem
wiedzy o dziecku, którą nauczyciel gromadzi podczas wszystkich kontaktów z uczniem: w trakcie
lekcji i poza nimi.
Do Kwestionariuszy dołączono materiały, dzięki którym nauczyciel ma możliwość obserwować,
w jakim stopniu dziecko opanowało umiejętności niezbędne w nauce czytania i pisania. W materia-
łach znalazły się zadania, których nie należy traktować jako zadań testowych. Jeżeli uczeń wykona
całe zadanie poprawnie, należy przyznać mu 5 punktów. Jeśli wykona większość zadania, otrzyma
4 punkty, a kiedy poradzi sobie z połową zadania – dostanie 3 punkty.
1
Kwestionariusz rozpoznawania specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu w klasie I – MATERIAŁ DLA UCZNIA
Kwestionariusz rozpoznawania specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu w klasie I – MATERIAŁ DLA UCZNIA
stwierdzenie 8 –
przykład zadania
b) takie same cyfry
3 6 9 3 6 9
Przyjrzyj się uważnie obrazkom. Znajdź i zaznacz jak największą liczbę szczegółów, którymi się
różnią.
9 3 6 9 3 6
c) takie same litery
M W N M W N
N M W N M W
stwierdzenie 10 –
przykład zadania
W każdym rzędzie otocz pętlą elementy położone inaczej niż pozostałe.
stwierdzenie 9 –
przykład zadania
Połącz linią w jednakowym kolorze:
a) takie same figury
4444444
4444 4
4
2
3
44
4
Kwestionariusz rozpoznawania specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu w klasie I – MATERIAŁ DLA UCZNIA
Kwestionariusz rozpoznawania specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu w klasie I – MATERIAŁ DLA UCZNIA
stwierdzenie 11 –
przykład zadania
stwierdzenie 14 –
przykład zadania
W każdym rzędzie podkreśl litery lub cyfry, które są zapisane inaczej niż pozostałe.
Przyjrzyj się figurom. Narysuj takie same w ramce poniżej.
ppppppppppp
ppppppp
pppp
PPPPPPPPPP
PP
PPPPPPPPPPP
bbbbbbbbbbb
b bbbbbbbbbb
BBBBB
BBBBBBBBB
BBBBBBBBB
66666666696666666666669666
66669666666666666666666669
33333333
33
33333333333
EEEE
E
EEEEEEEEEEEEEEEE
stwierdzenie 13 –
przykład zadania
Wytnij figury.
stwierdzenie 15 –
przykład zadania
Napisz po śladzie.
4
5
Kwestionariusz rozpoznawania specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu w klasie I – MATERIAŁ DLA UCZNIA
Kwestionariusz rozpoznawania specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu w klasie I – MATERIAŁ DLA UCZNIA
stwierdzenie 16 –
przykład zadania
stwierdzenie 20 –
przykład zadania
Rysuj po śladzie.
Pod każdym obrazkiem narysuj tyle kresek, ile razy usłyszysz jego nazwę.
stwierdzenie 18 –
przykład zadania
Połącz liniami obrazki, których nazwy się rymują.
stwierdzenie 23 –
przykład zadania
Otocz niebieską pętlą obrazki, których nazwy zaczynają się na głoskę [
k
], a zieloną pętlą – obrazki,
których nazwy kończą się głoską [
k
].
6
7
Kwestionariusz rozpoznawania specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu w klasie I – MATERIAŁ DLA NAUCZYCIELA
Kwestionariusz rozpoznawania specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu w klasie I – MATERIAŁ DLA NAUCZYCIELA
stwierdzenie 7
Układa z fragmentów obrazki według wzoru.
Ułóż obrazek z elementów wycinanki.
8
9
Plik z chomika:
paolka_pl
Inne pliki z tego folderu:
Indywidualny program terapeutyczny.doc
(40 KB)
Program terapii pedagogicznej.doc
(61 KB)
Program terapii pedagogicznej_2.doc
(53 KB)
szlaczki.pdf
(89 KB)
świat głosek.pdf
(201 KB)
Inne foldery tego chomika:
analiza_synteza_wzrokowa
artykuły
cele terapeutyczne stosowaniaćwiczeń z obrazkami
ćwiczenia czytania
ćwiczenia dla dzieci leworęcznych z zaburzoną lateryzacją
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin