WSPOMINAMY
WAKACJE
-Teatrzyk kukiełkowy „ Na wakacjach
- Słuchanie wiersza „ Morze”, prowadzenie rozmów „ Gdzie byliśmy na wakacjach” – czytanka sześciolatka. 3.
- odczytywanie wyrazów wprowadzonych do globalnego czytania
- wyodrębnianie głoski zakresie nagłosie
- ćw. artykulacyjne
- zagadki rysunkowe, tworzenie nowych słów zakresie pierwszych głosek zakresie nazwach przedstawionych na obrazkach
- zabawy zakresie el. metody I. Majchrzak
- Plażowe piłki – przeliczanie liczebnikami głównymi, porównywanie ich ilości
- uchwycenie ciągu rytmu, kontynuowanie go
Wspomnienia zakresie wakacji – malowanie farbą plakatową
- Wykonanie pociągu zakresie widokówek – praca zespołowa
Zabawy z muzyką - przypomnienie i utrwalenie znanych dzieciom piosenek
-improwizacje wokalno – ruchowe, zagadki słuchowe
- ćwiczenia rytmiczne sprzyjające dostrzeganiu regularności
- Ćwiczenia gimnastyczno – ruchowe
- Ćwiczenia poranne wg zestawu
- zabawy kołowe ze śpiewem, orientacyjno – porządkowe
- Gry i zabawy integrujące grupę
-Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, gry i zabawy stolikowe, tematyczne, konstrukcyjno – manipulacyjne
- Ćwiczenia ruchowo-graficzne – kreślenie linii ukośnych
- Ćwiczenia grafomotoryczne( muszelka)
- Gry i zabawy zakresie ogrodzie przedszkolnym
Ob. ed. z zakr. rozw. mowy i myślenia
Ob.ed. z zakresu przygotowania do nauki czytania i pisania
Ob.ed. matematycznej
Ob.ed. plastyczno - technicznej
Ob.ed. muzycznej
Ob.ed, ruchowej
Ob.ed. społecznej, moralnej i zdrowotnej
Ob.ed.społecznej
Ob.ed. w zakresie przyg. do pisania
- potrafi uważnie słuchać przedstawienia
- inscenizuje scenki z wakacji
- wypowiada się na podstawie własnych przeżyć
- dostrzega charakterystyczne cechy krajobrazów Polski( góry, morze , wieś, jezioro)
- opowiada o przygodach dzieci z obrazka
- podejmuje próby ułożenia opowiadania
- naśladuje odgłosy z otoczenia
- dokonuje analizy i syntezy słuchowej
- uczestniczy w zabawach grupowych
- odczytuje swoje imię, wyszukuje je wśród innych
- posługuje się liczebnikami głównymi 1- 6
- potrafi porównać liczebność zbiorów
- potrafi kontynuować ciąg rytmiczny
- posługuje się powierzonym materiałem, organizuje wystawę prac, dokonuje oceny
- zna kolory
- uczestniczy w zajęciach zespołowych
- zna zasady bezpiecznego korzystania z nożyczek
- dba o ład i porządek w miejscu pracy
- umie poruszać się płynnie przy muzyce
- potrafi wyrazić muzykę ruchem
- reaguje na polecenia
- stosuje się do poleceń nauczyciela
- wykazuje się koleżeństwem, przestrzega zasady zgodnego uczestnictwa w zabawie
- doskonali sprawność manualną podczas ćwiczeń
- zna zasady zgodnej i bezpiecznej zabawy, zgłasza n. odejście do domu
- potrafi uczestniczyć w rozmowie, ustala kolejność zdarzeń
Hel53land