Photoshop 7_7 CE. Korekcja i separacja. Vademecum profesjonalisty.pdf

(2046 KB) Pobierz
Photoshop 7/7 CE. Korekcja i separacja. Vademecum profesjonalisty
IDZ DO
PRZYK£ADOW Y ROZDZIA£
SPIS TRECI
Photoshop 7/7 CE.
Korekcja i separacja.
Vademecum profesjonalisty
KATALOG KSI¥¯EK
KATALOG ONLINE
Autor: Dan Margulis
T³umaczenie: £ukasz Oberlan, Joanna Pasek
ISBN: 83-7361-100-2
Tytu³ orygina³ u: Professional Photoshop
Format: B5, stron: 416
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
Dodaj ¿ycia swoim obrazom!
Praktyczna i prosta, oparta na liczbach metoda korekcji pozwala profesjonalnie
przygotowaæ obrazy do druku. Korzystaj¹ z niej zawodowi retuszerzy, artyci fotograficy
i graficy komputerowi. Choæ w ksi¹¿ce tej oprócz podstawowych metod omówiono
w szczególnoci wiele zaawansowanych technik korekcji, to wszystkie przyk³ady s¹
objaniane w sposób logiczny i zrozumia³y nawet dla pocz¹tkuj¹cych. To wydanie,
gruntownie przeredagowane i poszerzone, przeznaczone jest dla u¿ytkowników
wszystkich wersji Photoshopa z wersj¹ 7 w³¹cznie. Zgodnie z tradycj¹ tej serii
znajdziesz tu zupe³nie nowe, nigdzie jeszcze nie publikowane metody edycji obrazów.
Oprócz ponadczasowej metody edycji obrazu za pomoc¹ krzywych, w ksi¹¿ce
znajdziesz omówienie nastêpuj¹cych tematów:
• korekcja obrazów w LAB,
• wydobywanie szczegó³ów z najwa¿niejszych obszarów zdjêcia,
• precyzyjne sterowanie wyostrzeniem,
• podnoszenie kontrastu z pomoc¹ mieszania kana³ów,
• kluczowa rola wyci¹gu czerni,
• mieszanie w trybie Luminosity (Jasnoæ),
• poprawianie beznadziejnych zdjêæ za pomoc¹ indywidualnie utworzonych profili,
• nowa, rewolucyjna metoda korekcji zdjêæ twarzy,
• sterowanie wszystkimi aspektami procesu separacji,
• wykorzystanie niechcianego koloru,
• usuwanie niezawinionych przez fotografa wad zdjêcia.
Do ksi¹¿ki do³¹czony jest CD-ROM z obrazami wykorzystywanymi w æwiczeniach oraz
dodatkowymi materia³ami instrukta¿owymi.
„To bez dwóch zdañ najlepszy przewodnik po korekcji koloru. Korekcja oparta na
liczbach jest nieocenion¹ pomoc¹ dla wszystkich, którzy zajmuj¹ siê komercyjnym
wykorzystaniem fotografii, a szczególnie cenna staje siê wtedy, gdy mamy do czynienia
z przeznaczon¹ do druku fotografi¹ cyfrow¹. To ksi¹¿ka, któr¹ bêdziesz czytaæ wiele,
wiele razy.”
DODAJ DO KOSZYKA
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
Lee Varis, Digital Photography for Graphic Designers
36783605.008.png 36783605.009.png 36783605.010.png 36783605.011.png
Wstêp 9
1. Wstêpne rozwa¿ania,
czyli jak poprawiæ obraz
Czy powinnimy staraæ siê odtworzyæ oryginalne
zdjêcie, czy te¿ raczej to, co widzia³by cz³owiek
postawiony w miejscu, w którym umieszczono
aparat fotograficzny?
Wstêp 17
Per³y przed wieprze 18 Naturalny wygl¹d 19
Do czego mo¿e przydaæ siê Photoshop 22
Polecenie Apply Image (Nadaj obrazek) 23
Ty bêdziesz sêdzi¹ 25 Zahartuj siê 25
Standard CMYK 29 Kolory dope³niaj¹ce 30
Rozró¿nianie kana³ów 31
Spis treci
2. Korekcja kolorów za pomoc¹ liczb
wiat³a i cienie, kolory neutralne, tony skóry
zadbaj o w³aciwe wartoci liczbowe koloru
w tych obszarach obrazu, a reszta sama wskoczy
na swoje miejsce.
Wstêp 33 Magiczne liczby 34 Szukaj
pewniaka 36 Rysowanie krzywych: pierwszy
krok 38 Kilka rad dotycz¹cych korzystania z tej
ksi¹¿ki i CD-ROM-u 39 Unikn¹æ niemo¿liwego, czyli
sk¹d profesjonalici bior¹ prawid³owe wartoci 41
W poszukiwaniu znacz¹cych punktów 42
Jeszcze wiêcej kolorów neutralnych 45
Co na pewno jest neutralne? 45
Intencja fotografa 48 Za³o¿ysz siê? 49
Liczby i oceny 52
3. Im bardziej stroma krzywa,
tym wiêkszy kontrast
Stosuj¹c krzywe o dobrze przemylanym kszta³cie,
mo¿esz zwiêkszyæ liczbê detali postrzeganych
w najwa¿niejszych obszarach obrazu.
Wstêp 55
Pod warunkiem, ¿e ³apie myszy 56
Zdjêcia w efekcie high key oraz low key 58
Wyp³yñmy na g³êbsze wody 61
Niektóre kana³y s¹ równiejsze 64
A¿ pod niebiosa 67
Jak daleko siê posun¹æ? 70
Wstê p 9
36783605.001.png
4
Spis treci
4. Precyzyjne wyostrzanie
Wyostrzanie mo¿e obraz naprawiæ albo zniszczyæ
przez wprowadzenie kolorowych obwódek
i zwiêkszenie ziarnistoci. Ci, którzy potrafi¹
precyzyjnie pos³ugiwaæ siê filtrem Unsharp Mask
( Wzmocnienie ), mog¹ pozwoliæ sobie na silniejsze
wyostrzanie obrazów.
Wstêp 73 Jak filtr Unsharp Mask (Wzmocnienie)
oszukuje oczy 74 Cztery grzechy miertelne
wyostrzania 74 Omijanie problemów 76 Mój w¹ski
margines 77 Kilka nowych zmarszczek 79
Parametry wyostrzania 80 Mo¿e to jej urok,
a mo¿e wyostrzenie 82 B³yskotki 86
Najwa¿niejsza jest precyzja 86 Strze¿ siê bia³ych
obwiedni 88 Kilka ostrych s³ów 91
5. Mieszanie kana³ów jest jak poezja
Gdy mamy do czynienia ze zdjêciami obiektów
o intensywnym zabarwieniu, kontrast zale¿y nie
od kolorów dominuj¹cych, lecz od koloru
najs³abszego tak zwanego niechcianego koloru.
Gdy w obrazie nie ma dobrego niechcianego
koloru, trzeba go stworzyæ samemu.
Wstêp 93
Chronimy to, co najs³absze 96
Teraz wiem, jak wygl¹daj¹ wrzosy 96
Soczyste owoce 100
Styl tamtych czasów 102
Za³ó¿cie jej krawat 104
Na ³asce grafika 106
6. Za³o¿enia, z³udzenia i nieco ryzyka
Jak ustaliæ, czy dany kolor powinien byæ
neutralny, albo czy nie powinien zostaæ zmieniony
na inny oto jest pytanie!
Wstêp 109
Czerwone i czarne 111
Telewizja k³amie 113
Ksi¹¿ka kucharska kolorów 114
Zbieramy informacje 115
Neutralne cienie 117
Jeszcze raz cienie 119
Cukierek lub psikus 121
Koñcowy egzamin 123
Prawdziwy kolor w³osów 124
Przygotujmy siê na kolejne rozdanie 125
36783605.002.png 36783605.003.png
Spis treci
5
7. Kluczem w korekcji koloru jest K
GCR i inne metody separacji czerni
oraz ich wp³yw na druk obrazów,
retusz i korekcjê kolorów.
Wstêp 127 Hipotetyczny system kolorów 128
Czarny jak pomarañczowy 129 Kiedy GCR jest
obowi¹zkowy 130 Koniecznoæ ograniczania
maksymalnej iloci czarnego 131 Jeli masz
w¹tpliwoci, to go nie u¿ywaj 133 Kiedy wiêcej
czarnego oznacza lepszy rezultat 137 Polityka
drukowania 137 B³otniste kolory a ustawienia
CMYK 142 Jak zachowaæ szczegó³y w cieniach 145
Jak uratowaæ cienie, których prawie nie ma 149
Cienkie linie a maksymalny GCR 150 Zadania i ich
konsekwencje 151 Nadlewanie i opcje
warstwy 153 Unikanie pu³apek z zalewkami 154
Wszystko do siebie pasuje 155
8. RGB to CMY
Gdy zrozumiesz, ¿e to w³aciwie to samo, bêdziesz
móg³ zacz¹æ odkrywaæ i wykorzystywaæ ró¿nice
miêdzy tymi dwoma przestrzeniami kolorów.
