Ebook David Blatner, Bruce Fraser - Real World Adobe Photoshop Cs2 Edycja Polska - (Rwapc2) Helion Onepress Free Ebook Darmowy Ebook.pdf

(7847 KB) Pobierz
Real World Adobe Photoshop CS2. Edycja polska
IDZ DO
PRZYK£ADOW Y ROZDZIA£
Real World Adobe Photoshop
CS2. Edycja polska
SPIS TREœCI
KATALOG KSI¥¯EK
Autorzy: David Blatner, Bruce Fraser
T³umaczenie: Piotr Cieœlak, £ukasz Nowakowski
ISBN: 83-246-0241-0
Format: B5, stron: 1096
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
Photoshop CS2 jest najczêœciej przedstawiany jako narzêdzie, które pomaga tworzyæ
zapieraj¹ce dech w piersiach efekty specjalne, wmontowaæ swoj¹ sylwetkê w alpejski
pejza¿ lub umieœciæ na stronie WWW animowany obraz GIF. Jednak zdecydowanie
czêœciej aplikacja ta wykorzystywana jest do zadañ o wiele bardziej „przyziemnych”,
takich jak korekcja cyfrowych fotografii, retusz obrazów i przygotowywanie ich do
druku w ró¿nych rodzajach publikacji. Do tych celów Photoshop jest narzêdziem wprost
idealnym. Jednak do ich realizacji wymagana jest gruntowna znajomoϾ jego
mo¿liwoœci. Wiêkszoœæ u¿ytkowników dochodzi do optymalnych rozwi¹zañ drog¹
wielokrotnych prób i b³êdów, co czêsto wymaga poœwiêcenia bardzo cennego czasu.
„Real World Adobe Photoshop CS2. Edycja polska” szczegó³owo opisuje profesjonalne
techniki stosowane przez cyfrowych artystów i projektantów. Jeœli wiêc szukasz
podrêcznika, dziêki któremu poznasz wszystkie zagadnienia zwi¹zane z uzyskiwaniem
obrazów najwy¿szej jakoœci, to w³aœnie jest ksi¹¿ka dla Ciebie.
Czytaj¹c j¹, dowiesz siê, jak skalibrowaæ monitor i skaner, jaki model barw wykorzystaæ
w pracach przeznaczonych do druku oraz jak prawid³owo przeprowadziæ korekcjê
tonaln¹ i retusz obrazka. Nauczysz siê obrabiaæ zdjêcia zapisane w formacie RAW,
korzystaæ z kana³ów i œcie¿ek, przygotowywaæ obrazy w trybie bichromii oraz dobieraæ
format zapisu obrazka odpowiedni do formy jego prezentacji.
W ksi¹¿ce poruszono miêdzy innymi:
Dobór w³aœciwego sprzêtu do pracy
Okna dialogowe, palety i narzêdzia Photoshopa CS2
Parametry obrazów: rozmiar, rozdzielczoœæ, g³êbia bitowa i tryb barwny
Zarz¹dzanie kolorem i kalibracja sprzêtu
Korekcja tonalna
Techniki obróbki zdjêæ cyfrowych
Metody zaznaczania fragmentów obrazu
Wyostrzanie i usuwanie szumu
Praca z plikami RAW
Kolory dodatkowe i bichromia
Reprodukowanie obrazów
Skrypty i zadania
Publikacja obrazów w sieci
Autorzy ksi¹¿ki po raz kolejny postanowili podzieliæ siê istotnymi faktami
i wskazówkami, które pozwol¹ Czytelnikowi wykonaæ ka¿de zadanie z najwy¿sz¹
mo¿liw¹ jakoœci¹ i precyzj¹.
Odkryj tajniki Photoshopa i wykorzystaj wszystkie, nawet najg³êbiej ukryte mo¿liwoœci tej aplikacji
DODAJ DO KOSZYKA
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
ONOWOœCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Koœciuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 032 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
8314170.097.png 8314170.107.png 8314170.113.png 8314170.119.png
Spis treści
Wstęp. Photoshop w rzeczywistości ........................19
Zapytaj drukarza ..............................................................................................20
Intuicja ............................................................................................................... 20
Krok po kroku .................................................................................................. 20
Historia ma duże znaczenie ........................................................................ 21
Jak bardzo fotogra a? .................................................................................... 21
Stopień zrozumienia........................................................................................21
Organizacja książki ........................................................................................ 22
Nowe wydanie...................................................................................................23
Słowo do użytkowników systemu Windows .............................................23
Dziękujemy .......................................................................................................23
O autorach .............................................. 25
Rozdział 1. Tworzenie systemu komputerowego
dla Photoshopa ........................................ 27
Sprzęt ..................................................................................................................27
Wybór platformy............................................................................................. 27
Pamięć RAM.................................................................................................... 29
Pamięć wirtualna ............................................................................................ 32
Monitory ............................................................................................................ 35
Moc Photoshopa...............................................................................................37
Aktualizacja do nowej wersji ........................................................................39
7
8314170.001.png 8314170.007.png 8314170.016.png 8314170.023.png 8314170.029.png 8314170.035.png 8314170.041.png 8314170.049.png 8314170.057.png 8314170.068.png 8314170.078.png 8314170.079.png 8314170.080.png 8314170.081.png 8314170.082.png 8314170.083.png 8314170.084.png 8314170.085.png 8314170.086.png 8314170.087.png 8314170.088.png 8314170.089.png 8314170.090.png 8314170.091.png 8314170.092.png 8314170.093.png 8314170.094.png 8314170.095.png 8314170.096.png 8314170.098.png
8
Real World Adobe Photoshop CS2. Edycja polska
Rozdział 2. Podstawowe wskazówki dotyczące
użytkowania programu Photoshop .............. 39
Co nowego w wersji „CS2”? ........................................................................ 40
Okna ....................................................................................................................43
Nawigacja ...........................................................................................................45
Powiększenie .................................................................................................... 46
Poruszanie się po powierzchni obrazu ..................................................... 48
Paleta Navigator (Nawigator) ...................................................................... 52
Przesuwanie pikseli.........................................................................................52
Linie pomocnicze, siatki i wyrównywanie .............................................. 56
Okna dialogowe ................................................................................................60
Skróty klawiaturowe w oknach dialogowych ......................................... 61
Podglądy ............................................................................................................ 63
Okno dialogowe New (Nowy) ..................................................................... 64
Skróty klawiaturowe .......................................................................................66
Edytowanie menu.............................................................................................67
Obszary robocze...............................................................................................69
Narzędzia ...........................................................................................................70
Ustawienia narzędzi....................................................................................... 73
Kroplomierz...................................................................................................... 74
Narzędzie Gradient (Gradient)................................................................... 76
Pędzle ................................................................................................................. 78
Narzędzie Cropping (Kadrowanie) ........................................................... 81
Narzędzie Eraser (Gumka).......................................................................... 84
Narzędzie Measurement (Miarka) ............................................................ 86
Narzędzie Notes (Notatki) ........................................................................... 87
Palety ..................................................................................................................88
Paleta Layers (Warstwy)............................................................................... 91
Paleta Layer Comps (Kompozycje warstw) ........................................... 94
Paleta Info ......................................................................................................... 98
Paleta Color (Kolor) ....................................................................................... 99
Program Bridge ..............................................................................................101
Ustawienia .......................................................................................................107
Gdy sprawy pójdą w złym kierunku ......................................................... 114
Paleta History (Historia) ............................................................................ 115
Jajka niespodzianki....................................................................................... 121
Słowo o Photoshopie.................................................................................... 122
Piksele i ścieżki ............................................................................................................... 123
Rozdział 3. Podstawowe wiadomości o obrazach ........... 123
Piksele i obrazki ............................................................................................ 126
Rozmiary ......................................................................................................... 126
Głębia bitowa ................................................................................................. 127
Tryb obrazu .................................................................................................... 130
8314170.099.png 8314170.100.png 8314170.101.png 8314170.102.png 8314170.103.png 8314170.104.png 8314170.105.png 8314170.106.png 8314170.108.png 8314170.109.png 8314170.110.png 8314170.111.png 8314170.112.png 8314170.114.png 8314170.115.png 8314170.116.png 8314170.117.png 8314170.118.png 8314170.120.png 8314170.121.png 8314170.122.png 8314170.123.png 8314170.124.png 8314170.002.png 8314170.003.png 8314170.004.png 8314170.005.png 8314170.006.png 8314170.008.png 8314170.009.png
Spis treści
9
Rozdzielczość ..................................................................................................131
Ile wystarczy? .................................................................................................132
Gra ki monochromatyczne ....................................................................... 136
Gra ka w skali szarości i gra ka wielokolorowa ................................ 137
Druk w odcieniach szarości i w kolorze na drukarce
atramentowej .............................................................................................. 140
Druk na urządzeniach o ciągłej charakterystyce koloru................... 140
Obrazy publikowane na ekranie (multimedia i internet) .................. 141
Skalowanie i ponowne próbkowanie .........................................................141
Ponowne próbkowanie „w górę” i „w dół”............................................. 142
Tryb obrazu .....................................................................................................146
Tryb Bitmap (Bitmapa) .............................................................................. 147
Tryb Grayscale (Skala szarości) .............................................................. 147
Tryb Duotone (Bichromia) ........................................................................ 148
Tryb Indexed Color (Kolor indeksowany)............................................ 149
Tryb RGB ....................................................................................................... 149
Tryb CMYK................................................................................................... 150
Tryb Lab.......................................................................................................... 150
Tryb Multichannel (Wielokanałowy) ..................................................... 152
Obraz bitmapowy a objętości plików....................................................... 152
Obliczanie objętości pliku.......................................................................... 153
Miliardy bitów............................................................................................... 154
Rozdział 4. Podstawowe informacje o kolorze .............. 155
Kolory podstawowe ...................................................................................... 156
Addytywne i subtraktywne modele barw.............................................. 156
Ułomny świat................................................................................................. 157
Koło kolorów ................................................................................................. 158
Nasycenie i jasność ...................................................................................... 159
Modele trójchromatyczne i przestrzenie barw .................................... 160
Wzajemne wpływy kolorów ........................................................................161
Kolor niezależny od urządzenia .................................................................164
Model Lab....................................................................................................... 165
Praca z kolorami.............................................................................................166
Rozdział 5. Ustawienia koloru.................................... 169
Kontrolowanie koloru ...................................................................................170
Zasada działania systemu zarządzania kolorem .....................................170
Komponenty systemu zarządzania kolorem.......................................... 171
Przekazywanie informacji o kolorze ....................................................... 172
Zarządzanie kolorem w Photoshopie ........................................................175
Przestrzenie robocze i „poprawianie” monitora .................................. 176
Zarządzanie kolorem — najważniejsze pojęcia ..................................... 180
Przestrzenie robocze i przestrzenie urządzeń...................................... 180
Obrazy z pro lem i bez pro lu ................................................................ 182
Symulowanie wydruków próbnych......................................................... 184
8314170.010.png 8314170.011.png 8314170.012.png 8314170.013.png 8314170.014.png 8314170.015.png 8314170.017.png 8314170.018.png 8314170.019.png 8314170.020.png 8314170.021.png 8314170.022.png 8314170.024.png 8314170.025.png 8314170.026.png 8314170.027.png 8314170.028.png 8314170.030.png 8314170.031.png 8314170.032.png 8314170.033.png 8314170.034.png 8314170.036.png 8314170.037.png 8314170.038.png 8314170.039.png 8314170.040.png 8314170.042.png 8314170.043.png 8314170.044.png
10
Real World Adobe Photoshop CS2. Edycja polska
Photoshop a monitory.................................................................................. 185
Parametry kalibracji..................................................................................... 189
Ustawienia monitora.................................................................................... 189
Narzędzia do tworzenia pro lów............................................................. 193
Cele kalibracji ................................................................................................ 195
Błędne pro le monitora.............................................................................. 196
Ustawienia koloru..........................................................................................197
Zestawy ustawień koloru ............................................................................ 197
Ustawienia dodatkowe.................................................................................200
Zestawy ustawień to dopiero początek ..................................................201
Przestrzeń robocza RGB............................................................................. 201
Dlaczego używać przestrzeni roboczych RGB?..................................202
Wybór przestrzeni roboczej RGB ...........................................................203
Jeszcze raz o zakresie kolorów ..................................................................204
Dodatkowe przestrzenie robocze RGB..................................................208
Własne przestrzenie RGB ......................................................................... 212
Przestrzeń RGB urządzenia wyjściowego ............................................ 216
Wybór przestrzeni roboczej CMYK .........................................................217
Kwestia tworzenia własnych przestrzeni roboczych CMYK ......... 219
Edycja przestrzeni roboczej CMYK ...................................................... 219
Typowe ustawienia CMYK........................................................................235
Rodziny pro lów maszyn drukarskich..................................................237
Wybór przestrzeni roboczej skali szarości ............................................. 238
Własne ustawienia przestrzeni skali szarości ......................................238
Przestrzenie robocze kolorów dodatkowych.......................................... 240
Zasady zarządzania kolorem ...................................................................... 241
Komunikaty ostrzegawcze .........................................................................248
Ustawienia koloru — opcje zaawansowane ............................................ 252
Opcje konwersji.............................................................................................252
Parametry zaawansowane...........................................................................256
Próbnik kolorów............................................................................................ 257
Zarządzanie pro lami poza oknem Color Settings
(Ustawienia koloru).................................................................................. 258
Przydzielanie i konwertowanie pro lów ...............................................258
Przydzielanie pro lu kolorów...................................................................259
Konwersja do pro lu ...................................................................................261
Ustawienia próby kolorów.......................................................................... 262
Okno Proof Setup (Ustawienia próby)...................................................264
Menu Proof Setup (Ustawienia próby) ..................................................268
Konwersja podczas drukowania ................................................................ 269
Drukowanie z podglądem...........................................................................270
Drukowanie .....................................................................................................273
To, co najważniejsze..................................................................................... 274
Rozdział 6. Podstawy korekty tonalnej........................275
Rozciąganie i ściskanie bitów .................................................................... 276
O utracie informacji z pewnym dystansem..........................................279
8314170.045.png 8314170.046.png 8314170.047.png 8314170.048.png 8314170.050.png 8314170.051.png 8314170.052.png 8314170.053.png 8314170.054.png 8314170.055.png 8314170.056.png 8314170.058.png 8314170.059.png 8314170.060.png 8314170.061.png 8314170.062.png 8314170.063.png 8314170.064.png 8314170.065.png 8314170.066.png 8314170.067.png 8314170.069.png 8314170.070.png 8314170.071.png 8314170.072.png 8314170.073.png 8314170.074.png 8314170.075.png 8314170.076.png 8314170.077.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin