Temat pracy:
Rola i zadania podstawowych środowisk wychowawczych w oprocesie nauczania dzieci szczególnie uzdolnonych
(96 str.)Spis treści / plan pracy:Wstęp .......... 3Rozdział IIdentyfikacja dzieci zdolnych przprzez rodziców i i ch cechy szczególne.......... 5 1. Cechy dziecka zdolnego .......... 7 2. Wybitne zdolności a osobowość uczniów zdolnych .......... 11 3. Rozwój emocjonalny i społeczny osób zdolnych .......... 16Rozdział IIWpływ szkoły na osiągnięcia dzieci zdolnych.......... 21 1. Praca z uczniami zdolnymi w polskich szkołach .......... 23 2. Rola nauczyciela w tworzeniu warunków edukacji dzieci zdolnych .......... 27 3. Formy i metody pracy z uczniami zdolnymi .......... 34 4. Metody pracy stosowane w przedszkolu a dziecko zdolne .......... 42 5. Biblioteka jako pomoc dla uczniów uzdolnionych .......... 46Rozdział IIIWspieranie zdolności uczniów przez rodziców i rodzeństwo 1. Relacje dziecka szczególnie zdolnego z rodziną .......... 49 2. Współpraca rodziców z nauczycielami a dzieci zdolne .......... 53 3. Znaczenie pracy i nauki domowej .......... 56Rozdział IVMetodologia badań własnych 1. Przedmiot i cel przeprowadzonych badań własnych .......... 60 2. Problemy badawcze .......... 62 3. Hipotezy robocze .......... 65 4. Metody, techniki i narzędzia badawcze .......... 67 5. Zmienne i wskaźniki .......... 70 6. Zakres i teren badań .......... 72 7. Etapy postępowania badawczego .......... 73Rozdział VAnaliza wyników badań własnych 1. Charakterystyka badanych .......... 76 2. Znaczenie pracy nauczycieli w oczach uczniów -analiza ankiety .......... 78 3. Rozmowa z nauczycielami -analiza wywiadu .......... 80 4. Wnioski i uogólnienia z badań .......... 83Zakńcznie .......... 84Biblografia .......... 85Spis tabel i wykresów .......... 92Kwestonariusz ankiety .......... 93Kwestionariusz wywiadu .......... 95
Kinnniaa