Wstêp 157
Interwencja policji nafarbienia 159
Brakuj¹ca krzywa przyrostu punktu rastrowego 161
Przek³amania w odcieniach skóry 164
Siedem krzywych dla jednego odrzutowca 166
Nie ma powodów do dumy 167
Z przeprosinami 168
Potrójne studium czerwieni 170
Poprawiamy owietlenie 173
Najs³absi pod cianê 174
Plaga dotyka wszystkich 176
9. HSB to LAB
Dwie przestrzenie kolorów, które oddzielaj¹
kolor od kontrastu to podstawa udanej korekcji,
w ka¿dym razie dla niektórych typów obrazów.
Wstêp 179 Sk¹d przylecia³e, ptaszku? 180
Gdy jaskrawe kolory nie s¹ po¿¹dane 181
Nasycenie i dystans 182 Uje¿d¿anie kana³u L 184
Zarówno prosty, jak i skomplikowany 186
Urok staroci 189 Eksperymenty z A i B 190
Przygotowa³em krótk¹ listê 192 Krzywa B p³aska
czy naturalna? 193 Rozdzielanie podobnych
kolorów 195 Komputerowe wspomaganie
usuwania przebarwieñ 195 Najlepsze kana³y do
rozmycia 199 Deklaracja niepodleg³oci 199
B jest godnym kana³em, ¿e siê tak wyra¿ê 203
36783605.004.png 36783605.005.png
6
Spis treci
10. Wrogowie i przyjaciele
czarno-bia³ych obrazów
Aby dobrze przekonwertowaæ kolorowy obraz do
skali szaroci, przyjrzyj siê poszczególnym
kana³om. Popieraj swych przyjació³, b¹d
niemi³osierny dla wrogów.
Wstêp 207 Katastrofalny brak kontrastu czarno-
-bia³ych zdjêæ 209 Przewidywanie strat 210
Z rêk¹ na wadze 211
Kto jest przeciw nam? 212
Tajemnica dobrej bichromii 213
Byæ lisem i lwem 214
Zapisywanie i molestowanie kopii 215
Szczêciem jest mieæ kobietê 219
Dla tych, którzy rozumiej¹ 220
11. Wszystkie przestrzenie kolorów s¹ jedn¹
Ka¿da przestrzeñ kolorów ma swoje zalety
i w ka¿dej mo¿na przeprowadziæ
nieskomplikowan¹ korekcjê. Gdy przyjdzie nam
siê zmierzyæ z czym trudniejszym,
czêsto trzeba bêdzie przerzucaæ siê
z jednej przestrzeni do drugiej.
Wstêp 223 Lepiej u¿yæ w³asnych zmys³ów 225
Zbierzmy wszystko do jednego koszyczka 225
Szczególny przypadek 227 Czasy siê zmieniaj¹ 229
Nic nas nie powstrzyma 229 Kolorowy (niebieski)
zawrót g³owy 231 Ka¿de ziarnko piasku 234
Kochanie, pozwól mi pójæ z tob¹ 236 I przylec¹ do
niej go³êbie 238 Znajdowanie w³aciwego kana³u
do maskowania 240 Schody, krok po kroku 241
Zrób to po swojemu 243 Nie ma z³ych
orygina³ów 245 Ju¿ po wszystkim, moje
maleñstwo 246
12. Niech wszystko wygl¹da tak samo
Kluczem do dobrej kalibracji jest szokuj¹co
prosta zasada: aby sprawdziæ, czy ró¿ne rzeczy
wygl¹daj¹ tak samo, trzeba na nie popatrzeæ.
Wstêp 249 Diabe³ i Daniel Margulis 250
¯egnaj, rajski ogrodzie 251 Pochwalona niech
bêdzie pewnoæ 252 Królestwo nie z tego
wiata 253 Photoshop i g³êbokie wody oceanu 254
Inny kontekst, inny kolor 255 Nie ma zwyciêstwa,
pozostaje zemsta 258 Pary¿ wart jest mszy 261
Porzuæcie wszelk¹ nadziejê, którzy tu
wchodzicie 263 Drukarki, monitory i oczy 264
Pochwa³a precyzji 266 Widzisz wzór? 267
Najlepsze urz¹dzenie pomiarowe 268 Umys³ to ca³y
wiat 269 Iskra bo¿a 271
36783605.006.png 36783605.007.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin