Wszystko zaczęło się od gwałtownego spadku mocy podczas wyprzedzania przy prędkości 120km/h, i obrotach ok. 3tyś. Objawy wskazywały na przejście komputera w tryb awaryjny (notlauf) w skutek przekroczenia górnego zakresu doładowania turbiny w kolektorze ssącym. Auto które przechodzi w tryb awaryjny, momentalnie staje się „mułowate” tak też było u mnie, pomagało wyłączenie silnika na chwile, błąd się kasował i można było jechać dalej. Ta metoda pomagała na krótko, za jakiś czas auto łapało notlauf za każdym razem po przekroczeniu 100km/h ;( nie miałem wyjścia trzeba było działać Od czego zacząć: Po pierwsze w celu upewnienia się że problem dotyczy przeładowania turbiny, podłączamy vag-com do auta, u mnie zapisał się taki błąd: 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-10 - - - Intermittent 17965 - przekroczony górny zakres doładowania turbiny w kolektorze ssącym (przeładowanie). Zanim zabrałem się za rozbieranie turbiny postanowiłem sprawdzić najpierw zawór N75 i wężyki podciśnienia czy nie są uszkodzone, u mnie nie były wiec została tylko turbina do wyczyszczenia. Jak rozebrać i wyczyścić zawór N75 tu: http://forum.vwgolf.pl/vi...ight=reanimacja Post na temat czyszczenia turbiny z forum passata okazał się dla mnie bardzo pomocny zanim zdecydowałem się na rozebranie swojej turbiny (warto przeczytać): http://forum.vw-passat.pl...ghlight=margorz 1. Demontaż turbiny W celu wymontowania turbiny musimy wyjąć plastikowy wąż intercoolera oraz odkręcić kolektor ssący (zaznaczony na foto), jest przykręcony na imbusy (6 lub 8 śrub), turbina jest pod nim. Po wyjęciu kolektora ssącego mamy widok kolektora wydechowego który jest zintegrowany z obudową turbiny, musimy odkręcić 8 nakrętek którymi przykręcony jest do bloku silnika (4 u góry, 4 na dole), (klucz 13 jak dobrze pamiętam). Kolejny etap to odkręcenie wydechu od turbiny mocowany jest na 3 śruby (klucz 13), najlepiej zrobić to od dołu lepszy dostęp i tu przedaje się garaż z kanałem, doprowadzenie oleju metalowa czarna rurka (klucz 19), powrót oleju z turbiny odkręcamy nakrętkę z bloku silnika(klucz 19 lub 22), zdejmujemy gumową rurę od powietrza jest zamocowana metalową opaskę zaciskową. Turbinę wyjmujemy do góry uważając na szpilki wystające z bloku silnika. Tak prezentuje się zdemontowane turbo
andrzej890