Witamy po wakacjach - Poznajemy bohaterów książki 6-l.doc

(47 KB) Pobierz
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO –

Witamy po wakacjach - Poznajemy     bohaterów książki.                                                                                  

                                          

EDU

KA

CJA

SYTUACJE EDUKACYJNE

UMIEJĘTNOŚCI

UMYSŁOWA

 

§     Zabawy integracyjne „ Taki jestem”, „Gest powitania”, „Imię i ruch”.

 

§     Słuchanie fragmentu opowiadania „Mieszkańcy Kwiatowego Miasta”.

 

§     Zabawa ćwicząca słuch fonematyczny „Moje imię brzmi....”.

 

 

 

§     Zabawa pantomimiczna pt. „Jaka to postać”.

 

 

 

§     Zabawy dramowe : „Ja w lustrzanej sali”, „Ta kartka, to Twój kolega”. 

 

§     Opowieść matematyczna „Co jest wyższe, a co niższe od Nieumiałka”.

 

·     Autoprezentacja, przełamanie onieśmielenia, integracja grupy, umiejętności komunikacyjne.

·     Słuchanie ze zrozumieniem nowego opowiadania. Zapoznanie z książkami           i postaciami wiodącymi – bohaterami.

·     Wyodrębnianie pierwszej głoski z własnego imienia i nazwiska. Wyklaskiwanie swego imienia podzielonego na sylaby – praca z książką cz. I, s.5, ćw.4

·     Próby przedstawienia wybranego przez siebie bohatera książki w sposób pantomimiczny, odgadywanie z ruchu.

·     Pobudzanie zmysłów poprzez koncentrację uwagi, ruch, komunikację, myślenie twórcze.

·     Porównywanie swego wzrostu z innymi kolegami lub koleżankami oraz                   z karzełkiem. Próby przechodzenia od porównania do twórczego działania .

 

 

RUCHOWA

 

§     Ćwiczenia poranne – zestaw nr 1

 

§     Zabawy ruchowe :

Ø     „Droga do przyjaciół z Kwiatowego Miasta”,

Ø     „Hop- bęc” – orient. porząd.

Ø     „Podaj dłonie”- zabawa integracyjna.

 

§     Zabawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym.

 

·     Kształcenie zwinności i ogólnej sprawności ruchowej.

 

·     Doskonalenie orientacji w schemacie ciała  i przestrzeni.

·     Doskonalenie szybkiej reakcji i orientacji.

·     Wzbudzanie pozytywnych emocji, bliższe poznanie siebie nawzajem.

 

·     Bezpieczne korzystanie ze sprzętu ogrodowego.

ESTETYCZNA

 

§  Słuchanie piosenki śpiewanej przez nauczyciela pt. „Zabawy pod trzepakiem”.

§  Zabawa muzyczno – ruchowa „Jesteśmy razem”.

§  Zgadywanki muzyczne.

 

 

 

§  Zabawa ludowa „Talar”, „Siedmiokroczek”.

 

§  Zabawa – ćwiczenie „Fale” (MDS) wg M. Bogdanowicz (Piosenki do rysowania).

 

 

§  „Wakacyjne wspomnienia” – malowanie farbą akwarelową.

 

 

§  „Balon wizytówka” – wykonywanie wizytówki ze zdjęciem.

 

 

 

§  „Mieszkaniec Kwiatowego Miasta” – rysowanie jednym kolorem kredki.

 

§  Ćwiczenia grafomotoryczne – karty pracy dziecka, cz.I, ćw.5,6,7

 

·  Określenie charakteru piosenki: wolna, szybka oraz próby określenia metrum. Rozwijanie wrażliwości słuchowej.

·  Wspólna zabawa przy muzyce w celu bliższego, wzajemnego poznania się dzieci.

·  Rozpoznawanie melodii znanych piosenek z poprzedniego roku nuconych na sylabie la.

·  Poznawanie piosenek i tańców charakterystycznych dla twórczości ludowej własnego regionu.

·  Prawidłowe wykonywanie czynności ruchowych we właściwym czasie                  i przestrzeni, w harmonii z czynnościami poznawczymi, w tym językowymi.

·  Dostrzeganie piękna krajobrazu ziemi polskiej – jeziora, góry, morza, las. Prawidłowe rozplanowanie pracy na całej powierzchni.

·  Koncentrowanie uwagi na wykonywanej czynności – szybkie przykładanie kartki do bąbelkowej mieszanki kolorowej.

·  Rozbudzanie wyobraźni, budzenie wiary we własne siły i możliwości.

 

·  Niwelowanie napięcia mięśniowego – wykonywanie prac w pozycji siedzącej         z uniesionym i opartym przedramieniem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin