3D Studio max lub 3ds max jest teraz jednym z bardziej znanych programów do robienia grafiki trójwymiarowej. Jego zastosowanie można zauważyć w różnych pracach komercyjnych i artystycznych między innymi w architekturze, projektowania rzeczywistości wirtualnej, animacjach sądowych, publikacjach internetowych, produkcjach filmowych (między innymi: "Katedra" i "Sztuka spadania" Tomasza Bagińskiego) oraz w grach komputerowych. Jak widać grafikę trójwymiarową można wykorzystać do różnych rzeczy nawet na własny użytek. Do 3ds max`a nie trzeba mieć "super komputera", tylko trochę czasu i spore chęci. Ten kurs ma na celu pokazać ogólną pracę z 3ds max, ale będzie w nim miejsce na rzeczy bardziej zaawansowane. Kolejne wersje programu trochę się różnią, więc kurs ten został napisany dla 3ds max w wersji 7, niektórych funkcji w innych wersjach może nie być lub mogą się inaczej nazywać (trzeba trochę poszukać).
Instalacja przebiega podobnie jak w wielu innych programach poza tym, że przy pierwszym uruchomieniu trzeba wybrać rodzaj sterownika graficznego. Wybieramy zgodny z naszym sprzętem, najlepiej wybrać OpenGL (jeśli taki obsługujemy).
Przy pierwszym odpaleniu naszym oczom ukazuje się pełno zakładek, przycisków, suwaków itp. Niewiadomo, za co się złapać.No to zaczynamy:-U góry widzimy menu-Po prawej stronie prawy panel-Po lewej stronie trochę mniejszy lewy panel-Na dole oś czasu i współrzędne myszy.-Na środku cztery kwadratu, są to: Top = Góra, Front = Przód, Left = Lewo i Perspective = Perspektywa. Są to poszczególne widoki sceny.
A-n-i-t-a